• یکشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98082616668
  • خبرنگار : 71129

کره جنوبی و آمریکا رزمایش‌های مشترک را به تعویق انداختند

کره جنوبی و آمریکا رزمایش‌های مشترک را به تعویق انداختند

آمریکا و کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کردند، رزمایش مشترک هوایی خود را که کره شمالی آن را "اقدامی تحریک آمیز" توصیف کرده، به تعویق انداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و همتای کره جنوبی‌اش در بیانیه‌ای در بانکوک و در جریان نشست وزرای دفاع کشورهای آسیایی اعلام کردند، رزمایش مشترک هوایی بین سئول و واشنگتن به دلیل انتقادهای مطرح شده از سوی پیونگ یانگ به حالت تعلیق در آمده است.

اسپر به خبرنگاران گفت، این مساله دادن امتیاز به کره شمالی نیست و ادامه داد: ما این تصمیم را به عنوان اقدامی از روی حسن نیت به منظور ایجاد شرایط "سازنده" برای دیپلماسی و گسترش صلح در منطقه گرفته‌ایم.

اخیرا، مارک اسپر در سئول بود تا با مقام‌های کره جنوبی به منظور بررسی اوضاع در شبه جزیره کره رایزنی کند.

سئول و واشنگتن اخیرا رزمایش‌های مشترک خود را به حالت تعلیق درآورده و کم کرده و نام آنها را نیز تغییر دادند اما کره شمالی به شدت مخالف این مانورهای نظامی است و آنها را نشانه‌ای بر فقدان تمایل آمریکا برای بهبود روابط می‌داند و خواستار شروطی پیش از توافق برای از سرگیری مذاکرات اتمی است.

جئونگ کیونگ دو، وزیر دفاع کره جنوبی نیز گفت، این مانورهای نظامی در پی رایزنی‌های بیشتر بین مقام‌های سئول و واشنگتن به حالت تعلیق درآمده است. هنوز زمان جدیدی برای برگزاری این مانورها اعلام نشده است.

مارک اسپر ادامه داد: من این اقدام را از روی حسن نیت آمریکا و کره جنوبی برای احیای صلح و تسهیل در یک توافق سیاسی و توافقی می‌بینم که به خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره منجر می‌شود.

وی گفت: سئول و واشنگتن، کره شمالی را ترغیب می‌کنند تا همین حسن نیت را نشان دهد. به کره شمالی تاکید دارم تا بدون پیش شرط یا تردید بر سر میز مذاکرات بنشیند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین افزود: بدون برگزاری رزمایش‌های مشترک هم نیروهای هوایی آمریکا و کره جنوبی در آمادگی بالایی برای مقابله با نبردهای احتمالی قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha