• شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۷:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98081810933
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

راه جلوگیری از آشوب احترام به نویسنده است

راه جلوگیری از آشوب احترام به نویسنده است

ایسنا/اصفهان مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اقتدار فرهنگی زمانی تحقق پیدا می کند که جامعه رابطه منطقی خود را با کتاب پیدا کند.

محمدمهدی احمدی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه چهاردهمین ‌نمایشگاه کتاب اصفهان که عصر شنبه ۱۸ آبان ماه در سالن همایش محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان برگزار شد گفت: یکی از شاخص های توسعه یافتگی فرهنگی میزان مطالعه است و اقتدار فرهنگی زمانی تحقق پیدا می کند که جامعه رابطه منطقی خود را با کتاب پیدا کند.

وی لازمه برقراری این ارتباط را چنین شرح داد: ابتدا باید نگاه به کتاب اصلاح شود به این معنی که کتاب به عنوان غذای روح در سبد خانوار قرار بگیرد. وقتی کتاب در سبد خانوار قرار گرفت با بد شدن شرایط اقتصادی مثل همه ضروریات میزان آن کم می شود اما حذف نمی شود.

احمدی خاطر نشان کرد: دومین عاملی که می تواند به ارتباط منطقی جامعه با کتاب کمک کند، این است که کتاب به عنوان یک برند و فضیلت شناخته شود چرا که هر چه به عنوان برند و فضیلت شناخته شود مورد اقبال افکار عمومی قرار می گیرد و جایگاه خود را بین مردم پیدا می کند.

به گزارش ایسنا، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سومین عامل تاثیر گذار را باور به انرژی بخشی کتاب دانست و گفت: فضای مجازی در کاهش مطالعه تاثیر دارد اما برخلاف کتاب نمی تواند به مخاطب خود انرژی مثبت بدهد.

وی افزود: اگر این سه عامل تحقق پیدا کند، جامعه کتابخوان می شود و آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش می یابد.

احمدی با شرح بیان شباهت جمله ای از امام صادق(ع)و ژان پل سارتر درباره اثرات مثبت کتابخوانی اظهار کرد: اگر کتاب در جامعه ای اصل شود افراد همه حافظ رفتار خویش می شوند و راه جلوگیری از آشوب، احترام به نویسنده و ترویج کتابخوانی است.

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه کتاب را عاملی مهم برای آشنایی مردم با کتاب دانست و ادامه داد: از همه بودجه هایی که برای کاهش آسیب های اجتماعی در نظر گرفته شده می‌توان برای کتاب هزینه کرد چون کتاب جامعه را از کژی حفظ می کند و در اصلاح مردم و کمک به رشد آن ها اثر دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha