• یکشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98082616865
  • منبع : نمایندگی قزوین

«کمربند شرقی» بهترین یا اشتباه‌ترین پروژه شورای شهر قزوین!

«کمربند شرقی» بهترین یا اشتباه‌ترین پروژه شورای شهر قزوین!

ایسنا/قزوین کمربند شرقی پروژه‌ای منصوب به شورای پنجم است که برخی از اعضای شورا آن را بهترین پروژه شهر و باعث افتخار شورا می‌دانند و برخی دیگر این پروژه را بار تحمیلی بر شهر می‌دانند که بر اساس مصوبات اشتباه مدیران قبلی در حال انجام است.

مهدی عبدالرزاقی نایب‌ رئیس شورای شهر قزوین در جلسه علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته ۲۵ آبان با دستور کار بررسی لایحه اصلاح بودجه پروژه‌های عمرانی سال ۹۸ و بحث و بررسی پیرامون سیاست‌های کلی بودجه سال ۹۹ برگزار شد، تصریح کرد: کمربند سبز شرقی ادامه طرح جامع قدیم است که باید رینگ آن کامل شود؛ از میدان قدس تا پل ابوترابی، از پل ابوترابی تا پل امام رضا (ع)، از پل امام رضا (ع) تا نسیم شمال رینگی است که در طرح جامع تعریف‌شده و ارتباطی به مصوبات شورای پنجم ندارد.

وی افزود: کمربند شرقی از میدان شورا تا ارنجک مولود شورای پنجم است که باغستان را تخریب نمی‌کند و مدیران شهری باید پاسخگوی آن باشند، اما از ارنجک تا پل پیامبر اعظم مصوبه شورای پنجم نیست بلکه نتیجه طرح جامع است که همه می‌دانند به چه شیوه‌ای در تهران تصویب‌ شده است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: این پروژه از ابتدا دارای مسئله بوده، مگر می‌شود طرحی تصویب و بخشی از پروژه اجرایی شود درحالی‌که تملک بخش دیگر صورت نگرفته باشد و ندانیم که ادامه پروژه باعث تخریب باغستان می‌شود و از کدام منطقه عبور می‌کند؟

وی با بیان اینکه منظور از حفظ باغستان سنتی فقط حفظ درخت نیست و خاک باغستان دارای ارزش است، بیان کرد: پل امام رضا (ع) خیابان دوطبقه‌ای است که هنوز بار ترافیکی دارد؛ ابتدا و انتهای پل مشخص نیست و تشکل‌های محیط زیستی نگران باغستان هستند، به‌منظور ادامه پروژه باید باغستان را تخریب کنیم، به نظر شورا توهین می‌شود و باید موضوعاتی را تحمل‌کنیم که نتیجه تصمیم گذشتگان است.

عبدالرزاقی اظهار کرد: در گذشته که معاون شهردار در حوزه وزارت مسکن مدیر می‌شود؛ طرح نادرستی را به اسم رینگ شهری و پل امام رضا (ع) تا نسیم شمال را تصویب می‌کنند، درواقع حرکتی نادرست را بارانت و پارتی تصویب کردند و شورا، شهرداری در این کار مانده است و شورای عالی معماری و شهرسازی مخالف طرح است و می‌گوید باغستان را تخریب می‌کنید.

وی تأکید کرد: وصل پل ابوترابی نیز اشتباه است، اگر نجابت می‌کنیم و مطرح نمی‌کنیم دلیل بر ندانستن نیست، وصل پل ابوترابی به پل امام رضا (ع) نیز باغستان را تخریب می‌کند اما توجیه می‌کنیم که درخت کم دارد از این گوشه می‌رویم خاک باغستان ارزشمند است و موضوع درخت نیست.

هدف از تأسیس سازمان باغستان؛ لاپوشانی تخریب باغستان است

به گزارش ایسنا، این عضو شورا تصریح کرد: مدیران قبلی صلاح شهر را در نظر نگرفتند و حفظ باغستان در اولویت کاری‌شان نبوده است، سازمان باغستان صرف این تأسیس‌شده است که تخریب باغستان را لاپوشانی کنند؛ قطعاً شورای پنجم این اشتباهات را نکرده است.

وی بیان کرد: اگر قرار است پل نادری کار بزرگ شورا باشد این کار را نمی‌کنیم، خطا نکنیم بهتر از حیف کردن بیت‌المال است، امروز پل امام رضا (ع) از تهران قدیم تا میدان تره‌بار ایجادشده است اما از کف کار چهار متر بالاتر آمده است و برای آن ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است که نشان از بی‌تدبیری دارد.

عبدالرزاقی بیان کرد: پروژه در حالی اجراشده که مسیر ارنجک تا پیامبر اعظم تملک نشده است و قبل از تملک پروژه را آغاز کردند، از جلوی میدان تره‌بار تا دو راهی همدان فضا ابتر مانده است و نمی‌دانند از چه راهی به نسیم شمال متصل شود.

وی عنوان کرد: درگذشته فکری نشده است که از پل چگونه به سمت نسیم شمال بیایند در این دوره روی این مسئله بحث شده است، حیف‌ومیل کردن بیت‌المال و اجرای پروژه‌های زمخت کار درستی نیست.

انتخاب شهردار از بین بد و بدتر صورت گرفت

عبدالرزاقی یادآور شد: چندین بار مطرح‌ شده است که ما از بیرون خط می‌گیریم که کذب محض است، اگر اکثریت شورا به یک فردی یا مصوبه‌ای رأی می‌دهند دلیل بر این نیست که از بیرون تصمیم‌گیری شده است؛ ما زیربار حرف زور نمی‌رویم و بر اصول خود پایبند هستیم، در انتخاب شهردار نیز از بین بد و بدتر انتخاب صورت گرفته و در حوزه مدیریت شهری کمترین سیاست کاری انجام‌شده است.

معاون عمرانی استاندار پاسخگوی مصوبات غلط باشد

احد چگینی عضو شورای شهر قزوین نیز با اشاره به پروژه کمربندی شرق یادآور شد: پروژه کمربند شرق جزو افتخارات شورای پنجم است، من از روز اول با اجرای آن مخالف بودم، با توجه به بازدیدی که صورت گرفته است نگران بروز سیلاب در این منطقه هستم.

وی افزود: اگر کمربند شرقی از سمت ارنجک بیاید باید از داخل باغستان سنتی کَت آباد (پشت هلال‌احمر و بیمارستان قدس) عبور کند تا به پل ابوترابی وصل شود این امر به بهای نابودی باغستان سنتی است.

این عضو شورا بیان کرد: تصمیمات باید متناسب با شرایط باشد، برنامه‌ها و پروژه‌های قبلی نیز برابر شرایط زمان گرفته‌شده است، پروژه‌هایی مانند پل امام رضا (ع) و پل نادری زمانی در شورا تصویب‌شده است که معاون عمرانی استاندار فعلی رئیس کمیسیون مربوط در شورای شهر بوده است.

وی عنوان کرد: معاون عمرانی استاندار باید پاسخگو باشد و اگر کسی اعتراضی دارد باید وی را برای ارائه توضیحات به صحن علنی شورا دعوت کنیم، طرح جامع مصوب سال ۱۳۶۹ است و پروژه‌ها از این طرح اجراشده است، اگر می‌گوییم پروژه‌های قبلی مشکل دارد چرا خودمان پروژه‌های مشکل‌دار مثل کمربند شرق را اجرا می‌کنیم.

چگینی یادآور شد: مطالعات زیست‌محیطی کمربند شرقی انجام‌نشده است و ما داریم در بستر رودخانه کار می‌کنیم، در این پروژه به باغستان تعرض می‌شود اما همه این‌ها را ندید گرفتیم و در آینده باید پاسخگو باشیم.

کمربند شرقی مایه مباهات است

به گزارش ایسنا، فرج‌الله فصیح رامندی دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز در ادامه تصریح کرد: این‌که شورای پنجم می‌گوید کار اشتباهی انجام نداده مانند این است که بگوییم املای ننوشته غلط ندارد چراکه مصوبه نداریم، این‌که بخشی از پروژه را تأیید و بخشی را رها کنیم کار درستی نیست.

وی خاطرنشان کرد: پروژه کمربند شرقی را من پیشنهاد دادم و به آن مباهات می‌کنم، مطمئن باشید درصورتی‌که پروژه کامل اجرا شود شما نیز آن را تأیید می‌کنید.

این عضو شورا بیان کرد: عده‌ای می‌گویند ساخت پل‌ها در شهر قزوین مشکلاتی دارد، اما توجه کنید که در عرض پنج سال ۲۰ تقاطع هم‌سطح در قزوین بر اساس طرح جامع ترافیک ساخته‌شده است، اگر این پروژه‌ها باسلیقه فردی همخوانی ندارد نباید بگوید که کاری انجام‌نشده و این سیاستی غلط است.

وی تأکید کرد: هرکسی به‌اندازه توان، ظرفیت و همت خودش باید کاری انجام دهد، مردم همان مردم و شهر همان شهر است اگر کاری انجام‌نشده است مشکل مدیریتی وجود دارد، برخی می‌گویند در دوران اصلاحات ما چهار مدیر شهری را بر سرکار آوردیم اما توجه کنید که همان چهار مدیر کار نکردند.

فصیحی عنوان کرد: شهرداری نیروهای توانمندی دارد که همه آن‌ها بیکار هستند برای مثال در بخش سرمایه‌گذاری کسانی سرکار قرار گرفتند که در امور شهر تخصص و توانایی ندارند، در ارتباط با سرپرست شهرداری نیز هنوز معتقد هستم که انتخاب به‌درستی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: شهر ما نیازمند مدیران دلسوز، توانمند و کارآمد است باید از نگاه جناحی فاصله بگیریم و سفارش دیگران را قبول نکنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha