• سه‌شنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 98082817959
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل:

بی‌نظمی و ناامنی در اردبیل گزارش نشده است

بی‌نظمی و ناامنی در اردبیل گزارش نشده است

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: هیچگونه بی‌نظمی و ناامنی در استان اردبیل در روزهای گذشته گزارش نشده است.

اکبر بهنامجو در جلسه مدیران اقتصادی و ستاد تنظیم بازار اردبیل اظهار کرد: کشور ما در سال‌های اخیر در تولید بنزین به خودکفایی رسیده بود که دولت برای حفظ این روند و کاهش مصرف بنزین در کشور سهمیه‌بندی و ارائه بنزین را با کارت سوخت در اولویت قرار داد که از همین روی از جمعه افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین در کشور آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از این افزایش به چرخه معیشت مردم بازمی‌گردد و قرار است در کنار همه مزایای این طرح مابه‌التفاوت قیمت بنزین به 18 هزار خانوار که 60 میلیون نفر را شامل می‌شود واریز شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل مزایای سهمیه‌بندی بنزین را کاهش ترافیک، عبور و مرور کم خودروهای سواری و تک سرنشین و ارتقای فرهنگ استفاده از وسایط نقلیه عمومی و همچنین سلامت محیط زیست برشمرد و افزود: با توجه به تحریم‌های دشمنان اصل صرفه‌جوئی در مصرف بنزین و جلوگیری از واردات آن در دستور کار دولت قرار گرفته است.

بهنامجو ادامه داد: دولت از این طریق بخشی از کسری بودجه خود را نیز جبران می‌کند اما در گام اول قرار است مابه‌التفاوت این افزایش قیمت مستقیم در ارتقای معیشت مردم مصرف شود.

وی با بیان اینکه این سهمیه‌بندی و افزایش قیمت سوخت در افزایش قیمت‌ کالاها و خدمات تاثیرگذار نخواهد بود، تصریح کرد: ما از همان ساعت اولیه اعمال سهمیه‌بندی سوخت وافزایش قیمت با برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار سعی کردیم تا در تامین آرامش خانواده‌ها گشت‌های کنترلی و نظارتی را تقویت کنیم تا با رصد دقیق تحولات بازار و شرایط عرضه و تقاضا آرامش روانی را در بازار برقرار کنیم.

رئیس شورای اقتصاد مقاومتی استان اردبیل گفت: با این مراقبت‌ها تاکنون گزارشی از گرانفروشی و یا احتکار به ما اعلام نشده و به اندازه کافی اجناس و مایحتاج ضروری مردم ذخیره‌سازی شده تا به تدریج در اختیار هموطنان قرار گیرد.

بهنامجو اضافه کرد: تنها مشکل مربوط به سواری‌های شخصی مسافرکش است که تحت پوشش هیچ نهادی نبوده و به صورت خودجوش اقدام به فعالیت می‌کنند که قرار است نسبت به تامین بنزین مورد نیاز آنها رایزنی با مسئولان کشوری انجام شود.

وی ادامه داد: ما در روزهای گذشته گلایه‌هایی را از سوی رانندگان اسنپ و تاکسی‌های اینترنتی شاهد بودیم که نسبت به تامین سوخت خود گله‌مند بودند که قرار شد نسبت به افزایش سهمیه بنزین آنها در کنار سرویس مدارس اقدام شده و 6 هزار و 500 وسیله نقلیه از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در دو سه روز گذشته نه تنها گزارشی از بی‌نظمی و یا ناامنی نداشتیم بلکه با هوشیاری مردم استان اردبیل تحرکات اولیه در نطفه خفه شده و آرامش و امنیت در استان اردبیل برقرار است و نارسائی در روند ارائه خدمات وجود ندارد.

منطقه آزاد تجاری در کنار شهرک مرزی اردبیل را متحول خواهد کرد

بهنامجو به مصوبه مجلس در الحاق نمین، اردبیل و مشگین‌شهر به محدوده منطقه آزاد تجاری اشاره و خاطرنشان کرد: با نهایی شدن این مصوبه از طریق شوری نگهبان استان اردبیل از مزایای منطقه آزاد تجاری نظیر معافیت مالیاتی 20 ساله، معافیت گمرکی، تسهیل در صادرات و واردات و ترانزیت کالا و همچنین حضور سرمایه‌گذاران خارجی با دریافت 100 درصد مالکیت و رفت و آمد راحت برخوردار خواهند شد.

وی افزود: علاوه بر شهرهای پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و اصلاندوز محدوده ارشق نیز به منطقه آزاد الحاق می‌شود تا اهالی عمده شهرهای استان اردبیل از مزایای منطقه آزاد استفاده کنند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: با نهایی شدن ایجاد منطقه آزاد تجاری در این استان کار اولیه از گمرک بیله‌سوار به عنوان زیرساخت فراهم شده شروع می‌شود تا طرح جامع و تفصیلی منطقه آزاد تهیه و بسترهای آن نیز فراهم آید.

بهنامجو گفت: در کنار منطقه آزاد تجاری قرار است شهرک مرزی مشترک نیز در شمال استان اردبیل احداث شود تا این فضای فراهم شده شرایط سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی را رقم بزند.

وی بیان کرد: با این اقدامات و راه‌اندازی بارانداز ریلی در تازه‌کند ارتباط اقتصادی کشورمان را جمهوری آذربایجان تسهیل شده و امکان صادرات کالا به آسیای میانه و روسیه به وجود می‌آید.

استاندار اردبیل گفت: با این زیرساخت‌های مهیا شده دو هزار نفر اشتغال مستقیم پیدا می‌کنند و در حقیقت نقطه عطفی در مسیر توسعه استان به شمار می‌رود.

بهنامجو از مصوبه مجلس برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در خلخال و کوثر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به امیدبخش بودن مطالعات دو پهنه معدنی در مشگین‌شهر با هدف اکتشاف طلا، مس و مولیبدن در جنوب این استان نیز پهنه‌های معدنی می‌تواند زمینه احداث منطقه ویژه معدنی را به وجود آورد.

وی افزود: در دو محدوده 30 هکتار و همچنین یک هزار و 300 هکتار زمین برای احداث صنایع فرآوری معدنی مصوب شده تا از طریق سرمایه‌گذاری در این بخش هم اشتغال و هم رونق اقتصادی به وجود می‌آید.

استاندار اردبیل ادامه داد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان را در مناطق مختلف رصد می‌کنیم به طوری که در عنبران نمین کارخانه تولید تجهیزات آشپزخانه در مرحله نصب سوله است و در شهرک تخصصی آب نیر هشت کارخانه جدید احداث می‌شود.

بهنامجو اظهار کرد: عمده واحدهای تولیدی از نبود سرمایه در گردش رنج می‌برند که امکان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای آنها وجود ندارد و در این شرایط با نرخ سود 18 و 14 درصد تسهیلات به صاحبان صنایع پرداخت می‌شود.

وی در مورد آخرین وضعیت راه آهن اردبیل نیز گفت: این پروژه با سرعت در حال اجراست و به زودی ریل‌گذاری آن با خرید ریل از کارخانه اصفهان منطبق بر استانداردهای بین‌المللی آغاز خواهد شد.

استاندار اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به این استان فاز توسعه‌ای آرتاویل تایر، کارخانه کامیون‌سازی، اشجع ‌باطری، کارخانه نساجی، ترمینال فرودگاه اردبیل، 50 کیلومتر راه چهارخطه، 10 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خدافرین و سد و پایاب احمد بیگلو به همراه تعدادی از مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha