• شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98081810736
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۸ آبان بخوانید؛

تردیدها درباره کاندیداتوری لاریجانی/توضیحاتی درباره انهدام پهپاد مهاجم/آخرین اخبار از فردو و...

تردیدها درباره کاندیداتوری لاریجانی/توضیحاتی درباره انهدام پهپاد مهاجم/آخرین اخبار از فردو و...

رونمایی از خودروی تانک‌بر «کیان ۷۰۰»/ واکنش موسوی به اظهارات همتای آمریکایی خود درباره نقض حقوق بشر/ بازدید خبرنگاران از تاسیسات غنی‌سازی فردو/شناسایی شیوه جدید کلاهبرداری و اخاذی از فروشندگان خودرو/ وقوع ۱۰۱ هزار طلاق در شش ماه اول سال ۹۸/ توضیح فرمانده کل ارتش درباره انهدام پهپاد مهاجم در ماهشهر/ مجهز شدن ۵۱ شهر به سامانه رصد تجهیزات بیولوژیک و هسته‌ای و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، هجدهم آبان ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، خودروی تانک‌بر «کیان ۷۰۰» با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش در مرکز بهینه سازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.

فرمانده کل ارتش در حاشیه بازدید از مرکز شهید زرهرن نزاجا با بیان این‌که پهپاد منهدم شده در سطح مقطع راداری کم مورد اصابت قرار گرفت گفت: تا قطعات این پهپاد را کامل به دست نیاوریم و گراف‌هایمان را کامل نکنیم، نمی‌توانیم به طور قطعی مبدا و هدف اصلی این پهپاد را مشخص کنیم.

دراین بازدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم گفت: به این ترتیب تجهیزات ما نسبت به کشورهای همجوار و کشورهای دنیا بدون اینکه هزینه سنگینی پرداخت کنیم و بدون اینکه وابسته واردات از خارج باشیم نوسازی می‌شوند.

همچنین رییس سازمان پدافند غیرعامل اعلام کرد: تا اواسط سال ۱۳۹۹، ۵۱ شهر ایران به وسیله تجهیزات بومی به سامانه رصد تهدیدات بیولوژیک، شیمیایی و هسته‌ای مجهز خواهد شد.

هشدارهای انتخاباتی/مخالفت با طرح «سرا»/بلاتکلیفی علی مطهری

در روزهای گذشته وزیر کشور هشداد داد که کسی حق ندارد ورود فراقانونی به انتخابات داشته باشد. اصلاح‌طلبان اعلام کردند که اگر نامزد نداشته باشند، لیست ارائه نمی‌کنند. سرلیستی قالیباف در تهران هم به ذهن مشغولی اصولگرایان تبدیل شده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان هشتمین دوره از برنامه آموزشی مجریان و دست اندرکاران انتخابات با اشاره به ضرورت رعایت قانون و پایبندی به آن، اظهار داشت: وزارت کشور مأمور اجرای قانون انتخابات و مسئول حسن جریان انتخابات است. بر اساس همین قانون به جز شورای نگهبان، دیگر سازمان ها و دستگاه ها حق ندارند در امر انتخابات دخالتی داشته باشند.

همچنین یک عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه در جامعه مقداری سرخوردگی از اصل انتخابات و نهادهای انتخابی وجود دارد، گفت: کاهش مشارکت در انتخابات بر رای اصلاح‌طلبان تاثیر منفی دارد.

دبیر جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه اصولگرایان علی لاریجانی را از لیست انتخاباتی خود در قم خارج کرده‌اند، امکان حمایت جبهه پیشرفت از وی وجود دارد یا خیر، گفت: آقای لاریجانی یکی از شخصیت‌های دلسوز و کارآمد نظام اسلامی است اما تا جایی که از محافل مختلف به گوش ما رسیده است آقای لاریجانی برای ورود به انتخابات مردد است. این موضوع برای برخی از اصولگرایان خبر خوبی است و احتمالا برای برخی دیگر ممکن است بد باشد اما به هر حال ایشان سیاستمدار با تجربه‌ای است و حضورش در انتخابات مغتنم خواهد بود.

در همین رابطه محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا درباره احتمال سرلیست شدن قالیباف در تهران گفت: اطلاع دارم که علی لاریجانی از یک سال پیش به نزدیکان خود اعلام کرده است که نامزد انتخابات مجلس یازدهم از هیچ حوزه‌ای نخواهد شد؛ بنابراین در شرایط غیبت لاریجانی، مدعیانی برای جانشینی او در مجلس پیدا شده اند. قالیباف هم از مدتی قبل فعالیت انتخاباتی و رسانه‌ای خود را آغاز کرده است و حضور او در برنامه تلویزیونی چند شب پیش یک برنامه کاملا تبلیغاتی و انتخاباتی بود که با رانت صداوسیما انجام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به پیام توییتری همتای آمریکایی خود درباره نمایشگاه دستاوردهای حقوق بشری ایران واکنش نشان داد و نوشت: "جداً برگزاری یک نمایشگاه  «حقوق بشری» ایالات متحده عالی خواهد بود. ساقط کردن هواپیمای مسافربری، تبعیض علیه سیاهان، بمباران غیرنظامیان در جنگ های بی پایان: از ویتنام گرفته تا عراق و یمن... بگذریم از حمایت‌های تمام و کمال از وحشی ترین و غیر انسانی ترین رژیم های تروریست در منطقه. «دورویی بی شرمانه» به معنای واقعی کلمه!"

سید عباس موسوی همچنین به خبر تشکیل ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس واکنش نشان داد و تاکید کرد که چنین اقدامی باعث ناامنی و بی ثباتی بیشتر می‌شود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفرهای متقابل میان ایران و امارات در سطح سیاسی گفت: علائم و نشانه‌های مختلفی وجود دارد که نشان می دهد دست‌های پنهانی در اختلافات میان تهران و کشورهای خلیج فارس نقش دارند. سید عباس عراقچی همچنین افزود: واکنش اماراتی ها به ابتکار(صلح هرمز) بهتر بود؛ در سطح سیاسی سفرهای متقابلی انجام شد و به باور ما میان ایران و امارات تفاهم بیشتری وجود دارد. امیدواریم که فضاهای آرام تری میان ایران و امارات ایجاد شود و این مساله منجر به آرامی در منطقه شود.

گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران

رایزنی عراقچی و ریابکوف در مورد گام چهارم کاهش تعهدات برجامی

ریابکوف: تصمیم ایران برای کاهش تعهدات داوطلبانه‌اش را درک می‌کنیم

معاون وزیر امور خارجه روسیه: تکرار ادعاهای پمپئو درباره برنامه هسته‌ای ایران هم‌زمان با شروع گام چهارم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: ایران با برداشتن گام چهارم منفعل نبودنش را به دنیا ثابت کرد

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس: تعلل اروپایی‌ها ایران را مجبور به کاهش تعهدات برجامی کرده است

***

بهروز کمالوندی پس از بازدید خبرنگاران از تاسیسات غنی‌سازی فردو در نشست خبری اظهار کرد: غنی سازی ۵ درصد به سازمان دستور داده شده است و این ظرفیت در سازمان است که غنی سازی  ۵، ۲۰ یا ۶۰ درصد را انجام دهیم اما اینکه با این میزان اورانیوم چقدر بمب می توان تولید کرد این ها حرف ها و تصورات و توهمات رژیم اسرائیل و آمریکاست و باید گفت که کافر همه را به کیش خود پندارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین درباره کاهش بازرسی ها در بخش هایی که محدودیت ها برداشته شده است گفت: ما در روند بازرسی ها محدودیتی ایجاد نکردیم. وقتی تعهدی کنار می رود دیگر موضوعی نمی‌ماند که بازرسی انجام شود. اما ما دست به ساز و کار و ساختار بازرسی ها نزدیم اگر بازرسی بخواهد از روند فعالیت ها مثل شمارش ماشین های IR۶ که قبلا بازرسان می شمردند ولی الان دیگر لزومی ندارد اما اگر بخواهند بشمرند ما مخالفتی نداریم اما عملا این بازرسی بی معناست.

مدیر سامانه ثبت دارایی مسئولان جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورت عدم اظهار دارایی توسط افراد مشمول قانون رسیدگی به دارایی مسئولان، امضای آن ها فاقد اعتبار خواهد بود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست خبری امروز خود با موضوع "آیین افتتاح پروژه‌های فناوری اطلاعات در راستای توسعه خدمات الکترونیک"  از بازرسی‌های غیر محسوس برای شناسایی دفاتر ازدواج آریایی و وقوع ۱۰۱ هزار طلاق در شش ماه اول سال۹۸ خبر داد.

همچنین مدیرکل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از شناسایی شیوه‌ای جدید در رابطه با کلاهبرداری و اخاذی از فروشندگان خودرو خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha