• شنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98082516023

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل ارشاد خراسان رضوی خبر داد؛

فروش بیش از ۸ میلیارد تومان در بیست‌ویکمین نمایشگاه کتاب مشهد

فروش بیش از ۸ میلیارد تومان در بیست‌ویکمین نمایشگاه کتاب مشهد

ایسنا/خراسان رضوی  معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیست‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد بیش از ۸ میلیارد تومان فروش را در کارنامه خود ثبت کرد.

 افشین تحفه‌گر با بیان این خبر، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب مشهد امسال از ۸ تا ۱۵ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برپا شد و در مجموع ۸ میلیارد و 120 میلیون تومان فروش داشت که نشان می‌دهد در مدت برپایی نمایشگاه به طور متوسط مشهدی‌ها روزانه بیش از یک میلیارد تومان کتاب خریدند.

وی ادامه داد: در مدت هشت روز برگزاری این نمایشگاه، ۲۳ هزار قطعه بن کتاب برای ۲۳ هزار نفر به مبلغ یک میلیارد و ١٠٠ میلیون تومان از سوی بانک عامل به صورت فروش حضوری عرضه شد و عموم مردم از آن استفاده کردند.

تحفه‌گر تصریح کرد: سال گذشته در بیستمین دوره نمایشگاه کتاب مشهد ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش ثبت شد که امسال رشد مطلوبی در میزان فروش نمایشگاه داشتیم.

وی ادامه داد: مردم استقبال باشکوهی از این نمایشگاه داشتند و امسال حدود ۱۸۰ هزار نفر از نمایشگاه کتاب مشهد بازدید کردند.

دبیر نمایشگاه کتاب مشهد همچنین از وقف ۲۰ هزار جلد کتاب برای اولین بار در این نمایشگاه خبر داد و در خصوص برنامه‌های جنبی و ویژه نمایشگاه بیان کرد: ۱۵۰ برنامه فرهنگی هنری در نمایشگاه در چهار حوزه سرای اهل فرهنگ، سرای اهل قلم، سواد رسانه و باغ کتاب برگزار شد، در سرای اهل فرهنگ ۱۸ برنامه شامل ۶ نشست تخصصی و علمی، رونمایی از ۶ کتاب، سه نشست بررسی و نقد کتاب و همچنین در بخش نشر الکترونیک، رونمایی از کتاب‌های استارت‌آپی و کارآفرینی و اپلیکیشن شهروندی و بررسی ۶ اپلیکیشن شهروندی بوده است.

وی افزود: شب‌های فرهنگی شهرستان‌های طرقبه شاندیز، قوچان و تربت حیدریه از دیگر برنامه‌هایی بود که در نمایشگاه کتاب مشهد برگزار شد. همچنین مجموعا ۳۲ برنامه در قالب نشست تخصصی و ادبی، شب شعر، کارگاه آموزشی و ... برگزار شد.

تحفه‌گر ادامه داد: در حوزه رسانه‌ها، ۳۰ روزنامه، خبرگزاری و سرپرستی روزنامه‌های سراسری، نشریات استانی، شهرستانی و پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها حضور داشتند.

وی با بیان این که ۷۳۰ ناشر داخلی و ۱۱ ناشر خارجی در این نمایشگاه حضور داشتند، گفت: ایجاد تسهیلات رفاهی جهت ناشران و غرفه‌داران، در اختیار گذاشتن سرویس‌های رایگان اتوبوس درون‌شهری با همکاری شهرداری و سازمان اتوبوس‌رانی جهت رفاه حال همشهریان از دیگر اقدامات در این نمایشگاه بود.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به بازدید مسؤولان از این نمایشگاه گفت: حضور بیش از ۵۰ شخصیت کشوری، لشکری، حوزوی و فرهنگی از دستاوردهای نمایشگاه امسال بود، حضور تولیت معزز آستان قدس رضوی، نماینده محترم ولی فقیه، نمایندگان گران‌قدر مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر مشهد بر غنای این کلان رویداد فرهنگی شرق کشور افزود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha