• شنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98082515848
  • خبرنگار : 71145

پامپئو تصمیم ترامپ درباره خروج نیروها از سوریه را درست خواند

پامپئو تصمیم ترامپ درباره خروج نیروها از سوریه را درست خواند

وزیر خارجه آمریکا تصمیم دونالد ترامپ درباره عقب‌نشینی جزئی از نیروهای کشورش از سوریه را توجیه کرد و گفت، واشنگتن در تحقق اهدافش در این کشور موفق شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود در دانشگاه رایس در شهر هیوستن روز جمعه گفت" ما اهداف‌مان را محقق کردیم، پوشش هوایی عملیات‌مان علیه داعش را تضمین کردیم که عاملی مهم از عوامل موفقیت ما بود، آمریکا باید به دستاوردهایی که حاصل کردیم ببالد.

وزیر خارجه آمریکا این گونه ادامه داد، عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه هرگز امنیت آمریکا را به خطر نخواهد انداخت و کشورش حضور قوی در عراق دارد و علاوه بر آن تعدادی از نظامیان آمریکایی نیز در سوریه باقی مانده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اواخر اکتبر خروج نیروهای آمریکایی از منطقه عملیات "چشم صلح" ترکیه را اعلام کرد ولی بعد از آن بر حضور نیروهای کشورش بر میادین نفتی سوریه در شمال شرق این کشور تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی‌اش نسبت به تلاش‌های چین برای نابودی امنیت سایبری ائتلاف ناتو هشدار داد و گفت، ائتلاف ناتو به توسعه دفاع از خودش ادامه می‌دهد.

در راستای توصیف رئیس‌جمهوری فرانسه درباره وضعیت ناتو و ابتلای این ائتلاف به "مرگ مغزی‌" پامپئو تاکید کرد، ائتلاف ناتو باید برای این تهدیدات آماده باشد زیرا تهدید اینترنت تنها در محدوده جغرافیایی نیست.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: چین چالشی برای سیاست خارجه آمریکاست آنهم نه فقط به دلیل شبیه بودنش به سازمان‌های استبدادی دیگر بلکه به این دلیل که آمریکا آن هرگز با هیچ کشوری با این انبوه جمعیت نظیر چین و با این اقتصاد متداخل با اقتصاد آمریکا تا به این حد تعامل نداشته است.

وی اظهار کرد: ملت چین برای بهبود زندگی خود تلاش می‌کند و آنچه با آن روبه‌رو هستیم چالش حزب کمونیست چین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha