• سه‌شنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 98082817981
  • خبرنگار : 71467

واریز مرحله اول کمک حمایتی/ احتمال حذف سه دهک بالا

واریز مرحله اول کمک حمایتی/ احتمال حذف سه دهک بالا

مرحله اول از پرداخت مبالغ در قالب طرح حمایت معیشتی خانوار، شب گذشته به حساب تعدادی از سرپرستان خانوار که مشمول بودند، واریز شد که در این مرحله جمعیت ۲۰ میلیون نفری را در برگرفته است.

به گزارش ایسنا، با شروع سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، دولت طرح حمایت از معیشت خانوار را در دستور کار قرار داد و اعلام کرد که منابع ناشی از افزایش قیمت که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده، به مردم بر می‌گردد.

بر این اساس، قرار شد برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز شود.
پرداختی این طرح، در سه مرحله انجام می‌شود که مرحله اول آن ساعت ۲۴  شب گذشته (۲۷ آبان) به حساب برخی مشمولان واریز شده است.

طی برنامه زمان‌بندی شده، مرحله دوم واریز چهارشنبه(۲۹ آبان) و مرحله سوم نیز ساعت ۲۴ شنبه (دوم آذرماه) است.

چه کسانی کمک حمایتی می‌گیرند؟

جمعیت هدف این طرح حمایتی، حدود ۱۹ میلیون خانوار اعلام شده که جزئیات طرح نشان می دهد حدود ۶۰ میلیون نفر این منابع را دریافت می‌کنند و در هر مرحله پرداخت ۲۰ میلیون نفر را شامل می شود.

مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان، مستمری بگیران، معلمان، روستاییان و عشایر، کارگران، کارمندان و اقشار کم درآمد جامعه هدف کمک حمایتی دولت را تشکیل می دهند.

احتمال حذف سه دهک بالا از یارانه بنزین

بیش از ۱۸ میلیون خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر دریافت کننده این کمک حمایت هستند که نزدیک به ۱۸ میلیون نفر کمتر از جمعیت ۷۸ میلیون نفری است که در حال حاضر یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

با این وضعیت احتمالا همان سه دهک بالای درآمدی که قرار بود از دریافت یارانه نقدی حذف شوند، مشمول دریافت کمک حمایتی در افزایش قیمت بنزین نشده‌اند.

این در حالی است که گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد دهک‌های بالای درآمدی بیش از ۲۰ برابر سایر دهک‌ها از یارانه بنزین استفاده می‌کنند و اکنون در طرح اصلاح قیمت سوخت و یارانه‌های پنهان به طور طبیعی در اولویت حذف قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۰:۳۳

برید خودتونو مسخره کنید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۰:۵۹

حالا بزارید پرداخت کنند بعد شروع کنید به اینکه میخواهیم حذف کنیم ، ای وای بودجه نداریم و بیایید خودتون انصراف بدید ....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۱:۰۲

30 هزار میلیارد تومان تقسیم بر 60 میلیون نفر که میشه نفری 500 هزار تومان.چه جوری محاسبه شده اونوقت؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۱:۰۸

توجه کنید که 200000*60000000=12هزار میلیارد پس 19هزار میلیارد بقیش چی؟کجای همه‌ی این درامد تو جیب ملت میره؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۱:۳۳

یارانه من قطع شده، این پیشکش نمی خوام، الان یک سال هست دارم میرم و میام که یارانه من رو وصل کنید، وصل نمی کنن

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۲:۰۰

اقا به این مسئولان بگید هرکی بیمه نداره مرفه بی درد نیست بابا هیچ ملکی از خودمون نداریم مستاجریم نه خونه نه ماشین فقط چون بیمه نداریم مثل اون سبد کالاها بهمون هیچی نمیدن اخه حق ماخوردن داره چقدر بی عدالتی

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۲:۱۳

جالبه برای کی ریختن من از صبح از هر کسی پرسیدم گفتن واریز نشده حتی افرادی که تحت پوشش کمیته و سازمان خاصی بودن اولین مرحله به چه افرادی و گروهی دادند

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۲:۱۷

خب ۵۵ تومن منو ریختن، میتونم برم ۱۸ لیتر بنزین بزنم و دو روز باهاش برم تا سر کار و برگردم. ۲۸ روز دیگم ایشالا آب می ریزم تو باک.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۲:۴۴

بایستی حقوق بازنشستگان و خانواده های مستمند و به شدت نیازمندشان که جمعیت قابل توجهی از خانوارهای طبقه متوسط و محروم و خدوم و رنج کشیده مدافع نظام و انقلاب رو با خدمت صادقانه ۳۰ ساله بدون فساد( دزدی ، رشوه ، اختلاس و فرار از کشور)تشکیل می دهند با توجه به منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین بطور کامل در سال ۹۹ همسان سازی شود.تا شرایط برای ادامه حیات و زندگی خانوارهای بدنه اصلی مدافع نظام و انقلاب در تمامی عرصه های مهم کشور، فراهم گردد.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۳:۵۹

چشم گفتم برای شما اول از همه همسان سازی کنن

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۸:۱۴

کیوان بچه گول میزنند!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۸:۲۰

سلام من از صبح از هرکی می پرسم براش واریز نشده خدا وکیلی چیزی واریز شده یا نه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۳:۲۵

ولی سهمیه ۶۰ لیتر برای خودروهای شخصی واقعا خیلی کمه، لااقل ۱۰۰ لیتر میدادن خیلی بهتر بود، چون هر روز واسه گرم کردن ماشین یه لیتر بنزین لازمه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۳:۳۰

این پرداخت ها موجب افزایش نقدینگی و تورم بیشتر می شود. یک اقتصاددان در این میان نیست که روشنگری کند؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۳:۴۷

به ولله امروز گوجه فرنگی خریدم کیلو دوازده هزار تومن بسه دیگه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۳:۵۳

کارگری ک داره ماهی 4.5 م حقوق میگیره ( با سند ثابت میکنم) اونم کار شیفتی بهش تعلق گرفت برا من بیکار هیچی نریختن

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۳:۵۶

ضمن تشکر از قاطعیت مقام معظم رهبری و سران 3 قوا.اجرای منظم، قاطع و مستمر قانون مدیریت مصرف سوخت بسیار تا بسیار به رونوق چرخه تولید و اقتصاد کشور کمک خواهد نمود. بامید نابودی کامل بدخواهان جمهوری اسلامی.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۴:۲۷

اگه به بیست میلیون خانوار با فرض اینکه همه بالای ۵ نفر باشند مبلغ ۲۰۰ تومن داده بشه عددش میشه ۴ هزار میلیارد تومن، جناب نوبخت توضیح بدن بقیه ۳۰ هزار میلیارد تومن درآمد دولت چی میشه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۶:۴۰

آیا این مبلغ همیشگی واریز می گردد به طور ماهانه یا فقط چند ماه واریز می گردد و بعدش قطه می شود

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۹:۳۸

حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد از خیلی از کارمندها کمتره. افزایش حقوق امسال حدود ۵ درصد بود و سال به سال ضعیفتر می شوند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۰۵

خب پدر من که بیمار و تو بسترِکیسه کلون و کیسه ادرارش رو باید با این یارانه بخره فقط کیسه کلونش ۴۵۰۰۰ تومانه که هر روز یا یک روز در میان باید عوض بشه پس هزینه غذا و پوشاک و رفت و آمد و دکتر از کجا تامین بشه که هیچ حقوق و بیمه ای هم نداره خدا رو شکر از برکت شما همه هم بیکاریم