• یکشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98081911338
  • خبرنگار : 71640

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

قوه قضاییه بد معرفی شده است

 قوه قضاییه بد معرفی شده است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: قوه قضاییه بد معرفی شده است و خودمان هم در این قضیه مقصر بودیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین شکرالله بهرامی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: جناب شهبازی و موسوی(مدیر پیشین) هردو از قضات برجسته ستاد کل نیروهای مسلح بودند و همیشه این‌طور بوده است که مدیر کل روابط عمومی از قضات باشند.

وی افزود: نظمی که آقایان موسوی و شهبازی داشتند زبانزد بوده و جناب موسوی یک روحیه شاخص هم در امر قضا و هم در روابط عمومی داشته‌اند، امیدوارم آقای موسوی که در دیوان عدالت اداری دست به کار شده‌اند موفق باشند.

بهرامی با بیان اینکه "روابط عمومی باید تشکیلات را آن طور که هست نشان دهد و سعی کند آن‌چه را که اتفاق می‌افتد به مخاطبان برساند" گفت: موضوعاتی که روابط عمومی باید توجه داشته باشد تقویت و تحکیم و ترویج استقلال قضایی و قانون‌مندی به همراه آگاه‌سازی و متقاعد سازی است که نقش مهمی را در روابط عمومی ایفا می‌کنند.

وی اظهار کرد: اخیرا رئیس قوه قضاییه در بحث اطلاع رسانی گفتند که "بسیاری از کارهایی که در قوه انجام می‌شود باید با اطلاع رسانی مناسب بازتاب خوبی در جامعه داشته باشند" پس حاصل کارها باید معلوم باشد.

بهرامی وی با بیان اینکه روابط عمومی باید استقلال قضایی را به مخاطبین تبیین کند که این استقلال قضایی یعنی چه و چرا باید بازی مستقل باشد و اگر نباشد چه می‌شود؟ گفت: کار روابط عمومی همین است که این ها را به مردم معرفی کند و اگر بخواهد اطلاع رسانی کند مخاطبان ما نیروهای مسلح هستند و ظرفیت‌های بسیار در نیروهای مسلح هست اما از آنها استفاده نشده. من گاهی مجله‌های نیروهای مسلح را مطالعه می کنم و میبینم خبری از این موضوعات نیست. باید مقالات در نشریات وجود داشته باشد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه هنوز استقلال قاضی در جامعه جا نیفتاده است گفت: نظر قاضی از نظر شرعی حجت است. درست است اعتراض به حق است اما حق قانونی را باید جا انداخت نه حق غیرقانونی را.

وی افزود: نباید قاضی متاثر از افکار بیرون باشد. نباید کسی قاضی را تحت تأثیر قرار دهد و  نباید قاضی نامه باران شود. طرفین دعوا باید این قدرت را داشته باشند که بتوانند مطلب خود را برساند.

بهرامی با بیان اینکه "یکی از کسانی که می توانند استقلال قضایی را جا بیندازد روابط عمومی ها هستند" خاطرنشان کرد: قاضی بدون هیچ پیش درآمدی باید به قضاوت بنشیند و دادگاه‌ها یک نهاد مستقل بی‌طرف بین شاکی و کسی که از آن شکایت شده هستند.

وی با بیان اینکه "فرهنگ قانونمندی توسط روابط عمومی باید تبیین شود" گفت: قانون برای جامعه باید حرف اول و آخر باشد و بر حکم مستند و مستدل قاضی همه گردن نهند، این وظیفه روابط عمومی است و آنچه ما باید امروز به جامعه توصیه کنیم بحث قانون مداری است.

بهرامی در ارتباط با تصویر سازی قوه قضاییه گفت: امروز رسانه یک وظیفه دارد و خوشبختانه یکی از کارهایی که سازمان قضایی برعهده گرفته بحث آگاه‌سازی است.

وی افزود: قوه قضاییه بد معرفی شده است و خودمان هم در این قضیه مقصر بودیم، عدالت از جمله مسائل محکم در امر قضا است و باید قوه قضاییه را درست معرفی کرد.

بهرامی در پایان گفت: همانطور که آقای شهبازی فرمودند مجاهدانه کار کنیم نه وظیفه مند. مجاهدانه کار کردن کار شبانه روزی می‌طلبد.

موسوی، مدیرکل پیشین حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز بعد از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین بهرامی به تشریح عملکرد خود در سمت "مدیریت حوزه ریاست و روابط عمومی" سازمان قضایی نیروهای مسلح پرداخت و گفت: شکر و سپاس به درگاه الهی از این که توفیق خدمت در نظام جمهوری اسلامی و سازمان قضایی نیروهای مسلح را حاصل کرد و از سال ۶۹ تا ۹۸ توانستیم در سازمان قضایی نیروهای مسلح ادای وظیفه کنیم و توفیق حاصل شد از سال ۸۶ تا ۹۸ در حوزه ریاست و روابط عمومی انجام وظیفه کنیم.

وی افزود: اداره روابط عمومی سازمان قضایی به یمن تلاش همکاران توانست طی دوسال رتبه دوم عملکردی را در واحدهای ستادی نیروهای مسلح کسب کند.

موسوی در ادامه فعالیت‌های انجام شده در بخش های مختلف حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح را به صورت تیتروار اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha