• شنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98082516422
  • خبرنگار : 71356

دادستان کل کشور:

اصلاح قیمت بنزین بر اساس قانون انجام شده است/ اخلالگران قطعا ریشه در خارج از کشور دارند

اصلاح قیمت بنزین بر اساس قانون انجام شده است/ اخلالگران قطعا ریشه در خارج از کشور دارند

دادستان کل کشور با بیان اینکه مدیریت اصلاح قیمت بنزین بر اساس قانون و کارشناسی‌های انجام شده توسط دولت محترم ابلاغ شده است، گفت: مردم عزیز ما قطعا خط خودشان را از تعداد اندکی از اخلالگرانی که قطعا ریشه در خارج از کشور دارند، جدا خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، محمدجعفر منتظری در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک سیما در پاسخ به این سوال که قوه قضاییه چه سازوکارهای کنترلی برای رصد و پایش بازارهای مختلف در روزهای آینده خواهد داشت؟ اظهار کرد: در خصوص سوالی که فرمودید و همچنین در ارتباط با مسائلی که یکی دو روز اخیر در برخی از شهرها و برخی از نقاط اتفاق افتاده، توضیحاتی را عرض خواهم کرد.

وی افزود: در پی مدیریت اصلاح قیمت بنزین که بر اساس قانون و کارشناسی‌های انجام شده توسط دولت محترم ابلاغ شده است و در جهت منافع عمومی مردم گام‌هایی برداشته شده و تصمیماتی اتخاذ شده است، متاسفانه عده‌ای از افرادی که به دنبال ایجاد ناآرامی و سوءاستفاده از شرایط هستند با ایجاد اخلال در نظم عمومی مشکلاتی برای مردم ایجاد کردند که شما هم در بخشی از خبرها گزارشی از این ناآرامی‌ها را به اطلاع عموم رساندید.

دادستان کل کشور گفت: من تاکید می‌کنم که مردم عزیز ما قطعا خط خودشان را از تعداد اندکی از اخلالگرانی که با راه بندان و یا حمله به برخی از اماکن ضدیت خودشان را با نظام و برنامه‌های مردم انجام می‌دهند، جدا خواهند کرد.

منتظری افزود: قطعا مردم عزیز از این اعمال و رفتار بیزار بوده و به تعدادی اخلالگر اجازه بهره برداری از شرایط را نخواهند داد. اینگونه اعمال و رفتاری که موجب اخلال در نظم عمومی می‌شود به موجب قانون جرم است و نیروهای نظامی و دستگاه قضایی وظیفه خود می‌دانند که با افرادی که اخلال در نظم عمومی می‌کنند طبق مقررات قانونی برخورد کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: من مطمئنم که مردم عزیز و فهیم خط خود را از این تعداد اندک اخلالگر جدا خواهند کرد و خود مردم اجازه نخواهند داد که سوءاستفاده از این مساله بشود.

وی همچنین گفت: قطعا مسئولین و مدیران کشور در جهت منافع مردم همانگونه‌ای که ابلاغ هم شده هر چه درآمد از این محل تامین شود برای قشر متوسط و زیر متوسط جامعه به صورت «مساعدت» و «کمک» تامین و تقدیم آنها خواهد شد و به اخلالگرانی که قطعا ریشه در خارج از کشور دارند- کما اینکه ما در این یکی دوروز شاهد بودیم که جریانات معاند با نظام جمهوری اسلامی از فضای مجازی استفاده کرده و مردم را به خیال خام خودشان می‌خواهند تحریک کنند، اجازه این کار داده نخواهد شد.

منتظری گفت: قطعا مردم عزیز ما از این حرکات تحریک نخواهند شد و اخلال در نظم عمومی را خود مردم با همکاری مسئولین امنیتی و انتظامی برطرف خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص اینکه تاثیری در قیمت‌ها خواهد داشت، دولت محترم تاکید کردند بر این مساله که مسئولین امر موظف‌اند از هرگونه افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند و امیدواریم که مسئولین اقتصادی کشور در این زمینه هم بتوانند مدیریت خوبی کنند و این مقطع زمانی را پشت سر بگذاریم.

دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که «قوه قضاییه در این زمینه چه اقداماتی خواهد داشت با توجه به اینکه به هرحال ممکن است که عده‌ای از این شرایط سوء استفاده کنند و در مورد قیمت کالا و خدمات به مردم اجحاف شود؟» نیز گفت: اولا قوه قضاییه موظف است در چارچوب قانون با کسانی که اخلال ایجاد می‌کنند برخورد کند. در خصوص قیمت‌ها هم حتما سازمان تعزیرات حکومتی که زیرمجموعه دولت محترم است با همکاری سایر دستگاه‌ها جلوگیری می‌کنند از اینکه بخواهد در قیمت‌ها اخلالی به وجود بیاید و یا احیانا افزایش قیمت بی‌رویه داشته باشند.

وی افزود: قوه قضاییه هم در چارچوب وظایف و تکالیفی که متوجه اوست قطعا با هرگونه بی نظمی چه در اخلال در تردد مردم و یا احیانا اشکالاتی که بخواهند برای آسایش و آرامش مردم به وجود بیاورند برخورد خواهد کرد و ما اعتقادمان بر این است که خود مردم عزیز بهترین نیرو و توانی هستند که می‌توانند جلوی اخلالگران را بگیرند.

دادستان کل کشور در پایان گفت: در خصوص قیمت‌ها هم حتما مسئولین امر، ان‌شاءالله مساعدت خواهند کرد و سازمان تعزیرات و دستگاه‌های نظارتی بر این امر نظارت می‌کنند و اجازه نخواهند داد که این مساله بهانه‌ای باشد برای اینکه بخواهند عده‌ای از این موقعیت سوءاستفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۱۵:۴۷

چرا فکر می کنید اعلام اعتراض به گرانی بنزین مساوی با اخلال گری هست ؟ پس مردم و ملت چطور باید اعتراض خودشون اعلام کنن ؟ اصلا ممکن هست که بتونن مخالفتی اعلام کنن یا هر چی که شما گفتید باید بگن چشم ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۱۵:۵۳

بیچاره مردم که هیچ رسانه ای ندارند اعتراض خودشون رو اعلام کنند

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۱۵:۵۹

همیشه همین می گید......و گرنه مردم خیلی از شماها راضی هستند........

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۱۶:۱۴

....خب یه راه قانونی نشون بدید که بفهمونیم بخدا نون نداریم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۱۶:۲۲

مردم از گرانی بنزین بسیار هم خوشحالند

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۲۰:۳۰

حسين جان درست اظهار نظر بنويس از كنايه فاصله بگير همين امروز كه در تهران برف سنگين باريد گنجشك روزى ها خرج روزانه خودشان را بدست نياوردند

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۱۶:۳۶

اخلالگر کیه؟!اجنبی کیه؟! ....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۱۶:۴۵

بابا بس کنید این تهمت زدن ها را! من نه اخلال گرم و نه برای اپوزوسیون خارح کشوری پشیزی ارزش قایلم. اما بگین چجوری اعتراضمو به گوش سنگینتون برسونم که مردم له شدن زیر بار گرونی

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۱۷:۱۰

بزرگوار میشه شما بیاد جایگاه من که کارگر هستم و من بیام جای شما بشینم ....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۱۷:۱۴

برو اقا دنبال كارت اين حرف چيست كه ميزني

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۱۸:۳۱

تمام مسئولین شدن سخنگوی ملت

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۲۰:۱۹

همچی آرومه من چقد خوشحالم.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۲۰:۲۲

جناب دادستان چگونه اظهار نظر كنيم كه هم به گوش هاى شنوا برسد و هم اضطراب نداشته باشيم كه اخلال گرى بحساب نخواهد آمد ؟ چى شد كه مجلس با قيد دو فوريت وارد عمل شده است؟ از ما بجاى نام شماره ملى بخواهيد كه مجبور نباشيم بنويسيم ناشناس

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۲۰:۳۳

آقا به دین به پیغمبری که تو قبول داری اینا که دارن اعتراض میکنن اخلالگر نیستن.همه خواهان اصلاح وضعیت معیشتی خودمون هستیم.بنزین ۳۰۰۰تومانی فاجعه و فلج اقنصادی مردم.خجالت بکش مومن

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۲۰:۴۰

با نظر دادستان مردم حق اعتراض هم ندارند

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۲۰:۴۸

آقا ما کجا اعتراض کنیم؟ اعتراض داریم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۲۱:۰۳

لطفا قانون مربوطه که تکلیف به افزایش ۳۰۰ درصدی بنزین نموده به سمع و نظر مردم برسانید قطعا حقوقدانان عزیز از قاعده قبح عقاب بلابیان کاملا مطلعند..

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۲۳:۵۸

کجاش قانونیه هیچ قانونی بالاتر از ملت نیست وقتی تمام مردم با این تصمیم غلط مخالفن و اعتراض دارن باید چه جوری اعتراض کنن که اخلال گری حساب نشه به داد ملت برسید....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۰۰:۵۹

شما درآمدتون بالاس جاتون هم راحته.زجرش رو من و امثال من كه جوونيم و هيچ اميدي به آينده نداريم ميكشيم.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۰۱:۱۷

....،شما مردمو چی فرض کردین؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۰۱:۲۴

اصلا این طور نیست...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۰۸:۳۸

خوبه دیگه هر کی بگه گرونیه سریع بهش انگ اخلالگر میزنید....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۰۹:۱۸

یعنی خدایی مردم کشش دارند ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۱۰:۱۳

آقا یعنی من که با گرون شدن بنزین معیشتم از اینی که بوده بدتر میشه و مشکلاتم بیشتر میشه از خارج اومدم؟؟؟ لطفا یک نفر جواب بده شاید من دارم اشتباه میکنم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۱۰:۳۲

با مردم رو راست باشید...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۱۱:۰۱

آقا از دست دادستان کل کشور کجا میتونیم دادخواهی کنیم!؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۱۱:۳۰

من نمیفهمم این همه اجنبی مزدور چه جوری تو کشور هستن ، تو خیابون راه میری همش اجنبی میبینی . اصلا خودی و ناخودی مشخص نیستن به فکر باشین لطفا

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۱۳:۰۵

احسنت

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۱۳:۵۲

سلام بنظر بنده از تلویزیون پیامکی با کمترین هزینه نظرخواهی میکردند.واکثریت لحاظ میکردتد دیگه کسی هم اعتراض نمیکرد.اینطور نمیشدالان ...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۱۴:۰۲

خجالت بکش ایسنا. شعار می دی " ایسنا؛ اخلاق، امید، آگاهی" بعد تو انتخاب تیتر مطالب آخر بی احلاقی هستی. اگه اخلاق داری کامنت رو منتشر کن

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۱۷:۱۸

عزیزان من دعوا نکنید. اقایون گفتن چه طور اعتراض کنید. ی روز بیاید بیرون اعتراض کنید اونم با صدای پایین که اب تو دل کسی تکون نخوره بعدم برید خونه هاتون اخبار را تماشا کنید که یاد بگیرید چه طوری رمز کارت سوختتون را وارد کنید...