• شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 98081810272
  • منبع : نمایندگی مازندران

چه زمانی از اوژانس اجتماعی کمک بگیریم؟

اورژانس

ایسنا/مازندران سرپرست بهزیستی مازندران وظایف اورژانس اجتماعی بهزیستی را ارائـه خـدمات تخصصی و فوری به افراد در معرض آسیب و آسـیب‌دیـدگان اجتمـاعی اعلام کرد و گفت: مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار و پایگاه خدمات اجتماعی چهار محور اصلی فعالیت اورژانس اجتماعی است.

جمال باقری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خط تلفن اورژانس اجتماعی به صورت شبانه‌روزی به گروه‌های هدف با اولویت دادن به موارد کودک آزاری، همسر آزاری و خودکشی خدمات ارائه می‌دهد، اظهار کرد: هدف این اوژانس اجتماعی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی و خدمات تخصصی است.
وی  ارتقاء سطح دانش و آگاهی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در خصوص مسائل و مشکلات اجتماعی و کمک به درک موقعیت خود در شرایط بحرانی را از اهداف تخصصی اورژانس اجتماعی عنوان کرد و گفت: انجام مداخلات روانی ـ اجتماعی قبل از مداخلات قضایی ـ انتظامی، کمک به قضازدایی و پیشگیری از جرم،  شناسایی آسیب‌های اجتماعی شایع و در حـال شـیوع و یـا نوپدیـد و بازپدید، شناسایی کانون‌ها و مناطق آسیب‌زای اجتماعی و  ارائـه خـدمات تخصصی و بـه موقـع افـراد در معـرض آسـیب و آسیب دیدگان اجتماعی از دیگر اهداف آن این اورژانس محسوب می‌شود  .
سرپرست بهزیستی مازندران تصریح کرد: کودکان آزاردیده، همسران آزاردیده، افراد تحت خشونت‌های خانگی، فرار از منزل، زوجین متقاضی طلاق، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتمـاعی، کسانی که اقدام بـه خودکشـی کـرده‌انـد و افـراد دارای اخـتلال هویـت جنسـی جزء مهمترین گروه هدف اورژانس اجتماعی هستند.

باقری خاطرنشان کرد: عدم تشکیل پرونده قضایی، تسهیل در توانمندسازی، پرهیز از برچسب خوردن، ارتقای سلامت روانی افراد، ارتقای سلامت اجتماعی، حل مشکل خارج از محیط‌های انتظامی- قضایی و استفاده مناسب‌تر از منابع اجتماعی موجود در جامعه مهمترین مزایای مداخلات روانی و اجتماعی اورژانس اجتماعی در پیشگیری از وقوع جرم است .

وی با بیان اینکه 18 مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر مازندران به خدمات‌دهی می‌پردازند، یادآور شد: در شش ماه نخست سال جاری تعداد 2 هزار و 761 نفر در مراکز مداخله در بحران، 30 هزار و 853 نفر توسط تیم خدمات سیار، 26 هزار و 75 تماس با خط تلفنی 123 و هزار و 589  نفر در پایگاه‌های خدمات اجتماعی، خدمات دریافت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.