• پنجشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98082315163
  • منبع : نمایندگی سمنان

کاتب در جشنواره اقوام ایران عنوان کرد:

یکپارچگی اقوام ایرانی زمینه‌ساز جامعه‌ای شاداب‌تر

یکپارچگی اقوام ایرانی زمینه‌ساز جامعه‌ای شاداب‌تر

ایسنا/سمنان نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با اشاره به اهمیت حفظ وحدت در جامعه گفت: خفظ انسجام و یکپارچگی اقوام ایرانی زمینه‌ساز داشتن جامعه‌ای شاداب‌تر خواهد بود.

غلامرضا کاتب در آیین افتتاحیه جشنواره اقوام ایران در گرمسار از گردشگری به عنوان صنعتی موثر در بازگشت رونق به فضای اقتصادی نام برد و گفت: در این شرایط که ایران با شدیدترین تحریم‌های امریکا روبرو است صنعت گردشگری می‌تواند به بهبود شرایط اقتصادی و توسعه اشتغال در کشور کمک کند.

رئیس فراکسیون اشتغال مجلس از رشد 25 درصدی گردشگری در ایران در 6 ماهه اول امسال خبر داد و افزود: گردشگری در سال 97 نیز نیز به نسبت سال پیش از آن 30 درصد رشد داشت و این نشان دهنده ظرفیت بالای این صنعت در کشور است.

وی از رشد گردشگری در شهرستان گرمسار در چند سال اخیر خبر داد و تصریح کرد: در گذشته تصور می‌شد که استان سمنان و شهرستان گرمسار تنها می‌تواند معبر گردشگران باشد اما امروز این منطقه به عنوان یک مقصد گردشگری مطرح است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بین تهران و گرمسار افزود: با راه‌اندازی قطار حومه‌ای بین تهران و گرمسار، این شهرستان توانسته با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کم‌نظیرش به یک مقصد گردشگری تبدیل شود.

وی با اشاره به لزوم توسعه گردشگری روستایی و استقبال گردشگران از آن گفت: ایجاد بیش از ١٢ اقامتگاه بوم‌گردی در گرمسار و آرادان زمینه‌ساز توسعه گردشگری روستایی در این دو شهرستان شده است.

کاتب با بیان اینکه گرمسار ظرفیت‌های کم‌نیری در حوزه گردشگری دارد خاطرنشان کرد: توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی می‌تواند هم در زمینه اقتصادی و هم در زمینه اشتغال به بهبود شرایط کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه معادن گرمسار به عنوان یک جاذبه مهم گردشگری در سطح جهانی شناخته شده هستند گفت: برای رونق بیشتر صنعت گردشگری باید ظرفیت‌های گردشگری بیش از پیش معرفی شوند.

کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته وحدت بر ضرورت حفظ و احیاء آیین‌های فرهنگی شاد و سنتی در کشور تاکید کرد و گفت: رشد و پیشرفت کشورهای اسلامی در گرو وحدت و همبستگی بین این کشورها است و در داخل نیز با حفظ همبستگی و انسجام بین اقوام ایرانی می‌توانیم جامعه‌ای شاداب‌تر داشته باشیم.

به گزارش ایسنا- جشنواره اقوام ایران امروز با حضور گروه‌هایی از اقوام مختلف ایرانی در گرمسار با حضور معاونان وزارتخانه‌های .ورزش و جوانان و میراث فرهنگی و گردشگری در گرمسار آغاز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha