• یکشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98081911535
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۹ آبان ماه

تاکید بر رسیدگی به زلزله زدگان/موافقت با استعفای یک نماینده و...

تاکید بر رسیدگی به زلزله زدگان/موافقت با استعفای یک نماینده و...

موافقت مجلس با استعفای «جلالی» از نمایندگی/ ارجاع طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری به کمیسیون قضایی/ ارجاع ایراد شورای نگهبان به طرح تشکیل وزارت بازرگانی به کمیسیون اجتماعی/ موافقت مجلس با دو فوریت لایحه درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (یک شنبه) نوزدهم آبان ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و بررسی استعفای کاظم جلالی نماینده مردم تهران، بررسی گزارش کمیسیون حقوقی درباره رد طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری و... در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه با اشاره به ابلاغ ماموریت به کمیسیون عمران برای اعزام هیاتی به مناطق زلزله زده میانه و سراب گفت: وزارتخانه‌های مربوطه با بررسی نیازهای زلزله‌زدگان زودتر سرپناهی برای آنها بسازند. علی لاریجانی تاکید کرد:هرچه زودتر سرپناهی برای زلزله‌زدگان میانه و سراب ساخته شود.

در همین رابطه نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس  با تاکید بر این که کمیسیون عمران وضعیت زلزله زدگان در استان آذربایجان شرقی را با جدیت دنبال خواهد کرد، گفت: فردا تیمی از کمیسیون عمران به منظور بررسی وضعیت مردم در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی اعزام می‌شود.

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس هم تاکید کرد: که با توجه به سردی هوا تهیه کانکس برای اسکان زلزله زدگان آذربایجان شرقی ضروری است و دولت باید به سرعت به وضعیت مردم زلزله زده رسیدگی کند.

درادامه این جلسه استعفای کاظم جلالی نماینده مردم تهران در مجلس مورد بررسی قرار گرفت که پس از ارائه توضیحات جلالی و همچنین صحبت‌های نمایندگان مخالف و موافق، این استعفا به رای مجلس گذاشته شد و نمایندگان با ۱۴۶ رای موافق، ۵۸ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر با استعفای کاظم جلالی از نمایندگی مجلس موافقت کردند.

کاظم جلالی هم در جریان بررسی استعفای خود گفت که استوار نامه وی به عنوان سفیر ایران در روسیه در شهریور ماه صادر شده است.

ناطقین امروز مجلس

دلخوش: بخش کشاورزی ۹۰ درصد مواد اولیه صنایع تبدیلی و تکمیلی را تامین می‌کند

فولادگر: ستاد احیای زاینده‌رود و ساماندهی کارون طرح‌های جدید ارائه بدهد

فرمند: به داد زلزله‌زدگان میانه برسید

سالک: با واردات بی رویه برخورد کنید

انتقاد نوروزی از عدم استقرار ادارات دولتی در بهارستان و رباط کریم

***

نمایندگان مجلس بعد از بحث و بررسی طولانی ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل وزارت بازرگانی را برای بررسی مجدد به کمیسیون اجتماعی ارجاع دادند.

همچنین تقاضای گروهی از نمایندگان برای بررسی دو فوریت لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را بررسی  و در نهایت با آن موافقت شد.

نمایندگان درادامه جلسه امروز با یک فوریت طرحی برای الزام به وجود شرط بومی گزینی در آزمون استخدامی موافقت کردند.

 گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در مورد رد طرح دو فوریتی تقلیل مجازات حبس تعزیری در دستور کار جلسه علنی قرار داشت که پس از طرح پیشنهادات بسیار، این طرح از سوی نمایندگان به کمیسیون قضایی ارجاع شد.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

لاریجانی در کوچکی نژاد: لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان به مجلس ارائه شود

لطفی: هیات رئیسه جلوی اقدام دولت در استرداد لایحه مدیریت خدمات کشوری را بگیرد

بختیار: دخالت دادستان‌ها در امور اجرایی حرکت کشور را کند می‌کند

***

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات رییسه مجلس خبر داد که سوال از وزیر جهاد کشاورزی به جلسات هفته آینده مجلس  موکول شده است.

همچنین سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: از فردا سامانه ثبت اموال و دارایی مسئولان در مجلس شورای اسلامی راه اندازی خواهد شد و نمایندگان ظرف یک هفته آینده می‌توانند اموال و دارایی خود را در این سامانه ثبت کنند.

محمد علی وکیلی هم تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha