• چهارشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 98082214062
  • خبرنگار : 71573

هفته کتاب در یزد افتتاح شد

هفته کتاب در یزد افتتاح شد

هفته «کتاب» با نواختن زنگ دانایی در یکی از مدرسه‌های شهر یزد، پایتخت کتاب ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، «هفته کتاب» امروز (چهارشنبه، ۲۲ آبان‌ماه) در یزد پایتخت کتاب ایران  با حضور محسن‌ جوادی - معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی-، نیکنام حسینی‌پور - مدیرعامل موسسه خانه کتاب و دبیر هفته کتای - و جمعی از مسئولان اداره کل ارشاد در یزد پس از ادای احترام و تجدید میثاق با شهید آیت‌الله صدوقی - سومین شهید محراب -  و نواختن زنگ دانایی در مدرسه دخترانه «حسین و فاطمه» آغاز شد.

محسن جوادی پیش از نواختن زنگ دانایی در مدرسه دخترانه یزد در سخنانی گفت: خوشحالم که  هفته کتاب را از این دبستان آغاز می‌کنیم زیرا دبستان اولین جایی است که کتاب خواندن را یاد می‌گیریم. اگر خواندن را از سنین کودکی آغاز کنیم، نسل‌های بعدی نیز کتاب‌خوان خواهند بود.

او افزود: شهر یزد از قدیم شهر دانایی و خردورزی و قناعت است، به قول معروف  «شهر قنات و قنوت و قناعت». حضور قنات‌ها در این شهر نشان از تلاش علمی یزدی‌ها دارد که در بدترین شرایط آب را پیدا می‌کردند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نام ایران همواره با کتاب می‌آید و در پیشرفته‌ترین دانشگاه‌های دنیا زمانی که نام ایران می‌آید کتاب‌های ابوعلی‌سینا تداعی می‌شود. 

او با اشاره به فعالیت باشگاه‌های کتاب‌خوانی گفت: امیدواریم بتوانیم این  فعالیت‌ها را تشویق و تقویت کنیم و امیدواریم شما الگویی برای سایر دبستان‌ها باشید.

نیکنام حسینی‌پور نیز در این مراسم گفت: در طرح پاییزه کتاب، برای هر یک از بچه‌های دبستان دخترانه شاهد «حسین و فاطمه»  ۵۰ هزار تومان اعتبار  درنظر گرفته شده که می‌توانند کتاب بگیرند.

اجرای سرود کتاب و ‌ کتاب‌خوانی توسطه بچه‌ها از برنامه‌های افتتاح هفته کتاب بود.

هفته کتاب با شعار «حال خوش خواندن» از ۲۲ تا ۳۰ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha