• شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98081810223
  • خبرنگار : 71402

معترضان در شیلی دانشگاه‌ و کلیسا را غارت کردند /پیوستن پزشکان به صف اعتراضات+ تصاویر

معترضان در شیلی دانشگاه‌ و کلیسا را غارت کردند /پیوستن پزشکان به صف اعتراضات+ تصاویر

در حالی که اعتراضات ضد دولتی در شیلی به مرور زمان خشونت‌آمیزتر می‌شود، معترضان در مرکز سانتیاگو ساختمان‌های واقع در دانشگاه "پدرو دی والدیویا" را پس از غارت و خرابکاری، به آتش کشیدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های محلی شیلی تصاویری از یک ساختمان در حال سوختن در بخش مرکزی سانتیاگو در کنار اعتراضات منتشر کردند. طبق گزارش‌ها، این ساختمان پیش از آنکه به آتش کشیده شود، غارت شده بود. یک آتش‌نشان هم به شدت مجروح شده است. مقام‌های شیلی هم در حال محاسبه خسارت وارد آمده به این دانشگاه هستند که سال ۱۹۸۷ تاسیس شد.

معترضان کلاه بر سر در سانتیاگو اقدام به حمله به کلیسای کاتولیک در میدان پلازا ایتالیا کرده و این کلیسا را غارت کردند.

این افراد مجسمه‌ها و دیگر وسایل کلیسا را به بیرون آورده و به عنوان مانع در مقابل پلیس استفاه کردند.

گفته شده کلیسا به طور کامل تخلیه شده و همه متعلقات کلیسا از مجسمه‌ها تا پوسترها و دیگر اموال و نمادهای مذهبی به خیابان منتقل شده‌اند.

اوایل روز جمعه هزاران تن از مردم شیلی در گردهمایی دیگری در مرکز سانتیاگو، پایتخت این کشور آمریکای لاتین تجمع کردند. جرقه اعتراضات که از ماه اکتبر آغاز شده است با افزایش بهای حمل و نقل عمومی زده شد. این اعتراضات بعدا گسترده‌تر شده و علیه سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی شیلی شد.

براساس گزارش‌ها، واکنش اولیه پلیس که سرکوب شدید معترضان بود، به ناآرامی‌ها دامن زد. وضعیت کنونی شیلی به لغو نشست اپک و مجمع تغییرات آب و هوایی که قرار بود در سانتیاگو برگزار شود، منجر شده است.

در همین حال رویترز گزارش داد،‌ بیش از ۱۰۰ تن از پزشکان و پرستاران به جمع معترضان پیوستند. معترضان خواستار پایان نابرابری و بی‌عدالتی اجتماعی شدند. براساس آمارهای رسمی، حین اعتراضات بیش از ۲۰ تن کشته و حدود ۲۰۰۰ تن به دست نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند. یکی از پزشکان معترض گفت: "ما با حداقل امکانات، حداقل به ۵۰۰ زخمی کمک کردیم."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha