• جمعه / ۲۴ آبان ۱۳۹۸ / ۰۰:۲۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 98082415438
  • خبرنگار : 71489

نوبخت: منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین، به خانوارها پرداخت می‌شود

نوبخت: منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین، به خانوارها پرداخت می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه به ارائه توضیحاتی درباره سهمیه‌بندی و اعلام قیمت جدید بنزین پرداخت.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت با اشاره به اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره سهمیه‌بندی قیمت بنزین و اصلاح قیمت آن اظهار کرد: این اطلاعیه در راستای اجرایی‌شدن مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه صادر شده است.

وی گفت: در سال‌های اخیر با افزایش مصرف فزاینده بنزین، کارشناسان اظهار نظر می‌کردند که اگر بنزین سهمیه‌بندی شود و قیمت آن نیز اصلاح شود، می‌تواند باعث کنترل مصرف شود اما دولت در شش سال گذشته فقط دو مرتبه این اصلاح قیمت‌ها را انجام داد و منابع حاصل از آن نیز عمدتا صرف پرداخت به خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش کمیته امام و بهزیستی شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: این مرتبه آقای رئیس جمهوری در نظر داشت که اگر قرار است اصلاحی در قیمت بنزین انجام شود، حتما همه منابع آن عینا به خود مردم پرداخت شود؛ در این زمینه تعریفی که صورت گرفت و در شورای هماهنگی اقتصادی به تصویب رسید، این است که با این اصلاح قیمت، ۱۰۰ درصد منابع حاصل از سهمیه‌بندی و اصلاح به صورت حمایت معیشتی به خانوارهای مورد نظر توزیع شود.

نوبخت با بیان اینکه بیش از ۱۸ میلیون خانوار متشکل از ۶۰ میلیون نفر از جمله دریافت کنندگان بسته‌های حمایت معیشتی محسوب می‌شوند افزود: در این راستا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی موظف شد که همه منابع حاصل از این برنامه را در یک حساب مشخصی که با همین عنوان در خزانه افتتاح می‌شود، واریز کند؛ همچنین وزارت رفاه موظف شد که لیست ۱۸ میلیون خانوار را آماده کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه موظف شده است که عینا همه مبالغی را که به حساب واریز می‌شود، میان خانوارها اعم از یک نفره تا پنج نفره بین ۵۵ هزار تومان تا ۲۰۵ هزار تومان ماهانه پرداخت کند؛ بنابراین می‌توانیم بگوییم که از این به بعد سازمان برنامه و بودجه در ماه سه پرداختی خواهد داشت؛ یک پرداختی حقوق و مزایا و پرداخت‌های مربوط به طرح‌های عمرانی است که هر ماه انجام می‌شود، پرداخت دیگر مربوط به یارانه‌ها است که معمولا ۲۶ هر ماه انجام می‌شود و پرداخت دیگری وجود دارد که بابت حمایت‌های معیشتی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که قبل از اینکه یک ماه از این تاریخ بگذرد، حداکثر ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده همه این وجوه به حساب سرپرست‌های خانوارها واریز شود. همچنین وزارت رفاه موظف شده که مازاد بر آن ۱۸ میلیون خانوار، هر کسی که خود را متقاضی دریافت این مبلغ می‌داند، با ساز و کارهایی که تدارک دیده اعتراضاتشان را بررسی کند و آن دسته از افرادی که مشمول پرداخت می‌شوند، پرداخت را انجام دهند حتی اگر بعد از آغاز طرح مشخص شود که معترضان از افراد حائز شرایط هستند، مبنای محاسبه از روز اجرای طرح خواهد بود.

نوبخت اظهار کرد: ان‌شاءالله در این رابطه هم سخنگوی دولت جزئیات بیشتری را طی روزهای آینده خواهند گفت و هم مسئولان محترم دستگاه‌های ذیربط در صورت لزوم توضیحات بیشتر خواهند داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک آثار مثبت این اقدام که با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه در حال انجام است و در چهارچوب سیاست‌های حمایتی دولت است، در جامعه مشاهده کنیم.

به گزارش ایسنا، در نمودار زیر، وضعیت میزان حمایت ماهیانه خانوارها در طرح جدید دولت مشخص شده است:

میزان حمایت ماهیانه خانوارها در طرح جدید دولت

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۰:۴۰

سلام با استناد به امار سایت ایسنا مصرف روزانه بنزین 90 میلیون لیتر می باشد که با یک حساب سر انگشتی مقدار مبلغ پرداختی هر خانوار از این 18 میلیون بیشتر از این مبلغ 205 هزار تومان می شود

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۱:۰۳

علی برکت الله در شب میلاد پیامبر رحمت!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۱:۰۹

لطفا در کنار این تدابیر بینظیر مقداری هم در تولید خودروهای کم مصرف تر و با کیفیت تر همت بگمارید قبلا از زحمات شما سپاسگذاریم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۱:۲۹

یارانه نقدی از فروردین ۱۳۹۹ برای همه ی ایرانیان داخل کشور نفری ۱۰۰ هزار تومان

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۱:۳۳

اگه ملاک نفره وقتی یک نفره 55تومنه دو نفره باید بشه 110 تومن چرا ازش میزنید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۴:۰۰

با سلام در خبری خواندم روزانه 21 میلیون دلار صرف یارانه ی پنهان بنزین میشه که اگر قیمت دلار رو 11000 تومان حساب کنیم و برای سی روز این مبلغ رو جمع کرده و به تعداد 60 میلیون نفر تقسیم کنیم عدد بدست آمده برای هر نفر 115500 تومان میشه که با کسر بنزین سهمیه ای برای هر خودرو 90 هزار تومان و متوسط هر خانواده 3 نفره یک خودرو برای هر نفر مبلغ خالص یارانه دریافتی 85 هزار تومان میشه نه این رقم اعلامی دولت ؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۷:۳۶

نامردی است ماهها حرف مطالبات مثلا معلما رو زدن و نپرداختن یا رتبه بندی دروع و...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۰۹:۰۹

آره قبلا چطور پرداخت شد الان هم همونطور پرداخت میشه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۲۲:۱۱

اشتباه است، بهتر است این پول در پروژه های نوسازی مثل نوسازی فاضلاب اهواز هزینه شود.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۲۳:۰۱

هرچند خیلی دیر ولی شروع خوبی هست برای اجرای عدالت.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۰۱:۳۱

ای خدا چرا هیچ کس به فکرمانیست بابامن بامعلولیت شدید جامانده ثبت نام مجددیارانه ها هستم وهراورگان رفتم گفتن سایت بسته شده حالا اون موقع مجردبودم مادرم نتونست ثبت نام کنه ولی الآن متاهل بادوتابچه بااین گرونی مگه نمیگن کمک به افراد محروم این چه قانونیه که حالا شامل شامل من نمیشه چرا؟ چون یارانه ندارم لاقل ازطرف بهزیستی بدین تابه ماهم برسه