• دوشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 98082717778
  • خبرنگار : 71575

مایلی‌کهن: باید رییس فیفا می‌شدم/ تاج و ساکت سواد حضور در فدراسیون را ندارند

مایلی‌کهن: باید رییس فیفا می‌شدم/ تاج و ساکت سواد حضور در فدراسیون را ندارند

پیشکسوت فوتبال ایران با اظهاراتی تند درباره شرایط تیم ملی از مسوولان فدراسیون فوتبال انتقاد کرد.

محمد مایلی‌کهن پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا درباره نتایج ضعیف تیم ملی ایران با ویلموتس در مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: دیگر نمی‌شود درباره این فوتبال حرف زد. ویلموتس کاری کرده که مردم دلشان برای کی‌روش تنگ شده و می‌گویند ای کاش باز او سرمربی تیم ملی بود. البته همین کی‌روش هم خدمتی به فوتبال مملکت نکرد. کی‌روش اگر بیل‌زن بود، باغچه کلمبیا را بیل می‌زد نه این که از جامی به راحتی حذف شود.

وی ادامه داد: کی‌روش در این مملکت تبدیل به رییس جمهور و رییس فدراسیون شده بود و واژه "سرمربی" برایش کم بود. اگر ویلموتس نبود و هر خارجی دیگری بود، شاید نتیجه بدتر از این بود. ایراد از مربی خارجی نیست بلکه ایراد از راس هرم فدراسیون است. ایراد از تاج و ساکتی است که توسط دولتی‌ها حمایت می‌شود. تا حالا شده است رییس جمهور محترم مملکت وقتی بیمار می‌شود، مثل یک مریض عادی به بیمارستان برود و خدمات بگیرد؟ نه این که دارو و درمانش را تا خانه برایش بیاورند.

مایلی‌کهن اضافه کرد: فوتبال نمونه کوچکی از وضع خراب ماست. امثال تاج و ساکت چگونه بر سر کار آمده‌اند؟ تنها رابطه بوده که باعث شده این دو در فدراسیون سمت بگیرند مگر نه سواد این کار را هم ندارند. اصلا چگونه می‌شود محمدرضا ساکتی که راننده یک شخصی بود، تبدیل به دبیرکل فدراسیون شود و همیشه در کنار تیم ملی باشد؟ به‌گونه‌ای به او بها داده‌اند که اکنون هیچ‌کس را قبول ندارد و تمام این‌ها به خاطر حمایت‌های ویژه از اوست.

سرمربی پیشین تیم ملی افزود: می‌توانستند به جای مربی خارجی، از مربی داخلی استفاده کنند اما آن‌قدر این فدراسیون ایراد دارد به همان مربی داخلی هم ۵ میلیارد می‌دهند که اشتباه است. مگر ما در چه کشوری زندگی می‌کنیم که چنین حقوق‌هایی پرداخت می‌شود؟ من که مانند سیب‌زمینی بی‌رگ نیستم مشکلات مردمم را فراموش کنم. این افراد درکی از وضع اقتصادی مردم ندارند. نمی‌دانند یک خانواده ۴ نفره اگر بخواهد ۳ وعده نان خالی بخورد، هزینه یک ماهه‌اش می‌شود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان. این بدون احتساب هزینه مسکن، پوشاک، و درمان و... است، آن هم برای کارمندی که ۲ میلیون تومان حقوقش است. من خودم از میادین میوه شهرداری خرید می‌کنم اما رییس همان میدان میوه‌ و تره‌بار بهترین میوه‌اش را برای آشنایش کنار می‌گذارد.

این پیشکسوت فوتبال در پایان گفت: این اتفاق باعث می‌شود فقیر، فقیرتر شود و سرمایه‌دار هم سرمایه‌اش را بردارد و برود زیرا اگر بماند به دلیل گرانی مواد اولیه مجبور به کاهش کارگرانش می‌شود و عاقبتش هم زندان است. همین ۲ روز پیش در میانه زلزله آمد و تمام خانه‌ها که کاه‌گلی و چوبی بودند خراب شد، چرا باید ۴۰ سال بعد از انقلاب ما چنین خانه‌های سستی داشته باشیم که با کمترین حد ریشتر خراب شوند. این فوتبال نمونه کوچکی از جامعه ماست. این حرف‌ها را برای این نمی‌زنم که مثلا جای تاج را بگیرم زیرا که اگر قرار بود من بر حسب تجربه و دانشم سمت بگیرم، اکنون باید رییس فیفا می‌شدم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۱۷:۱۶

جناب مایلی کهن ، موقعیت الان تیم ملی درست مثل زمانی هست که شما سر مربی تیم ملی بودی مقدماتی 98 با نسل طلایی که تا حذف رفتی جلو تا اخراجت کردن ! کی‌روش خوب یا بد از جنابعالی و ویلموتس بیل زن‌تر بوده و هست !

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۱۷:۲۵

همین تو نبودی گفتی کی‌روش بده.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۱۸:۱۲

کاری که کی‌روش برای تیم ایران کرد یعنی دوبار ایران رو به جام جهانی برد و هفت سال بهترین تیم آسیا بود هیچ کس نکرده

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۱۸:۲۳

آقای مایلی کهن افتخار می‌کنم که پیشکسوتی مثل شما تو این مملکت هست، همه حرفاشون هم حقه خداییش

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۲۰:۵۹

شما که بیل‌زنی چرا دو بار تیم خوب امید ایران و حذف کردی و نبردی المپیک؟ ایرانی جماعت تو ادعا و حرف زدن نامبر ۱ دنیاس! رو دستش نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۲۲:۰۳

درود

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۲۳:۰۲

حرفایی که هر کس جرات گفتن نداره

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۰۱:۳۶

چرا همه یادمان رفته آرزوی مردم‌ رفتن راحت به جام جهانی بود که فقط کی‌روش این کار را ممکن کرد.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۰۲:۰۴

یادمان رفته همیشه با سختی به جام جهانی می‌رسیدیم.کی‌روش اولین بار این کار را به خوبی انجام داد برای ایران و معلوم نیست کار او را امثال ویلموتس و کارشناسان حسود بتوانند تکرار کنند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۰۸:۴۹

هر کدوم از این پیشکسوت‌ها با هر باخت تیم ملی چقدر که خوشحال نمی‌شند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۷:۳۲

باز این حرف زد

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۱۵

آقای مایلی کهن عزیز حرف‌های اجتماعی شما رو قبول دارم اما نظرت رو راجع به کی‌روش اصلا قبول ندارم. کی‌روش خیلی خوب بود. همین

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۲ ۲۳:۲۶

آقای مایلی کهن، نتایج به ما اعلام می کند که فوتبال ملی در دوره کی‌روش بهترین نتایج را گرفته و از نظر فیفا همواره در صدر آسیا بوده است.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۶:۲۰

شما سر الکس فرگوسن رو بیاره سرمربی تیم ملی بازم صدر درصد ما جلو تیم های عربی و آسیایی شرق نتیجه نمی‌گیرم. آقای مایلی کهن فوتبال ما از ریشه و پایه خرابه. فوتبال حرفه‌ای مستلزم پول زیاد و امکانات زیاد هست تیم ملی یه زمین تمرین نداره. به‌خاطره تحریم‌ها ما نمیتونیم مسابقه دوستانه خوب داشته باشیم از پول حرف زدین مشکل پول زیاد یا دستمزد نیست. مشکل اینه ما ارزش پول‌مون در مقایسه با کشورهای اروپایی پایین هست ۳ م دلار پولی نیست اما وقتی به ریال تبدیل میشه سرت سوت میکشه. شما بازی پرسپولیس با مسجد سلیمان ۹۰ دقیقه چی دیدی فقط زیر توپ. به خدا اینا هیچی بلد نیستن حتی از دادن یه پاس ساده هم عاجز هستن بعد چطور می‌خوان با تیم‌های خوب دنیا بازی کنن