• دوشنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۸ / ۰۳:۰۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98081912037
  • خبرنگار : 71214

کدام ساخت‌و سازهای شمال تخریب می‌شوند؟

کدام ساخت‌و سازهای شمال تخریب می‌شوند؟

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ساخت‌و سازهای دریایی که پرونده آن‌ها طی ماه‌های گذشته بررسی و برای طی کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد، چند مورد بر اساس احکام صادره تخریب شده و بقیه آن‌ها نیز در صف بررسی و صدور حکم هستند.

حمید خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بسیاری از پرونده‌های تشکیل شده در زمینه ساخت‌ و سازهای دریایی غیر مجاز در مراحل قضایی و تکمیل پرونده هستند اما در همین مدت زمان کوتاه چند ماهه نیز چندین مورد تخریب داشته‌ایم و دیگر موارد نیز در حال تکمیل پرونده و طی مراحل قضایی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که کدام سازه‌ها و ساخت و سازهای دریایی در مناطق شمالی کشور مشمول تخریب و برخورد قانونی خواهند شد، افزود: هر سازه‌ای که با آب در تماس باشد شامل اسکله، دیوار حفاظت ساحلی، دلفین‌های نفتی، ساحل‌های اختصاصی، موج شکن‌ها و ... که مجوزی نداشته باشند، به عنوان سازه‌های غیرمجاز شناسایی شده و مشمول تخریب و برخورد قضایی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل مهندسی سواحل وبنادر سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: البته در این زمینه باید گفت که بر اساس قانون، قسمتی از سازه که با دریا و آب در تماس باشد در حیطه وظایف و اختیارات سازمان بنادر و دریانوردی خواهد بود و بخش ساحل و پسکرانه‌های آن در حوزه وظایف دیگر دستگاه‌ها از جمله سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است.

خلیلی با بیان اینکه در حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز دریایی مناطق شمالی وضعیت بدتری نسبت به سواحل جنوبی کشور دارند، گفت:  در سواحل شمالی کشور استان مازندران رکورددار بیشترین سازه‌های دریایی غیر مجاز است و پس از این استان گیلان و مازندران هستند و چنین تخلفاتی بسته به جاذبه‌های هر منطقه متفاوت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۰ ۰۸:۳۲

بالای کو ه ها خانه ساخته اند !! فساد اداری در مازندران و گیلان غوغا میکند ! جنگلها در حال نابودی است.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۰ ۰۹:۲۷

موشک بزنین همه را تخریب کنین

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۰ ۱۲:۰۱

گویا روند اداره کشور باید به همین نحو ادامه داشته باشد. ایا دستورالعملی برای شهرداری ها شورای شهر و کلا وزارت مسکن وجود ندارد که پس از ساخت و استفاده از مصالح با توجه به تحریم های چندین ساله ، ساختمانها و بناها را تخریب میکنیم و اسم آنرا میگذاریم " برخورد قاطعانه با ساخت و سازهای غیر مجاز " .حالا ببینیم بودجه دو سالانه ای که تقدیم مجلس میشود و حالت اجرایی میگیرد دیگر شاهد اینگونه تخریبها نخواهیم بود. منظور بودجه بدون وابستگی به نفت و فقط از دریافت مالیات

avatar

هیچ جای دنیا به اندازه ی ایران جنگل خواری و ساحل خواری نداریم. می رن تو ساحل یک جا خونه می سازند، با رابطه براش سند هم جور می کنند. مگر سواحل دریا مال تمام مردم نیست؟ چرا ما در شمال ایران برای رفتن به کنار ساحل اینقدر مشکل داریم؟ تمام سواحل را یا بخش های خصوصی یا دولتی تصرف کرده اند و بخش های بسیار بسیار کوچکی از سواحل هم که آزاد هستند، چند نفر گردن کلفت گماشته اند که هر کس بخواهد برود دم آب پول زور می گیرند. امسال تابستان من رفتم خزر شهر فرح آباد ساری به غیر از یک وجب ساحل که با پول مردم را راه می دادند، تا کیلومترها ساحل در تصرف ارگان ها... بود! جالب این که من خودم کارمند دولت هستم و به تک تک اقامتگاه های این ارگان ها هم مراجعه کردم ولی راه ندادند! چرا باید مثلا بانک ایکس یا سازمان ایگرگ در کنار ساحل که جزو مکان های عمومی است اقامتگاهی با آن عظمت برای قشر خاصی بسازد و مردم عادی را محروم کند از نعمت های خدادادی. حتی اجازه ورود هم نمی دهند به مردم عادی. از طرفی بخشی از زمین های کنار دریا هم توسط گردن کلفت های بخش خصوصی اشغال شده اند. آزاد کنید زمین های ملت را احمدی نژاد با تمام بدی هایش یک کار خوبی که کرد آزادسازی بخشی از سواحل شمال بود.