• شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98081810600
  • خبرنگار : 80001

ثبت نام مسکن ملی رسما شروع شد

ثبت نام مسکن ملی رسما شروع شد

صبح امروز اولین مرحله ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به شکل رسمی در استان‌های سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، امروز با حضور محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، اولین مرحله رسمی ثبت نام در طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در استان‌های سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی آغاز شد.

در این مرحله متقاضیان شروط ثبت نام را مطالعه می‌کنند و تا سه روز فرصت دارند نسبت به بارگذاری مدارک اقدام کنند. ثبت نام اصلی در این چهار استان از روز سه‌شنبه شروع می‌شود و تا پایان ظرفیت، نام‌نویسی به پایان می‌رسد. البته این آخرین مرحله نیست بلکه ممکن است بر اساس افزایش ظرفیت و منابع ملکی در هر منطقه مجددا ثبت نام انجام شود.

پس از پایان مرحله نام‌نویسی در چهار استان مذکور از ابتدای  هفته آینده متقاضیان در کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان می‌توانند ثبت نام کنند که همین مراحل طی می‌شود. در مرحله سوم در چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد نام‌نویسی انجام می‌شود.

 متقاضیان باید به سایت  www.tem.mrud.ir  مراجعه کنند.

خانه اولی، متاهل بودن و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا از شرایط لازم ثبت نام در طرح ملی مسکن است.

پیش از این نام‌نویسی به شکل پایلوت در استان کرمان انجام شده بود.

محمودزاده در این برنامه با بیان اینکه طرح اقدام ملی تقریبا در تمام نقاط کشور انجام می‌شود، گفت: بر اساس قانون ساماندهی چهار شرط برای متقاضیان تعیین شده، شرط اول اینکه از اول فروردین ۱۳۸۴ فاقد مالکیت مسکونی باشند. شرط دوم اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون از هیچ یک از امتیازات دولتی در بخش املاک و تسهیلات استفاده نکرده باشند. موضوع دیگر اینکه متاهل باشند و شرط چهارم داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این پروژه در شهرهای کوچک به صورت واگذاری ۹۹ ساله زمین خواهد بود یعنی قیمت زمین رایگان است. شکل دوم پروژه‌های مشارکتی است که تعداد بسیار محدودی را شامل می‌شود و حدود ۲۴ هزار واحد است اما مهمترین شکل طرح اقدام ملی تحت عنوان قیمت تمام شده عرضه می‌شود بدین صورت که قیمت ساخت و قیمت تمام شده محاسبه می‌شود که بخشی از این رقم به شکل وام اختصاص می‌یابد. پرداخت تسهیلات آن نیز از دو سال بعد از دریافت وام خواهد بود.

محمودزاده ادامه داد: سه نوع وام در پروژه اقدام ملی پرداخت می‌شود اولین شکل، صندوق پس انداز مسکن یکم است که مطابق شرایط هر منطقه بر اساس همان شروط قبلی این تسهیلات است. نوع دوم وام بافت فرسوده است که بخشی از منابع آن از صندوق توسعه ملی و بخش دیگر از منابع بانکی تامین می‌شود و حدود ۱۰۰ میلیون تومان است. نوع سوم، وام ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی از محل بانک مسکن است که بازپرداخت آن ۱۲ سال خواهد بود.

وی درباره جزئیات ثبت نام گفت: در مرحله اول اطلاعاتی در خصوص شرایط ثبت نام ارائه می‌شود و متقاضیان سه روز فرصت دارند مدارک خود را بارگذاری کنند. این مدارک با توجه به شروط، بررسی می‌شود و پس از ارائه استعلامات از روز سه شنبه متقاضیان مرحله اول ثبت نام در چهار استان سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی از روز سه شنبه شروع می‌شود.

محمود زاده ادامه داد: در مرحله دوم که از ابتدای هفته بعد خواهد بود. متقاضیان در کردستان، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان می‌توانند نام نویسی کنند. در مرحله سوم در چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد فرآیند مذکور انجام می‌شود. در ادامه نیز به همین ترتیب در سایر استان‌ها عملیات ثبت نام را انجام خواهیم داد.

کف و سقف قیمت نداریم

وی در پاسخ به سوالی درباره کف و سقف قیمت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی گفت: فعلا کف و سقف قیمت نداریم. با توجه به شرایط و عرف فعلی ساخت و ساز هزینه‌ها بین دو تا دو و نیم میلیون تومان در هر متر مربع است اما با توجه به هزینه‌های غیرمنتظره‌ای که ممکن است در طول مدت ساخت به پروژه تحمیل شود شاید رقم‌ها مقداری افزایش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است همانند طرح مسکن مهر از منابع بانک مرکزی برداشت شود که منجر به افزایش پایه پولی کشور شد، تاکید کرد: در طرح اقدام ملی هیچ منابعی از بانک مرکزی وجود ندارد. مصوبه‌ای به بانک‌ها ارائه کرده‌ایم که سقف ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به تسهیلات مسکن اختصاص دهند که تماما از منابع داخلی بانک است.

محمودزاده درباره رقم اقساط وام پروژه اقدام ملی، گفت: اقساط وام ۷۵ میلیون تومانی حدود ۱.۲ میلیون تومان در ماه، وام ۱۰۰ میلیون تومانی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و وام بافت فرسوده حدود ۷۰۰ هزار تومان است اما در وام صندوق پس انداز مسکن یکم با توجه به نرخ ۶ و ۸ درصدی سود رقم اقساط وام ۱۶۰ میلیون تومانی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

احتمال افزایش وام ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن یکم

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به جهش قیمت مسکن آیا برنامه‌ای برای افزایش سقف تسهیلات مسکن دارید یا خیر؟ اظهار کرد: صندوق پس انداز مسکن یکم از محل بازگشت اقساط مسکن مهر تغذیه می‌شود. به تازگی مکاتبه‌ای را با همتی رئیس کل بانک مرکزی داشتیم و درخواست کردیم که پرداخت دیون این بانک از محل تسهیلات مسکن مهر به بانک مرکزی را دو سال به تاخیر بیندازند تا بتوانیم از محل این منابع به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت مسکن برای دهک‌های یک، دو و سه بپردازیم. پیش بینی می‌کنیم رقمی که در این صندوق پس انداز خواهد شد حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۸ ۱۵:۵۴

دیگه کسی گول این طرح های مسکنو نمیخوره. هنوز همون مسکن مهر رو جمع نکرده طرح جدید میدن!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۸ ۲۰:۳۴

این طرح با شکست مواجه خواهد شد و مانند بیشتر مسکن مهری ها خالی متقاضی نخواهد داشت

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۹ ۰۲:۰۵

دزدی ومردم ساده ازهمه جا بیخبر

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۹ ۰۲:۲۲

چطوری میشه ثبت نام کرد اونوقت وام به حساب زن میره یا مرد چطوریه شرایطش

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۹ ۰۹:۰۳

خیلی خوبه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۹ ۱۵:۵۵

ما که از دیشبه می خوایم ثبت نام کنیم نوشته ظرفیت پر شد زمان ثبت نام متعاقبا اعلام می شود.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۹ ۱۷:۱۲

سایتش که بستس :(

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۹ ۱۷:۴۹

پس ثبت نام در تهران چی؟ در تهران هم ثبت نام انجام خواهد شد؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۹ ۱۸:۴۹

کارگری که نون شب نداره بخوره چطور باید قسط ماهیانه 1500 بده از کجا 30 میلیون پیش پرداخت بده.همه دزدن دولت جایی نمیخوابه زیرش آب بده یک مسوول پیدا نمیشه جواب مردم رو بده

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۱ ۱۶:۵۰

... بابا باز هم پولدارا میتونن از این فرصت استفاده کنندقشر کارگرهم درجا بزنه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۹ ۲۰:۰۵

قرار بود از دیروز ثبت نام شروع شه که سایت باز نمیشه همه چیز ایران همینه هیچوقت سر زمانی که میگن اتفاق نمیوفته

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۹ ۲۳:۰۸

کی میتونه برجی 1700قسط.بده.بعدشم. کجا می‌خواید بسازید؟ باز متری 2/5 رو به 3/5 میرسونید اگه بازم انصاف داشته باشید البته.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۰ ۰۳:۰۵

خیلی خوبه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۱ ۰۱:۰۳

ما ازاین شانس ها نداریم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۱ ۰۸:۵۲

با سلام و احترام - کسانی که به نان روز خود محتاج هستند و چشم شان را به یارانه 45 هزار تومانی دوختند . چطور میخواهند ماهانه مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومن وام بدهند. پس برای دهک پایین عملا هیچ کاری نمیکنند. این دولت بی تدبیر

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۱ ۱۰:۱۰

اقساط شما 1200 تا1700 کف اجاره در جنوب تهران با پول پیش حداقل 700 3وعده نان جو و خرما در روز برای 3نفر 750 پوشاک و بیماری و مابقی هم غلط بکنیم روی حصیر هم زندگی کنیم این چند وقتی که باید خودرو تحویل بگیریم اینا باهم جور در نمیاد که!!! جهان سوم یعنی جایی که حقوق مردم از اقساط کمتر باشه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۱ ۱۱:۰۲

شهر چابهار چرا نداره....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۱ ۱۲:۱۳

... من از صبح زود میخوام ثبت نام کنم میگه ظرفیت پر شده

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۲ ۱۱:۵۱

همش میگه ظرفیت پر شده مگه میشه طی کمتر از یک روز ظرفیت پر بشه این چه جورشه دیگه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۳ ۱۹:۰۲

یک روز نه من رفتم دو ساعت بعد تو سایت زده بود ظرفیت پرشده.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۳ ۲۰:۵۴

بیرجند دو ساعته پر شده چرا مردم مسخره دارید میگید سه روز خجالت بکشید حداقل میگفت ۳ ساعت میدونم شما پرو تر از این حرفایید

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۱۳ ۰۸:۰۸

سلام ثبت‌نام در زنجان شروع نشد آیا این طرح به همه شهرها هست

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۳ ۱۳:۰۵

اگر این طرح صادقانه اجرا بشه خیلی خوب است دعا میکنم خدا توفیق بده:-)

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۳ ۱۸:۳۳

این سایت دوباره باز میشه

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۸ ۱۹:۰۶

... با اون مسکن ملی هاتون نیم ساعت نگذشته سایت و بستن یا البته شایدم خودتون همشو ثبت نام کردین برا ملت بیچاره چیزی نمونده واقعا که....

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۳۰ ۰۰:۴۵

ترکیه تو بهترین جای استانبول دارن خونه میدن 200 میلیون یه کارگر ساده اونجا داره ماهی 3هزار لیر حقوق میگیره مگه .... بریم تو بیابون اون کشور بی ثبات و... ایران با منت خونه بخریم

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۰۸:۴۷

آیا ثبت نام قابل ویرایش است

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۹ ۱۰:۱۷

جمیعا خسته نباشید ...

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۹ ۱۶:۵۶

سلام بنده مصطفی هستم از مازندران (محمودآباد) متولد ۱۳۵۸ متاسفانه هنوز منزل شخصی ندارم خواهشمندم زمان ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در مازندران را اعلام فرمایید

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۷ ۱۱:۴۴

من ۱۰ساله درلاهیجان مستاجرم ولی نمیتوانم ثبت نام کنم

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۷ ۱۴:۵۲

این چیه فرم ثبت نام چرا نصف فرم دیده نمیشه لطفا درست کنید یا نمیخواین مردم ثبت نام کنن چرا میزارین

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۰ ۱۰:۱۵

ضرابی اقا واقعآ ثبت نام انجام میشه پس چرا ثایت هیچ وقت باز نیست برید خودتونا سر کار بزارید..

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۶ ۱۶:۲۲

کی میتونه ماهی 1500 بده اگر بتونستن که خونه داشتن چون حقوقشون الان باید 6 تومن باشه

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۵ ۰۰:۴۳

سلام پناهیم از استان اصفهان شهرستان لنجان من از قبل ثبت نام کرده بودم ولی هیچ خبری نشده باید چیکار کنیم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۱ ۲۲:۳۲

ما که خانه نداریم چگونه خانه دارشویم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۲ ۰۳:۲۰

سلام خسته نباشد منم الان چند سال هست که اجارهنشین می باشم ازمسولینی که زحمت میکشین دستشون دردنکند ...

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۷ ۱۵:۰۲

سلام و عرض درشهرستان چابهار بابت مسکن سکونى در اقدام ثبت نام اميدوارم کرايه نشينم و زندگى مشکلات بسيار رو براى خانواده ام توليد کرد

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۱ ۰۱:۲۴

بقیه نامه اومدم ثبت نام کنم گفت چون ثبت نام قبلا نکردم نمیتونم دیگه تو این طرح شرکت کنم، چون بهزیستی قبل از اینکه همه طرح مسکن جدید رو بشناسن منو ثبت نام کرد ، چیکارمیتونم بکنم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۴:۱۶

سلام

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۸ ۱۵:۲۲

چرا مثل احمدی نژاد برا مردم خونه نمیسازید؟!این پول زیاده واسه مردمی که تو نون شبشون موندن

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۵ ۰۳:۲۲

پس این خانه ها. کجاست ای بابا. به خدا. من یک دوچرخه از خودم ندارم بایک بچه با چهل میلیون پول کجا برم...

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۴ ۰۰:۵۴

ما موفق نشدم ثبت نام کنم برای ما سایت بسته‌ است لطفا راه دارد ماراثبت نام کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۴ ۰۱:۲۳

عالی