• چهارشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98082214570
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۲ آبان بخوانید؛

اهمیت فضای مجازی به تعبیررهبری/افتتاح ستاد انتخابات فرمانداری تهران/دفتر موقت"ثنا"در مجمع تشخیص

اهمیت فضای مجازی به تعبیررهبری/افتتاح ستاد انتخابات فرمانداری تهران/دفتر موقت"ثنا"در مجمع تشخیص

جزییات طرح مجلس برای تعطیلی روزهای پنج‌شنبه ادارات کشور/ افتتاح ستاد انتخابات فرمانداری تهران/ واکنش مولاوردی به طرح نامش برای سرلیستی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۸/ طرح یک ادعای اثبات نشده پادمانی/ وضعیت اضطرار ملی علیه ایران از سوی آمریکا/ گسست در مواضع مشترک ترامپ و نتانیاهو در قبال ایران و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهارشنبه، بیست و دوم آبان ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، دبیر و برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در دفتر موقت «ثنا» مستقر در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن دریافت آموزش های لازم، در سامانه ثبت دارایی مسئولان جمهوری اسلامی ایران ثبت نام کردند. پس از راه اندازی این سامانه محسن رضایی اموالش را اعلام کرد.

بایسته های حکمرانی در فضای مجازی از منظر مقام معظم رهبری

در اندیشه رهبری اهمیت فضای مجازی برابر با اهمیت انقلاب اسلامی است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:اینترنت اشیاء صاحب سیاست می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه مالک اشتر:منشور امنیت ملی در فضای مجازی در دست تدوین است

رئیس پژوهشگاه فضای مجازی:ابعاد حکمرانی بر، با و در فضای مجازی باید روشن شود

صبح امروز ستاد انتخابات فرمانداری تهران با حضور فرماندار تهران رسما افتتاح شد. در این ستاد ۲۴ جایگاه برای ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در نظر گزرفته شده است.

در حاشیه این مراسم عیسی فرهادی، فرماندار تهران گفت:طبق برگزاری انتخابات های گذشته با استفاده از تجربیات قبلی، این انتخابات را نیز با شکوه برگزار خواهیم کرد.

شهیندخت مولاوردی درباره صحت اخباری در خصوص سرلیستی وی در لیست اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس، گفت:هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات مجلس نگرفته ام و طرح نامم به عنوان سرلیست اصلاح طلبان گمانه زنی انتخاباتی است.

آذر منصوری، عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم به تشریح جزئیات طرح سرا و پاسخ به انتقادات وارد شده به این طرح پرداخت.

نخستین بیانیه شورای ائتلاف اصولگرایان نیز منتشر و در آن سهمیه بندی برای جریان های سیاسی نفی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار مدیرعامل راه آهن بر دو سطحی شدن پروژه های راه آهن در دو بخش خرد و کلان برای تامین مالی از طریق اتحادیه شرکت های داخلی و فاینانس تاکید کرد. لاریجانی با اشاره به حجم بالای نقدینگی در کشور، گفت: پروژه های ملی و استانی راه آهن باید شفاف و روشن باشد تا مردم برای سرمایه گذاری در این پروژه ها انگیزه پیدا کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم با بیان جزییاتی از طرح مجلس برای تعطیلی روزهای پنج‌شنبه ادارات کشور، گفت: در صورت تصویب و اجرایی شدن طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، کل ادارات کشور در روز پنج‌شنبه تعطیل خواهند بود.

مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود به ارایه جزییات فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب برجام و نیز اقدامات و فعالیت‌های از پیش اعلام شده ایران در چارچوب تصمیم‌ کشور برای کاهش تعهدات برجامی‌اش پرداخته است.

همچنین سخنگوی سازمان ملل از کشورها، ازجمله آمریکا خواست تا از حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری برای رفع موانع صادر کردن دارو و تجهیزات پزشکی به ایران پیروی کنند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان هم گفت: جمهوری اسلامی همواره بر اهمیت گفت‌وگو و مذاکره سیاسی به عنوان یگانه راه حل مشکلات و مسائل منطقه تاکید داشته و از همه توان خود برای ایجاد فضای گفت‌وگو بین کشورهای منطقه استفاده می‌کند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای وضعیت اضطرار ملی در رابطه با ایران را طبق قانون اجرایی ۱۲۱۷۰ تا سال ۲۰۲۰ تمدید کرد.

پایگاه اینترنتی شبکه بلومبرگ هم در تحلیلی به سست شدن مواضع مشترک بنیامین نتانیاهو و دونالد ترامپ و همچنین بی‌نتیجه ماندن اقدامات ترامپ در راستای سیاست‌های متاثر از رژیم صهیونیستی درباره ایران اشاره کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه مکانیزم ماشه، تهدید بد و زشتی است و البته ما نیز باید مقداری خودمان را سرزنش کنیم که چرا این مکانیزم را قبول کردیم، گفت: اگر مکانیزم ماشه راه بیفتد ممکن است راهبرد هسته‌ای مان را کاملاً تغییر دهیم و باید به وضع صفر صفر بازگردیم یعنی هیچ تعهد هسته‌ای قبلی و بعدی را نخواهیم پذیرفت.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha