• پنجشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98082315039
  • منبع : بوشهر

هواشناسی خبر داد

رگبار باران و باد شدید /خلیج‌فارس و سواحل بوشهر مواج می‌شود

رگبار باران و باد شدید /خلیج‌فارس و سواحل بوشهر مواج می‌شود

ایسنا/بوشهر با نفوذ سامانه بارشی و گذر متعدد امواج ناپایدار از جو استان، در هفته پیش رو وقوع ناپایداری های جوی به صورت بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می شود.

نقشه‌های پیش یابی جوی نشان می دهد که در غالب ساعات امروز آرامش نسبی جو و دریا برقرار است.

بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده این است که از فردا با نفوذ تدریجی یک سامانه بارشی به جو استان به تدریج بر مقدار پوشش ابر در آسمان استان افزوده و انتظار می رود از بعد از ظهر فردا، بارش پراکنده و خفیف باران نیز در برخی نقاط استان آغاز شود.

پیش بینی می شود فعالیت این سامانه بارشی طی روزهای شنبه تا پنج شنبه آینده ادامه یابد. بر این اساس طی این مدت بارش باران گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد در سطح استان و بر روی دریا و در پی وزش باد خواهیم داشت، و دریا نیز مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

بر اساس پیش‌بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی هواشناسی بوشهر روزهای یکشنبه و دوشنبه بر مقدار و شدت بارندگی ها افزوده شده و آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست. بر این اساس آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و فردا به تدریج افزایش ابر و در برخی نقاط احتمال بارش خفیف باران پیش بینی شده است.

همچنین جهت وزش باد متغیر غالبا شمال شرقی تا شمال غربی در برخی نقاط گاهی جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و فردا گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۰۶ بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۲۱، جزر دوم دریا ساعت ۱۵:۰۵ و مد دوم دریا ساعت ۲۱:۱۵ خواهد بود.

اطلاعیه ۲۲ آبان ماه هواشناسی بوشهر

بر اساس بررسی و تحلیل نقشه های پیش یابی جوی به اطلاع می رساند از اواخر وقت جمعه ۲۴ آبان ماه با نفوذ سامانه بارشی و گذر متعدد امواج ناپایدار از جو استان طی روزهای شنبه تا چهارشنبه آینده (۲۵ تا ۲۹ آبان ماه) ناپایداری های جوی در سطح استان افزایش می یابد.

طی این مدت وقوع ناپایداری های جوی به صورت بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می شود. بنابراین نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها، و اختلال در ترددهای شهری و بین شهری هشدار داده می شود.

همزمان با فعالیت این سامانه پیش بینی می شود به سبب وزش بادهای قابل ملاحظه، خلیج فارس و سواحل استان مواج و متلاطم باشد. لذا طی این مدت نسبت به ترددهای دریایی به ویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی هشدار داده می شود.

به گزارش ایسنا، دمای هوا نیز طی مدت مذکور حداقل بین ۲ تا ۵ درجه کاهش می یابد. در روز جاری کمترین دما مربوط به شهر جم با دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و بیشترین دما نیز مربوط به شهرهای خورموج، اهرم و عسلویه با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha