• جمعه / ۲۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 98082415569
  • خبرنگار : 71617

پیشکسوت تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال مطرح کرد؛

کی‌روش چیزی به فوتبال ما نداد،‌ روش ویلموتس بهتر است/ تیم‌ملی خوب و روان بازی می‌کند

کی‌روش چیزی به فوتبال ما نداد،‌ روش ویلموتس بهتر است/ تیم‌ملی خوب و روان بازی می‌کند

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید تیم ملی فوتبال ایران و مارک ویلمتوس نیاز به زمان دارند تا بتوانند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند.

علی جباری،‌ پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عمکلرد تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: باخت ناراحت‌کننده‌ای بود. تیم ما در این بازی خوب بازی کرد اما نباید از این غافل شویم که عراق هم در این بازی عملکرد خوبی داشت و توانست نمایش خوبی از خودش ارائه دهد. تیم عراق همیشه در سطح آسیا تیم مطرحی بوده و در این بازی به نسبت تیم ما تعصب بیشتری داشت و تیم ما را بدون استرس برد.

او ادامه داد: خوبی تیم ویلموتس این است که فوتبال آزاد بازی می‌کند و به بازیکنان اجازه می‌دهد که ابتکار عمل داشته باشند. به نظر در این مرحله نیاز به زمان است تا ویلمتوس بتواند تفکرات خود را به طور کامل به تیم القا کند. ایران می‌توانست این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد اما وجود یکسری نقاط ضعف در خط دفاع موجب شد ما در این بازی نتوانیم پیروز باشیم. ما بازیکنان جوان و با تکنیکی داریم و فکر می‌کنم که با گذشت زمان بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

جباری در این رابطه که چه چیز باعث باخت ایران مقابل عراق شد گفت: تیم ما جوان‌های خوبی دارد که می‌توانیم از آن‌ها به خوبی استفاده کنیم اما در این بازی ویلمتوس بیشتر از کسانی استفاده کرد که تجربه لازم در چنین میدان‌هایی را دارند. تیم عراق، تیم باانگیزه‌ای بود و موفق شد این این بازی را با پیروزی پشت‌سر بگذارد. فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. گاهی اوقات یک تیم خوب بازی می‌کند و نمایش خوبی از خود ارائه می‌دهد اما نمی‌تواند پیروز میدان باشد و حتی گاهی یک تیم اصلا خوب بازی نمی‌کند اما با برد از زمین بیرون می‌آید. باید به ویلمتوس زمان داد. این تیم می‌تواند آینده خوبی داشته باشد. در این لحظه استرس شرایطی را به وجود آورده که کیفیت تیم ملی کاهش پیدا کند و بازیکنان نباید در چنین وضعیتی قرار بگیرند.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره انتقادات و مقایسه‌هایی که میان دوران ویلموتس و کی‌روش می‌شود گفت: من به این مساله معتقد نیستم. من به شخصه سیستم کی‌روش را قبول نداشتم چون در زمان او اینطور بود که تیم به طور کامل دفاعی بازی می‌کرد و از ضد حملات استفاده می‌کرد و حداقل با یک گل به پیروزی می‌رسید. به نظرم کی‌روش چیزی به فوتبال ما نداد. او به غیر از چند لژیونر که به فوتبال ما آورد، دیگر کار خاصی انجام نداد اما بالاخره این مربی هشت سال در ایران بود و به نوعی مردم و بازیکنان به او عادت کرده بودند و چنین مقایسه‌ای درست نیست.

او افزود: سیستم و تفکرات این دو مربی با هم فرق دارد. کی‌روش شرایط را طوری پیش می‌برد که تیمش نبازد اما تیم ویلموتس فوتبال روان‌تری بازی می‌کند. من از روش ویلموتس خوشم آمده است و این روش نیاز به زمان دارد تا به مرتبه ایده‌آل خود برسد. همچنین بازیکنانی که از خارج به اردوی تیم ملی می‌آیند هم باید به آن‌ها فرصت بیشتری داد تا با تفکرات جدید به هماهنگی کامل برسند. زمانی رایکف در فوتبال ایران بود،‌ معتقد بود که تیم باید هم پیروز میدان باشد و هم فوتبال زیبایی بازی کند. ویلموتس هم چند ماهی است که وارد ایران شده و فکر می‌کنم زمان همه چیز را درست می‌کند.

جباری در پایان درباره آینده تیم ملی ایران گفت: فکر می‌کنم اگر به ویلموتس اجازه کار بدهند، تیم ملی آینده خوبی خواهد داشت. او باید از جوانان به بهترین شکل بهره ببرد تا بتواند بهترین عملکرد را از خودش به نمایش بگذارد. این به شرطی است که ویلموتس درگیر حاشیه‌ها نشود و با تمرکز کامل به کارش بپردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۲:۰۰

این آقا واقعا فوتبال بازی کرده؟ باورش سخته با همچین اظهار نظری که بگه ما مقابل عراق خوب بازی کردیم !

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۱۷:۲۸

من که بدم نمیاد این دوره نرویم جام جهانی و با حقارت حذف شویم، تا بلکه دشمنان کی‌روش و فردوسی‌پور حسابی ضایع شوند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۳:۱۱

جناب جباری، شما فوتبالیست خوبی بودید، اما کارشناس خوبی نیستید؛ یا اگر هستید معرض هستید. شما در این مصاحبه فرمودید که تیم ویلموتس بهتر از تیم کی‌روش بازی می‌کند و ما در این بازی خوب بودیم. بیایید بر مبنای منطق صحبت کنیم و نگاهی به آمار وارقام بازی بیاندازیم: در این بازی ما ۵۶ درصد مالک توپ بودیم در مقابل ۴۴ درصد برای عراق؛ کرنری نزدیم در مقابل ۳ کرنر عراق؛ تنها ۴ شوت زدیم در مقابل ۵ شوت عراق و ۹ خطا کردیم در مقابل ۱۰ خطای عراق. آمار پاس‌ها متاسفانه یافت نشد. لطفا این ارقام را مقایسه کنید با آمار بازی ایران و عراق در همین جام ملت‌ها: ۴۶ درصد مالکیت ما مقابل ۵۴ در صد عراق، ۱۵ شوت ما مقابل هشت شوت عراق، ۲۶۹ پاس ما با دقت ۶۴ درصد مقابل ۳۲۱ پاس عراق با دقت ۷۶ درصد. آمار گواه این است که ما در بازی دیروز کاملا بی‌برنامه و بی‌تاکتیک بودیم، توپ را در اختیار داشتیم بدون برنامه به هم پاس می‌دادیم. اما در مقابل تیم کیروش در جام ملت‌ها با این که مالکیت کمتری به حریف خود داشت، اما تقریبا دو برابر به دروازه حریف شوت زده و ۲۶ درصد زمان بازی را در یک سوم دفاعی زمین عراق سپری کرده، در صورتی که تیم عراق ۲۰ درصد در آن بازی در یک سوم میانی ما بوده. این یعنی پاس کاری‌ها و مالکیت‌ها در تیم کی‌روش با برنامه‌تر و هدفمندتر بوده تا تیم ویلموتس. شما لطفا تشریف ببرید بازی ایران و پرتغال را مجددا تماشا کنید و ببینید تیم چگونه مانند فنر باز و بسته میشد. کاش کمی از روی منطق حرف بزنیم.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۳:۱۹

زمان کیروش بی صحبت می‌رفتیم جام جهانی، حالا باز برگشتیم به زمان تیر کمون، کاش این تاج و پاچه‌خوراش ...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۳:۲۷

خسته شديم از اظهار نظرهاى يك سرى آدم حسود و با غرض! بسه ديگه بابا!! يكى بود كه جلوى همتون ايستادگى كرد كه عزت به ايران و ايرانى بده. از همتون ايرانى تر بود! ويلموتس خوبه چون عين يه عروسك با هر ساز شما ها ميرقصه!!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۳:۳۹

خدایا ببین با کیا شدیم ۸۰ میلیون

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۳:۴۶

میدونی چیه. دوره کی‌روش همش می‌بردیم و نیاز به ریشه یابی و تحلیل شکست نبود. خداروشکر تو این گرونی جای شکرش باقی هست که اگر ایران عزیز می‌بازه شماها یک لقمه گیرنون میاد. اگر همین امروز دیلموتس عوض نشه جام‌جهانی پر.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۴:۴۳

این که آینده تیم ملی با ویلموتس به کجا برسه و تیم بهتری داشته باشیم را نمیدانم ولی بعنوان یک بیننده بازی خوبی در هیچ‌کدام از خطوط تیم ملی ندیدم. تعداد پاس‌های موثر تیم، به سه تا هم نمی رسید چگونه ایشان ادعای خوب بازی کردن تیم را دارد؟! از کی روش بدت میاد و یا روشش را دوست نداشتی حرف دیگری است.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۴:۵۴

بله بله وقتی حذف شدیم معلوم میشه کی‌روش چی داد و ویلموتس چه روش بهتری داشت.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۶:۰۴

هفت سال ایران نباخت و طوری شده بود که مردم از ایران انتظار برد آرژانتین و پرتغال را در بازیهای جام جهانی داشتند در حالی که الان در بازی‌های پیش مقدماتی جام جهانی به بحرین و عراق درب و داغون می‌بازیم.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۶:۲۸

هرکس به جز سلــــــــــــــــــطان به حق فوتبال ایران این حرف رو میزد جواب کوبنده ای می‌دادم بهش اما از یک چهره دلسوز می‌پذیرم نه مفت خورها که دیشب با شادی سر به بالش گذاشتند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۷:۰۵

ما که چیزی نگفتیم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۷:۳۳

تو راست میگی . تو خوبی ! ویلموتس عالیه ! بهترین مربی دنیاست ! 3 میلیون یورو میگیره ! ساحا عاج رو حذف کرد در دور مقدماتی جام جهانی 2018 ! اون نسل طلایی نسل طلایی بلژیک رو هم جورج لیکنز و دیک ادووکات ساختن نه این آقا و با اون بلژیک هم توفیقی نداشته ! از کارنامه‌ش بگو پیشکسوت !

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۷:۳۶

در قیاس مع الفارق همه چیز یک فرد را در نظر می‌گیرند. بنابراین از بعد مربی‌گری تیم ملی، کی روش کجا و ویلموتس کجا

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۷:۵۸

این چه کینه‌ای هست که از کی‌روش به دل دارید؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۸:۱۴

کی‌روش چیزی به فوتبال ایران نداد؟ ویلموتس به درد تیم محلات هم نمی‌خوره .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۸:۲۲

با سلام و احترام. به بعضی از اظهار نظرها فقط باید خندید. چرا این نظرات رو پخش می کنید آخه؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۸:۴۵

قوتبال را کجا یاد گرفتید؟ نکند شما هم بله؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۹:۲۶

به تيم نظم نداد؟ انسجام نداد؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۱۹:۲۷

ببخشید این آقای جباری به جز بازی فوتبال چند تیم با اسم و رسم را مربیگری کرده است؟ آیا ایشان موفق شده است تیمی را قهرمان لیگ دسته برتر یا دسته دوم کند. آیا ایشان حتی به عنوان دستیار موفق شده است تیمی را به جام جهانی ببرد؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۲۰:۰۹

آیا با در نظر گرفتن بضاعت فوتبال ایران بازی محکم و نتیجه گیر بهتر نیست؟ ایا ترجیح می‌دهید که "روان و شناور" بازی کنیم و در گروه خودمان سوم شویم؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۲۱:۰۳

با سلام، من تعجب می کنم از آقای جباری! کدام بازی روان؟! در هردو بازی مقابل بحرین و عراق تیم از بازیکنان آن‌ها ترسیده بود، متاسفم که دوستان به این شکل نظر می‌دهند. دو بازی تاسف آور بعد از بازی با ژاپن.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۲۱:۱۴

آقای جباری کدوم بازی روان؟؟ جل الخالق

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۴ ۲۲:۱۶

پیشکسوت گرامی برای معرفی یکی، موفقیت کی‌روش را نباید نادیده گرفت.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۱۲:۱۶

اره وقتی حذف شدیم به هماهنگی میرسیم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۱۷:۲۷

یعنی مرغ پخته از این اظهارات به خنده می‌آید.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۰۹:۱۴

تا چه موقع تا زمانی که تیم از رفتن به جام جهای بازماند آن وقت نوش دارو بعد از مرگ سهراب چه فایده‌ای دارد؟