• یکشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98081911526
  • خبرنگار : 50165

با افزایش تعداد موالید پسر در زنجان؛

پسران در تولد از دختران پیشی گرفتند

پسران در تولد از دختران پیشی گرفتند

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت‌ احوال استان زنجان گفت: نسبت جنسی تولد پسر به دختر در هفت ماهه امسال برابر با ۱۰۲ است؛ یعنی به ازای تولد ۱۰۰ دختر، تولد ۱۰۲ پسر ثبت‌ شده است.

سیدعلی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ولادت ثبت شده در زنجان طی هفت ماهه امسال برابر با ۱۰ هزار و ۳۹ واقعه و تعداد ولادت ثبت شده تا یک سال پس از وقوع در زنجان نیز ۹۹۹۸ واقعه بوده است.

این مسئول ادامه داد: درصد ثبت در مهلت به ثبت تا یک سال برابر ۹۹.۶۱ درصد و تعداد ولادت ثبت شده در مهلت قانونی در سال‌جاری برابر با ۹۹۵۹ واقعه است. می‌توان گفت که در سال‌جاری روزانه به صورت میانگین برابر با ۴۶ واقعه ولادت ثبت شده که به‌طور تقریبی هر یک ساعت دو واقعه ولادت در زنجان به ثبت رسیده است.

وی افزود: تعداد موالید پسر در هفت ماهه امسال‌ برابر با ۵۰۷۱ واقعه و تعداد موالید دختر نیز در این ایام در زنجان برابر با ۴۹۶۸  واقعه گزارش شده است. همچنین نسبت جنسی تولد پسر به دختر در هفت ماهه امسال برابر با ۱۰۲بوده است؛ یعنی به ازای تولد ۱۰۰ دختر، تولد ۱۰۲ پسر ثبت‌ شده است.

شفیعی با بیان اینکه امسال تعداد موالید شهری نوزاد شامل ۳۳۱۷ ولادت ثبت شده برای  پسران و ۳۲۶۳ ولادت ثبت شده برای دختران است، تصریح کرد: امسال ۱۷۵۴ ولادت پسر و ۱۷۰۵ ولادت دختر در مناطق روستایی گزاش و ثبت شده است.

وی اظهار کرد: فاطمه، زهرا و حلما اسامی منتخب در سال‌جاری از سوی والدین برای نوزادان دختر  و برای پسران نیز امیرعلی، ابوالفضل و حسین اسامی منتخب والدین زنجانی است. همچنین لازم به ذکر است که در نیمه اول امسال ۱۷۰ واقعه دوقلوزایی، هفت واقعه سه‌قلوزایی و یک واقعه چهارقلوزایی در استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان خاطرنشان کرد: بیشتر ولادت‌ها در هفت ماهه امسال متعلق به مادران گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بوده که با ۲۷.۵ درصد بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha