• چهارشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۹:۰۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 98082214806
  • خبرنگار : 50022

برگزاری اولین نشست مجمع خیرین دانشگاه فرهنگیان البرز

برگزاری اولین نشست مجمع خیرین دانشگاه فرهنگیان البرز

ایسنا/البرز نخستین نشست مجمع خیرین دانشگاه فرهنگیان استان البرز با حضور جمعی از خیران و مسئولان استان در محل پردیس  فرهنگیان حکیم فردوسی برگزار شد.

دکتر نصرالله صالحی در اولین مجمع نشست خیرین دانشگاه فرهنگیان که امروز چهارشنبه ۲۲ آبان در پردیس حکیم فردوسی دانشگاه فرهنگیان البرز برگزار شد، گفت: بذر و نهال دانشگاه تربیت معلم در سال ١٢٩٧ در کشور با نام دارالمعلمین کاشته شد.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر این که این دانشگاه، یک دانشگاه مأموریت گرا و تربیت محور است افزود: آموزش و پرورش و مدرسه از سه مقوله دانش آموز، معلم و فضای فیزیکی تشکیل شده است.

صالحی غفلت بزرگی که در سال‌های اخیر در حوزه تربیت معلم رخ داده است را یادآور شد و نتیجه آن را کمبود شدید معلم در مدارس دانست.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین صاحب الامری مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان البرز نیز، قلب های مسرور و سبقت در کار خیر را به عنوان اوصاف مؤمنین در قرآن کریم برشمرد.

وی خطاب به خیران افزود: افق دید ما این است که معلم باید برای تربیت یک نسل تربیت شود.

وی به شرایط نامناسب فضای فیزیکی پردیس حکیم فردوسی اشاره کرد و گفت: ما فضای کافی برای تربیت معلمان آینده را نداریم.

این مسئول در پایان با توجه به آیات قرآن خطاب به خیران گفت: باید در کارهای خیر در جهت ایجاد فضای آموزشی جدید از هم سبقت بگیریم تا بتوانیم نسل معلمان آینده را به بهترین شکل ممکن تربیت کنیم.

در ادامه علی درویش پور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز هم با اشاره به اینکه اگر تا دیروز در کشورهای پیشرفته، شاخص توسعه، ساختمان های مرتفع و اتومبیل های لوکس بود گفت: امروز شاخص‌های توسعه، میزان آموزش، وضعیت بهداشت و توانمند سازی زنان است

وی افزود: اگر خواهان توسعه هستیم،باید نظام آموزشی کشور را متحول کنیم.

درویش‌پور در پایان پیش شرط تحول نظام آموزشی را توجه ویژه به نظام تربیت معلم دانست.

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا هم در این مراسم دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل اصلی نظام آموزش کشور دانست که در مورد آن بسیار کوتاهی شده است.

اکبریان با اشاره به جدید التأسیس بودن این دانشگاه اضافه کرد: اگر یه دنبال تربیت درست دانش آموزان هستیم باید به دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه داشته باشیم.

وی دانشگاه فرهنگیان را مظلوم و محروم خواند و علت مظلومیت آن را عدم توجه مسئولین آموزش و پرورش به آن دانست.

وی در پایان بر لزوم تسریع مراسم کلنگ زنی مکان جدید دانشگاه فرهنگیان البرز تاکید و از  عدم همکاری مسئولان استان برای توسعه این دانشگاه انتقاد کرد.

در این مراسم انتخابات هیئت مدیره مجمع خیرین برگزار شد.

به ترتیب آرای مأخوذه،آقایان جلالی مهر، دبیرچی، عبدی پور،م حبی و خانم گوهر ریز به عنوان هیئت مدیره مجمع خیرین انتخاب شدند.

این مراسم با تأسیس دفتر بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان در محل دانشگاه توسط خیرین استانی به پایان رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha