• یکشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98081911150
  • خبرنگار : 71588

آغاز به کار وزارت خارجه دولت مستعفی یمن در عدن

آغاز به کار وزارت خارجه دولت مستعفی یمن در عدن

وزارت خارجه دولت مستعفی یمن مدعی از سرگیری فعالیتش در شهر عدن شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وزرات خارجه دولت مستعفی یمن با انتشار بیانیه‌ای در صفحه کاربری خود در توییتر اعلام کرد، در راستای اجرایی کردن دستورات، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی یمن و اجرای توافق ریاض از امروز (یکشنبه) تمامی فعالیت خود را در عدن، پایتخت موقت این دولت در جنوب یمن از سر می‌گیرد.

این اقدام پس از سه ماه توقف فعالیت به دلیل درگیری نیروهای هادی با جدایی‌طلبان تحت حمایت امارات در جنوب یمن صورت می‌گیرد.

دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب این کشور روز سه شنبه توافق ریاض را با نظارت عربستان و حمایت امارات برای پایان دادن به اختلافات میان دو طرف مذکور امضا کردند.

سند توافق مذکور برای پایان دادن به اختلافات میان دولت مستعفی و شورای انتقالی تمهیداتی را در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی و نظامی در نظر گرفته است.

از سوی دیگر، معین عبدالملک، نخست وزیر دولت مستعفی یمن در جریان سخنرانی خود در کارگاه توسعه و بازسازی یمن که در حال حاضر در ریاض برگزار شده است، گفت، توافق ریاض که اخیراً میان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب به امضا رسید، نویدبخش تحکیم و تقویت ثبات، امنیت، بازسازی و از سرگیری فعالیت موسسات دولتی است.

وی در ادامه افزود: امضای توافق ریاض شروع جدیدی را به همراه دارد و فعالیت‌هایی با همکاری با دولت (مستعفی) یمن در استان‌ها، توسعه عملکرد دولت (مستعفی) و موسسات آن در تعدادی از بخش‌ها انجام خواهد شد. عربستان شریک اصلی ما است و بیشترین تاثیر کمک‌رسانی‌ها به یمن در بخش‌های مختلف در کنار تقویت اقتدار دولت نمود پیدا خواهد کرد و حمایتی از سوی سرمایه‌گذاران داخلی که از یمن خارج شده‌اند، به عمل خواهد آمد که حدود ۲۰ میلیارد ریال یمنی تخمین زده می‌شود.

عبدالملک همچنین گفت: همکاری عربستان با یمن برای ازسرگیری فعالیت موسسات دولتی نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha