• چهارشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۸ / ۲۳:۳۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98082214886
  • خبرنگار : 50126

خادمان فرهنگی اربعین در ایلام تجلیل شدند

امام جمعه ایلام: پیاده‌روی اربعین مهم‌ترین سوژه خبری دنیا است

امام جمعه ایلام: پیاده‌روی اربعین مهم‌ترین سوژه خبری دنیا است

ایسنا/ایلام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: اربعین به عنوان مهم‌ترین سوژه خبری دنیا فضای ایثار و ازخودگذشتگی را بر استان ایلام و کشور حاکم کرده است.

حجت‌الاسلام «الله نور کریمی تبار» در مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی اربعین بابیان اینکه زبان هنر زبان ویژه‌ای است که می‌تواند در خدمت ترویج فرهنگ دینی و به‌ویژه فرهنگ اربعین حسینی باشد، اظهار کرد: حرکت اربعین حسینی یک حرکت فرهنگی و تجلی فرهنگ بصیرت افزایی است.

امام‌جمعه ایلام بابیان اینکه غالباً تلاش مردم به‌عنوان خادمان اربعین حسینی بر این است که از زوار به‌خوبی میزبانی‌شده و عمده‌ترین فعالیت و دغدغه خادمان، پذیرایی از زوار است، گفت: لازم است که کار هنری و فرهنگی در مسیر تردد زوار اربعین حسینی انجام شود و می‌شود با نصب یک تابلو و یک اثر هنری، پیام و فرهنگ اربعین حسینی را منتقل کرد.

وی با تأکید بر اینکه جلوه‌های زیبایی از ایثار و فرهنگ عاشورایی در پیاده‌روی اربعین به منصه ظهور می‌رسد، یادآور شد: حرکت اربعین حسینی، دریایی خروشان و لاینقطع از فرهنگ ناب اسلامی است، یک حرکت فرهنگی ضد استکباری بصیرت آفرین است که دشمنان با تحریف و عدم اطلاع‌رسانی به دنبال ضربه زدن به این فرهنگ ناب هستند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی مهم‌ترین سوژه خبری دنیاست، گفت: دشمنان و نظام استکباری می‌خواهند این حرکت بزرگ منعکس نشود، شکل نگیرد و از همین موضوع، معلوم می‌شود که ما باید حرکت کنیم و تأثیر فرهنگی داشته باشیم.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه اربعین حسینی، یک دانشگاه بزرگ فرهنگی با درس ایثار جان و مال است، یادآور شد: فرهنگ اربعین حسینی در سطح جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان و همچنین جامعه جهانی باید تبیین شود، این وحدت و همدلی مسلمانان جهان در راهپیمایی اربعین از برکت امام حسین (ع) است و باید جهان را با این فرهنگ آشنا کنیم و استمرار داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تقدیر از فعالان عرصه فرهنگی اربعین حسینی بسیار ارزشمند است، بیان کرد: امسال برای اولین بار قرارگاه فرهنگی اربعین حسینی در مرز مهران تشکیل شد، لازم است این فعالان، طرح‌هایی که در زمینه اربعین حسینی دارند به این قرارگاه ارائه دهند و این قرارگاه در طول سال برنامه‌ریزی کند و قبل از اربعین سال گذشته برنامه‌های فرهنگی تبیین شود.

امام‌جمعه ایلام در پیان خاطرنشان کرد: سال گذشته در مرز مهران گروه‌های سرودی با حضور جوانان و نوجوانان در مسیر تردد زوار به اجرا می‌پرداختند که زوار اربعین حسینی ارتباط بسیار خوبی با این برنامه برقرار می‌کردند و لازم است که این برنامه‌های فرهنگی در اربعین حسینی تداوم داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha