• پنجشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98081609329
  • خبرنگار : 50295

یک مسئول تاکید کرد:

ضرورت آموزش معلمان ابتدایی برای شناسایی اختلالات یادگیری

معلمان ابتدایی

ایسنا/زنجان معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: تلاش‌مان در چند سال اخیر این بوده که معلمان مقطع ابتدایی را با اختلالات یادگیری آشنا کنیم.

اصغر بیات در گفت‌وگو با ایسنا، رابطه با اختلالات یادگیری دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی، اظهار کرد: معلمان دوره ابتدایی، آشنایی چندانی با اختلالات یادگیری ندارند ولی تلاش ما در چند سال گذشته این بوده که این قشر را تا حدودی با این اختلالات آشنا کنیم تا معلمان نحوه شناسایی و ارجاع این دانش‌آموزان را یاد بگیرند.

این مسئول بیان کرد: اختلالات یادگیری، اصطلاح جمعی برای طیف گسترده‌ای از مشکلات یادگیری است و ناتوانی یادگیری به معنی مشکل در انگیزه و هوش نیست و کودکان و دانش‌آموزانی که به ناتوانی یادگیری مبتلا هستند، تنبل یا گنگ نیستند؛ بلکه دریافت و پردازش اطلاعات بچه‌ها با یکدیگر متفاوت است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که معاونت آموزش ابتدایی برای بحث اختلالات یادگیری در نظردارد در غالب مراکز مشکلات ویژه یادگیری، این است که علاوه ‌بر درمان این کودکان، دانش و مهارت معلمان را نیز در این رابطه و نوع ارتباط و مواجهه با دانش‌آموزان ارتقا دهد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: این مشکلات باعث می‌شود دانش‌آموز بسیار کندتر از فردی که این مشکل را ندارد، مطالب را یاد بگیرد و این دانش‌آموزان با حمایت صحیح و درمان به‌موقع می‌توانند در مدرسه و در زندگی، افراد موفقی باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.