• دوشنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98082012129
  • خبرنگار : 71610

حزب‌الله عراق: آمریکا دنبال فتنه انگیزی میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان است

حزب‌الله عراق: آمریکا دنبال فتنه انگیزی میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان است

سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق ضمن حمایت از حق تظاهرات مسالمت آمیز، گفت که شواهد ملموسی مبنی بر دست داشتن آمریکا در این تظاهرات وجود دارد.

به گزارش ایسنا، جعفر الحسینی، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق در مصاحبه با شبکه المیادین اظهار کرد: اعتراضات عراق نتیجه انباشته شدن اشتباهات سیاسی است. بسته اصلاحات مطرح شده خوب است اما هدف بازخواست مفسدان در عراق است.

وی ضمن حمایت از حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز و نیز خواسته‌های ملت عراق، گفت: گروه‌های مقاومت عراق برای حفظ امنیت تظاهرکنندگان مسالمت‌جو در اعتراضات حضور دارند.

الحسینی ادامه داد: آمریکا مسؤول تمام آثار منفی ناشی از اشغال عراق و اجازه تخریب آن است. واشنگتن مانع شد که عراق برای ساخت نیروگاه‌های برق با شرکت‌های غیر آمریکایی قرارداد امضا کند.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق تصریح کرد: آمریکایی‌ها همچنین عراق را تحت فشار قرار دادند تا به سمت رابطه با چین و باز کردن مرزها با سوریه حرکت نکند. تظاهرات، طرح آمریکایی را در عراق ناکام گذاشت که بزرگ‌تر از طرح داعش بود. برخی طرف‌ها در عراق تمایلی به اجرای بسته اصلاحات توسط نخست وزیر ندارند.

این مقام عراقی در ادامه عنوان کرد: شواهد و ادله ملموسی مبنی بر دخالت آمریکایی‌ها در تظاهرات خودجوش ملت عراق وجود دارد و آنها تلاش کردند که میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان فتنه انگیزی کنند. آمریکا می‌خواهد گروه‌های مقاومت را به سمت رویارویی داخلی در عراق سوق دهد. گروه‌های مقاومت عراق و حشدشعبی در حفاظت از مرزها نقش داشته و هیچ ارتباطی به آنچه در تظاهرات رخ می‌دهد، ندارند.

الحسینی افزود: واشنگتن دنبال ایجاد شکاف میان دستگاه‌های امنیتی عراق و حشد شعبی و گروه‌های مقاومت و مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha