• سه‌شنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98082818009
  • خبرنگار : 50182

اعتبارات عمرانی پیشنهادی سال 99 کرمانشاه تصویب شد، اعتبارات هزینه‌ای ماند

ایسنا/کرمانشاه جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با موضوع اعتبارات پیشنهادی عمرانی و هزینه‌ای استان برای طرح در لایحه بودجه سال آینده کشور برگزار شد. جلسه‌ای که با بحث‌های فراوانی میان اعضا به ویژه در بخش اعتبارات هزینه‌ای همراه بود.

حبیب الله وفایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در ابتدای این جلسه با اشاره به قرار مقرر در خصوص تحویل لایحه بودجه 99 و سند دو سالانه کشور به مجلس تا 15 آذرماه، گفت: قرار بر این شد امسال 62 دستگاه و شورای سیاست گذاری در سطح کشور بودجه را تنظیم و تحویل دولت دهند که از این تعداد 31 شورای سیاست گذاری شامل شورای برنامه ریزی استان‌های کشور است.

وی افزود: در این جلسه قرار بر این است که با رای اعضا توزیع پیشنهادی اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی استان را در سال 99 به تصویب برسانیم.

وفایی اعتبارات ابلاغی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان را در سال جاری 249 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای سال آینده رقم این اعتبارات 299 میلیارد تومان پیشنهاد شده که نسبت به اعتبارات امسال 19.96 درصد رشد دارد.

وی افزود: مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از سه منبع "اعتبارات استانی"، "اعتبارات نفت و گاز" و "اعتبارات 27 صدم درصد ارزش افزوده" تامین می‌شود که اعتبارات پیشنهادی در دو بخش استانی و 27 صدم درصد ارزش افزوده برای سال آینده به ترتیب 32.05 درصد و 55.05 درصد نسبت به اعتبارات امسال افزایش یافته است.

وی یادآور شد: تنها در بخش "اعتبارات نفت و گاز"، اعتبارات پیشنهادی استان در سال آینده نسبت به امسال 10.27 درصد کاهش دارد.

وفایی در ادامه مجموع اعتبارات هزینه‌ای استان را در لایحه بودجه سال آینده 484 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این میزان نسبت به اعتبارات امسال با رقم 435 میلیارد تومان حدود یازده درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: اعتبارات هزینه‌ای نیز شامل دو بخش "حقوق و مزایای مستمر" و "سایر اعتبارات هزینه‌ای" می‌باشد که در بخش حقوق و مزایای مستمر 368 میلیارد تومان پیشنهاد شده که نسبت به اعتبارات امسال با رقم 314 میلیارد تومان 17 درصد افزایش دارد.

وی افزود: اما در "بخش سایر اعتبارات هزینه‌ای" که شامل پرداخت قبوض آب و برق و گاز ادارات و حق ماموریت و... می‌شود 116 میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده که نسبت به اعتبارات امسال با رقم 120 میلیارد تومان حدود سه درصد کاهش یافته است.

وفایی با بیان اینکه در بودجه امسال کشور نفت به طور کامل کنار گذاشته شده، گفت: بالاخره بند ناف نفت از بودجه کشور قطع شد و این نویدی برای بهبود آینده اقتصاد کشور است که سرمایه کشور را بیهوده هدر ندهیم.

بعد از تشریح اعتبارات پیشنهادی، اعضای شورای برنامه ریزی به درخواست استاندار کرمانشاه در خصوص اعتبارات عمرانی پیشنهادی رای گیری کردند که این اعتبارات در نهایت با موافقت اعضا به تصویب رسید، اما استاندار با توجه به اهمیت موضوع گردشگری برای سال آینده استان از اعضا خواست تا موافقت کرده که از سرجمع اعتبارات 2.5 درصد کم شده و به فصل "گردشگری" اضافه شود که این درخواست نیز با موافقت اعضا همراه شد.

بازوند در ادامه از کاهش سه درصدی اعتبارات هزینه‌ای در بخش "سایر اعتبارات هزینه‌ای" انتقاد و تاکید کرد: اگر سازمان برنامه و بودجه کشور از شورای برنامه ریزی استان‌ها نظر خواسته که ما با این میزان کاهش موافق نیستیم، اما اگر خودشان راسا می‌خواهند در این زمینه اقدام کنند تصمیم با خودشان است.

وی افزود: اگر اعتبارات هزینه‌ای کم شود مدیر ما دائما ذهنش مشغول این می‌شود که چطور حق ماموریت ها را تامین کند، یا چطور پول آب و برق را بدهد و این امر از کارایی مدیران ما کم می‌کند.

بازوند افزود: اعتبارات هزینه ای انگیزه‌ای برای پرسنل اداری است و اگر این انگیزه گرفته شود نباید انتظار نوآوری و کار خلاقانه داشت.

در نهایت با صحبت‌های استاندار اعتبارات پیشنهادی هزینه‌ای استان برای سال آینده به تصویب نرسید و قرار شد رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص افزایش این اعتبارات رایزنی‌هایی با سازمان برنامه و بودجه کشور داشته باشد.

بازوند بعد از اتمام بحث بودجه سال آینده استان، به بحث اعتبارات زلزله اشاره کرد و افزود: در حاضر 125 میلیارد تومان اعتبارات زلزله در قالب اسناد سال 1400 ابلاغ شده که متاسفانه هنوز عملکردی از مدیران دستگاه ها در خصوص استفاده از این اعتبارات مشاهده نکرده ایم و باید مبادله موافقت نامه‌ها در این زمینه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: علاوه بر این، 50 میلیارد تومان اعتبارات نقدی زلزله به استان ابلاغ شده که از امروز توزیع می‌شود و از دستگاه ها می‌خواهیم هرچه سریعتر برای جذب این اعتبارات اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه از ابلاغ 125 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان خبر داد وافزود: این اعتبارات نیز در قالب اسناد سال 1399 است که به نظر فرصت خوبی برای استفاده از این اعتبارات محسوب می‌شود و از دستگاه ها می خواهیم در این زمینه نیز هرچه سریعتر کار مبادله موافقت نامه‌ها را انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha