• چهارشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 98082214058
  • خبرنگار : 71595

گزارش ایسنا از همایش بین‌المللی "فوتبال کلینیک"

گزارش ایسنا از همایش بین‌المللی "فوتبال کلینیک"

سومین کنگره بین‌المللی "فوتبال کلینیک"صبح چهارشنبه در تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سومین کنگره بین‌المللی فوتبال کلینیک امروز (چهارشنبه) از ساعت ۹ در دانشگاه آزاد تهران غرب برگزار شد. در این مراسم، ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، جواد محمدی مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن، مسعود تابش مدیر عامل باشگاه سپاهان، آندره‌آ استراماچونی سرمربی تیم فوتبال استقلال، میرشاد ماجدی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت فوتبال، نیما نکیسا، غلامرضا بهروان، صادق درودگر و تنی چند نفر از اهالی فوتبال در این مراسم حضور پیدا کردند.

در ابتدای این مراسم پس از پخش سرود ملی ایران، کلیپی از ویندزور جان، دبیرکل AFC پخش شد.

ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال پس از بخش سرود ملی ایران در بخش ابتدایی این مراسم اظهار کرد: فوتبال به عنوان پرمخاطب‌ترین ورزش جهان جایی است که به یک ثبات اجتماعی برسیم. فوتبال دیگر یک ورزش نیست و در دنیا یک پدیده فرهنگی، اجتماعی، سیاسی است که عامل اتحاد ملت‌هاست. بر همین اساس فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت این کنگره را در فضای آکادمیک برگزار کند تا بتوانیم در مسیر توسعه پایدار فوتبال از قشر دانشگاهی بهترین بهره را ببریم.

در ادامه آندره‌آ استراماچونی به عنوان سفیر این کنگره روی سن آمد و اظهار کرد: این افتخار بزرگی برای من است که این‌جا هستم در مقابل انسان‌های بزرگی در ایران. وقتی قبول کردم که اینجا حضور داشته باشم برای این بود که همه کسانی که در فوتبال هستیم یک مسوولیت خیلی مهم داریم.

او اضافه کرد: چون ما فقط مربیان و پزشکان خودمان نیستیم و در قبال مردم جامعه مسوولیت بزرگی داریم. من به عنوان تیم پر طرفدار استقلال باید بگویم ما وظایف دیگری هم داریم چون ما نماینده مردم هستیم و می‌توانیم برای آن‌ها شوق و اشتیاق بیاوریم. وقتی داخل زمین می‌شویم نشان می‌دهیم که نماینده تمام مردم هستیم. وقتی این کودکان را دیدم که روی صحنه آمدند تایید می‌کنم که ما برای این نسل مهم هستیم. وقتی در این سن بودم، دوست داشتم در یک ورزشگاه بزرگ بازی کنیم. تمام بازیکنان و مربیان بزرگ برای این‌ها یک نمونه هستند.

سرمربی استقلال ادامه داد: من به خودم و بازیکنانم می‌گویم وقتی در زمین هستیم اشتیاق و علاقه به زمین می‌بریم. برای همین مسوولیت زیادی داریم و من برای همین این‌جا هستم که تجربه‌مان را به جز کار تکنیکال در زمین نشان دهیم چون جایگاه ما خیلی مهم است و وظیفه داریم امید را به کل مردم جامعه انتقال دهیم. از کسانی که من را به این‌جا دعوت کردند، تشکر می‌کنم و امیدوارم به همراه تیمم امید را در جامعه ایجاد کنیم.

پیش از آغاز صحبت‌های استراماچونی، تیم فوتبال کودکان کار به روی سن آمدند و به سرمربی ایتالیایی استقلال گل هدیه کردند. هم‌چنین پس از این که سخنرانی استراماچونی به پایان رسید توسط سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال و دبیر سازمان لیگ از او تقدیر شد. استرماچونی پیش از این که سالن همایش را ترک کند به سمت تیم کودکان کار رفت و با آن‌ها عکس یادگاری گرفت.

بعد از سخنرانی استراماچونی، داداندیش رییس دانشگاه آزاد تهران غرب با اشاره به صحبت‌های سرمربی استقلال بر روی وظایف اجتماعی ورزشکاران و دانشگاهیان تاکید کرد.

بعد از صحبت‌های او، عبدالحمید احمدی، ذوالفقارنسب و شکوری به روی سن رفتند و از داداندیش تقدیر کردند.

هم‌چنین در پایان مراسم از مدیرعامل گل گهر سیرجان نیز تقدیر شد.

بعد از این مراسم افتتاحیه، کارگاه‌های آموزشی آغاز به کار کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha