• سه‌شنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98082818388
  • منبع : بوشهر

میزان بارندگی در نقاط مختلف استان بوشهر /تلاطم سراسری خلیج‌فارس

میزان بارندگی در نقاط مختلف استان بوشهر /تلاطم سراسری خلیج‌فارس

ایسنا/بوشهر رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار هواشناسی بوشهر گفت: بیشترین میزان بارندگی استان بوشهر از جزیره خارگ با ۱۳۵.۲ میلی‌متر و کمترین میزان نیز از بندر دیلم و با ۳۵ میلی‌متر گزارش شده است.

زهرا راستگو در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به میزان بارندگی ها تا ساعت ۹:۳۰ صبح روز جاری عنوان کرد: جزیره خارگ با ثبت ۱۳۵.۲ میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی را داشته است و بعد از آن نیز در بندر دیّر ۱۰۲.۷ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که این میزان در نقاط دارای ایستگاه‌های شاخص هواشناسی است، و ایستگاه های باران‌سنجی نیز وجود دارد که آنها را در روستاها و نقاط دوردست قرار داده‌اند و ممکن است در این ایستگاه‌ها آمار بیش از این باشد.

وی ادامه داد: بعد از جزیره خارگ و بندر دیّر، جم ۹۱.۵ میلی‌متر، برازجان ۹۳.۲ میلی‌متر، ایستگاه دریایی بوشهر ۸۴.۵ میلی‌متر، گناوه تقریبا ۸۵ میلی‌متر، و عسلویه ۵۲ میلی‌متر بارش داشته اند و کمترین مقدار نیز از دیلم با ۳۵ میلی‌متر بارندگی گزارش شده است.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: بارندگی ها تا فردا -اوایل روز چهارشنبه- ادامه دارد. از امشب و از شمال مرکز به تدریج کاهش ابر، کاهش بارندگی و افزایش باد را خواهیم داشت و مناطق جنوبی استان نیز تا اوایل وقت فردا بارش ها را به شکل پراکنده خواهند داشت.

راستگو تصریح کرد: از اواسط روز چهارشنبه با خروج سامانه بارشی از استان بوشهر در اکثر نقاط هوای صاف را خواهیم داشت، البته تا یک الی دو روز پس از بارندگی ها رشد ابر در ارتفاعات و احتمال بارش های پراکنده پیش‌بینی می شود.

هوای بوشهر سردتر می‌شود

وی با بیان اینکه فردا دریا کاملا مواج است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده که تا ظهر فردا اکثر نقاط استان بوشهر آفتابی خواهد بود و وزش بادهای شمالی نیز در مناطق شمالی آغاز شده و در مناطق جنوبی نیز به تدریج از امشب و با سرعت نسبتا زیاد آغاز شود که باعث تلاطم سراسری خلیج فارس خواهد شد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار هواشناسی بوشهر با اشاره به کاهش دما در استان عنوان کرد: هوای سرد از امشب به طور رسمی در اکثر مناطق استان بوشهر مستقر می شود، ضمن اینکه مه صبحگاهی همراه با کاهش دید نیز از پدیده هایی است که بعد از بارندگی و هوای سرد در مناطق غیرساحلی اتفاق می افتد.

زهرا راستگو یادآور شد: در روز پنج شنبه قدری از وزش باد کاسته می شود، همچنین در مناطق ساحلی پدیده مه با شدت بیشتری اتفاق می افتد که باعث کاهش دید شده و احتمال می رود که غلظت بالای مه موجب اختلال در پروازها شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha