• جمعه / ۲۴ آبان ۱۳۹۸ / ۰۰:۰۰
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 98082415434
  • خبرنگار : 71058

تکلیف بنزین معلوم شد/با سهمیه ۱۵۰۰، آزاد ۳۰۰۰ تومان

تکلیف بنزین معلوم شد/با سهمیه ۱۵۰۰، آزاد ۳۰۰۰ تومان

بنزین و حامل‌های انرژی سهمیه‌بندی شدند و قیمت‌های جدید آنها به طور رسمی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از این پس قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و نرخ هر لیتر بنزین آزاد سه هزار تومان شده است.

متن اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران درباره طرح مدیریت مصرف سوخت به شرح زیر است:

«بسمه‌تعالی

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به اطلاع عموم هموطنان عزیز می‌رساند که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران محترم سه قوه، از ساعت صفر روز ۲۴ ماه آبان سهمیه‌بندی بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین‌سوز به ترتیب بیان شده در این اطلاعیه انجام می‌شود.

۱- میزان سهمیه بنزین هر نوع خودرو به ترتیب زیر است:

جدول تیپ خودروهای مشمول سهمیه

۲ - قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان خواهد بود.

- قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.

- قیمت بنزین سوپر از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان خواهد بود.

۳ - از ساعت صفر روز ۲۴ سهمیه کامل ماه آبان سال ۱۳۹۸  همه خودروها به کارت سوخت شخصی آن ها واریز شده و سهمیه خودروهای شخصی به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است. استفاده از سهمیه سوخت صرفا با استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی میسر خواهد بود.

۴ - کسانی که تاکنون به هر علت کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده‌اند، از ساعت اجرای طرح، سهمیه سوخت ایشان محفوظ است و از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند.

افرادی که کارت سوخت ندارند، شامل کسانی که تاکنون درخواست المثنی نداده‌اند، کسانی که درخواست داده و هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند و همچنین کسانی که کارت سوخت برایشان صادر شده ولی در باجه معطله شرکت ملی پست است، سهمیه همه آنها از همین امروز محفوظ و ذخیره خواهد شد.

۵ - نرخ CNG‌ بدون تغییر خواهد بود.

۶ - برای مسافربرهای بر پایه اینترنت (اسنپ و تپ‌سی) مشروط برآن که نرخ های خود را از مقادیر مصوب، به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند، اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق خواهد گرفت. برای تامین سوخت خودروهای مسافر برخطی و بین‌شهری، آژانس‌های مسافربری و آموزشگاه‌های رانندگی تمهیدات لازم اتخاذ گردیده است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

۷ - به منظور رفاه حال دارندگان خودروها با اولویت وانت‌بارها مقرر گردید وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ظرف مدت یک ماه ضوابط تشویقی برای توسعه مصرف CNG‌ در خودروها را تنظیم و به تصویب شورای اقتصاد برسانند.

۸ - همچنین به خودروهای همه دستگاه‌های اجرایی دولتی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، سهمیه بنزین تعلق نمی‌گیرد و این خودروها باید با قیمت هر لیتر ۳۰۰۰ تومان نسبت به دریافت بنزین اقدام کنند.

۹ - قیمت نفت گاز با کارت سوخت جایگاه‌دار بدون تغییرخواهد بود.»

به گزارش ایسنا، در زیر، نمودارهایی از وضعیت مصرف انرژی و اختصاص و توزیع یارانه سوخت در ایران و برخی کشورهای دیگر جهان را مشاهده می‌کنید:

وضعیت بهره‌مندی دهک‌ها از یارانه انرژی
روند شدت انرژی (نسبت انرژی استفاده‌شده به ازای هر واحد تولید ناخالص داخلی) در ایران و جهان
رتبه نخست ایران در اختصاص حجم بالای یارانه پنهان انرژی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۰:۰۵

کرایه ها دو برابر میشه بد بخت شدیم همه چیز گرون تر میشه.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۰:۲۲

از فردا همه الکی اسنپ و تپ سی میشن.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۰:۲۶

ای کاش هزینه و جیب مردم رو با سایر کشور ها مقایسه می کردی

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۰:۳۵

مردم را درکار انجام شده قرار می دهید غافلگیری هستش خوب ما مردم هم شما را سوپرایز خواهیم کرد.نان راگران کردید حالاهم بنزین.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۰:۴۳

آقایان اقتصاد دان که هر روز بیشتر از دیروز به مردم فشار اقتصادی و روحی وارد می کنند می دانند که درآمد ماهیانه مردم ایران چقدر است و ارزش پول ما چند است که ما را با کشورهای دیگر مقایسه می کنند.؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۰:۴۳

انتظار ها به سر رسید و نتیجه چندین ماه فکر و برنامه ریزی موفق شدن مسئولین محترم به خالی کردن مجدد سفره مردم. افزایش بنزین سهمیه ای 50 درصد و غیر سهمیه ای 300 درصد یارانه پرداختی 45 هزار تومان

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۰:۴۸

با سهمیه بندی دوباره بنزین افراد ثروتمند جامعه که دارای چندین خودرو می باشند از یارانه دولت چندین برابر استفاده خواهند کرد و این ظلم فاحش به افراد متوسط جامعه است که فقط یک خودرو دارند یا اصلا خودرو ندارند. از خبرنگاران خواهش میکنم این طرح را پیگیری کنند تا هر کد ملی فقط یک بار بتواند سهمیه بنزین بگیرد. یعنی سهمیه کارت افرادی که چندین خودرو دارند و یک کد ملی دارند به هم متصل شود و فقط ۶۰ لیتر در ماه شارژ شود. چه آن فرد یک ماشین داشته باشد چه ده ماشین‌ داشته باشد؛ همه ی کارت سوخت های فرد فقط یک ۶۰ لیتر در ماه شارژ شوند و از هر کارت سوختی که آن شخص استفاده کرد از آن یک سهمیه ۶۰ لیتر آن فرد کم شود. این کار قطعا به عدالت نزدیک تر است.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۰:۴۹

کاش در کنار نمودار مقایسه مصرف انرژی در ایران و جهان، نمودارهای رفاه و خدمات دولت به مردم در کشورهای دیگر و اروپایی نیز منتشر میشد

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۱:۲۴

خب چرا گازوییل تکلیفش معلوم نشد؟ اون که خیلی قاچاق میشه.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۱:۳۷

آقا یکی که ده تا ماشین داره ده بار سهمیه میگیره، یکی که ماشین نداره اصلا سهمیه نمیگیره! این عدالت هست؟! این جوری که باز هم پولدارا بیشتر سود میکنند!!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۲:۵۵

الان کسی تا زابل بره بیاد سهمیش تمام میشه یا داخل شهر که باشی برا یه ماه کمه این چه وضعیه ...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۸:۱۹

چه جالب هیچ نظری ثبت نشده

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۸:۴۲

به سللامتى مبارك باشه الودگى هوا خوب شد ...قاچاق تموم شد...قيمتها كم شد ...دلار ارزون شد ....تاكسى و وسيله نقليه ارزون شد......چقدر خوب شد !!!!!!!!!همه مملكت درست شد....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۹:۲۹

شما که این نمودارها رو نشون میدی نموداری هم از وضعیت مصرف سوخت ماشینای ما و اونا , وضعیت حمل و نقل عمومی , میزان درآمد , میزان ذخایر نفتی و .... نشون بده .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۹:۴۶

بیچاره شدیم .از کجا بیاریم ۳۰۰۰ تومن بنزین آخه.خدا به دادمون برس

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۹:۵۷

با سلام : خدا را شکر ما ملتی بزرگوار ، مهربان ، تحمل پذیرو ساکتی هستیم!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۰:۱۵

....!پس آنهایی که می گفتند سهمیه بندی بنزین در کار نیست الان چه حالی دارند؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۰:۲۵

"تکلیف بنزین معلوم شد" دیگه غمی نداریم همه چیز حل شده خدا رو شکر

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۸:۰۷

سلام چرا سطح حقوق کارگران باهیچ جای جهان مقایسه نمی شود تفاوت حقوق یک ریس جمهور با یک کارگر چقدر است