• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۸ / ۰۰:۴۲
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 98082818572
  • خبرنگار : 71541

فعالیت وب‌سایت‌های داخلی در غیاب اینترنت جهانی

حال این روزهای شبکه ملی اطلاعات

حال این روزهای شبکه ملی اطلاعات

درحالی که دسترسی به اینترنت جهانی در چند روز گذشته با محدودیتهایی مواجه بوده، اما وب‌سایت‌های داخلی که از سرورهای داخلی هم استفاده می‌کردند، در دسترس کاربران قرار داشته و این اتفاق از نتایج شبکه ملی اطلاعات اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، این روزها که محدودیت دسترسی به اینترنت با تصویب شورای امنیت صورت گرفته است، وب‌سایت‌های داخلی از جمله سایت بانک‌ها و ادارات دولتی، خبرگزاری‌های داخلی و و ظاهرا تمامی‌ وب‌سایت‌هایی که سرورهای داخلی دارند، قابل دسترس هستند؛ البته برای دستیابی به این سایت‌ها باید به‌جای جست‌وجوی آن در گوگل، به صورت مستقیم آدرس آن را در نوار اینترنت بنویسید.

با نوشتن آدرس وب‌سایت داخلی مورد نظر، سایت مذکور با وجود محدودیت دسترسی به اینترنت جهانی، برای شما به نمایش درمی‌آید و به نظر می‌رسد این همان شبکه ملی اطلاعات است که در چند سال گذشته بارها به آن اشاره شده و شاید تا پیش از اختلالات این چند روز، کمتر به صورت ملموس استفاده از آن مورد توجه قرار گرفته بود.


ابزارهای داخلی اینترنت هنوز کامل نشده‌اند

اگرچه موتور جست‌وجو، پیام‌رسان و ایمیل از خدماتی هستند که مردم برای استفاده از آن‌ها هنوز هم به سرویس‌های خارجی وابستگی دارند و نمونه‌ داخلی‌شان با وجود تاکیدهای مکرری که از سوی مرکز ملی فضای مجازی می‌شود، آنطور که باید و شاید ساخته نشده، اما اگر اتفاق مشابه قطعی اینترنت در روزهایی رخ می‌داد که شبکه ملی اطلاعات و سرورهای داخلی نبودند، دسترسی به وب‌سایت‌های داخلی هم برای کاربران ممکن نبود.
 
طرح شبکه ملی اطلاعات در کشور از اواخر سال ۱۳۸۴ مطرح و مهم‌ترین دلیل پیاده‌سازی این شبکه در آن سال‌ کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت اعلام شد، اما در سال‌های بعد عملا اجرای این طرح با کندی صورت گرفت تا این‌که در دوره وزارت محمود واعظی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم، اجرای این طرح پیگیری و در نهایت در اواخر همان دولت فازهای اول، دوم و سوم آن افتتاح و رونمایی شد.
 
در سند «ضرورت تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات» که سایت مرکز ملی فضای مجازی منتشر کرده، آمده که شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی کل فضای مجازی، شبکه همه شبکه‌های کشور است. شبکه ملی اطلاعات متشکل از زیرساخت‌های ارتباطی با مدیریت مستقل کاملاً داخلی، شبکه‌ای حفاظت‌شده نسبت به اینترنت و شبکه‌ای با امکان عرضه انواع محتوا و خدمات ارتباطی سراسری برای آحاد مردم است.
 
این شبکه در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی کامل از دیگر اقدامات آموزشی، حقوقی و قضایی به نحو مطلوب و مطمئن تامین‌کننده نیازهای ارتباطی برای انواع ذی‌نفعانی که حداقل یکی از آنها در داخل کشور قرار دارد، است. شبکه ملی اطلاعات امکان ارائه انواع خدمات و محتواهای فضای مجازی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و دفاعی را در کشور فراهم می‌کند.
 
قابلیت برقراری ارتباط امین درصورت نبود شبکه جهانی اینترنت
 
در سند ضرورت تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات، بر ایجاد شبکه‌ای با قابلیت برقراری ارتباطات امن و پایدار میان دستگاه‌ها و مراکز حیاتی کشور و میزبانی داخلی در صورت نبود شبکه جهانی اینترنت تاکید شده است؛ کما اینکه اکنون با قطع شدن اینترنت جهانی، سرویس‌هایی که بر بستر شبکه ملی اطلاعات، شکل گرفته‌اند،  بدون اختلال در دسترس کاربران قرار داشته و به فعالیت خدمات‌رسانی خود ادامه می‌دهند.
 
به همین دلیل است که در حال حاضر دسترسی به اغلب سایت‌های ایرانی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند، فراهم است و همچنین علاوه بر سرویس‌های داخلی همچون سرویس‌های حمل و نقل اینترنتی و فروشگاه‌های آنلاین داخلی، شبکه شتاب بانکی و شبکه خدمات‌رسانی بانک‌ها نیز بدون به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
 
اگرچه عده‌ای همواره راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را مساوی با قطعی اینترنت و قطع ارتباط با شبکه جهانی می‌دانستند، اما مسوولان همواره این موضوع را رد کرده و عنوان کردند که اینترنت باید به عنوان یک خدمت روی شبکه ملی اطلاعات ارائه شود.

در این باره محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات -  با تاکید بر اینکه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات پیشرفت قابل توجهی داشته، تصریح کرده است که اگر زیرساخت شبکه ملی اطلاعات نبود، خدمات ابری داخلی نداشتیم و بسیاری از زیرساخت‌های مهم دیگر امروز، شاید دو میلیون راننده تاکسی اینترنتی و مردم در عذابی بزرگ و مشکل بودند، بانک‌ها مختل بودند و بسیاری مباحث دیگر.

همچنین دسترسی مردم به محتوا و خدمات داخلی نباید منوط به اتصال به اینترنت باشد و آنچه شبکه ملی اطلاعات را از اینترنت متمایز می‌کند، ایجاد مزیت‌های رقابتی برای محتوا و خدمات داخلی از منظر کیفیت ارائه خدمت و قیمت دریافت خدمات نسبت به خدمات خارجی است.
 
برخورداری از شبکه اینترنت داخلی و خدمات آنلاین بومی در شرایطی که شبکه اینترنت جهانی برای کاربران با محدودیت مواجه است، نشان از شبکه ملی اطلاعات است که اگرچه هنوز نتوانسته به بلوغی که مد نظر مرکز ملی فضای مجازی است، برسد، اما به نحوی محدودیت کاربران در دسترسی به اینترنت را کاهش داده است تا در شرایطی که اینترنت جهانی قطع است، زیرساخت‌های اینترنت ملی از جمله سایت‌های داخلی و نهادهایی مانند بانک‌ها و ادارات دولتی به کار خود ادامه دهد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۰:۴۶

ما به اینترنت جهانی نیاز داریم لطفا وصلش کنید.خسته شدیم بخدا

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۵۸

گویا اول آذر وصل میشه، چون ثبت‌نام مسکن ملی رو گفته بودن هروقت اوضاع اینترنت درست شد شروع میکنیم الان خبر زدن که ثبت‌نام مسکن ملی رو از اول آذر شروع میکنیم!!! باید رمزگشایی کرد از کارهای اینا!!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۲۳

با سلام خدمت هموطنان عزیز- بنا به شرایطی که در کشور در حال حاضر بوجود امده اینترنت جهانی (مثلا سایت گوگل و شبکه های اجتماعی مثل تلگرام-واتس آپ و اینستاگرام و فیلترشکن ها ) تا اطلاع ثانوی قطع می باشد و این تصمیم مقامات کشور است و مردم برای حفظ امنیت خودشان باید به این تصمیم احترام بگذارند و لیکن اینترنت ملی وصل است و در حال خدمات رسانی می باشد که هموطنان گرامی می توانند استفاده کنند برای جستجو به جای گوگل می توانید از سایت پارسی جو parsijoo.ir و دیگر جستجوگرهای داخلی استفاده کنید برای دسترسی به ادرس سایت ها می توانید از دو سایت 1000site.ir و peyvandha.ir استفاده کنید برای پیام رسان های موبایلی هم می توانید از سروش -بیسفون-آی گپ-ایتا-گپ-بله می توانید استفاده کنید. برای ایمیل فرستادن به جای جیمیل و یاهو می توانید از میهن میل-چاپار-میل فا -وطن میل استفاده کنید موفق باشید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۴۰

در این شرایط موتور جستجوی parsijoo.ir مفید است.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۰:۵۴

این کارا چیه مردم رو اذیت نکنید، اینترنت رو فعال کنید.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۱:۰۶

بازم دلیل نمیشه اینترنت بین الملل رو قطع کنین!!!! شیلی درگیریه، هنگ‌کنگ درگیریه، همین سوریه و عراق درگیریه، فرانسه درگیریه کدومشون اینترنت رو قطع کردن که شماها این کار رو کردین؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۸:۴۶

هنگ کنگ و عراق. البته حرف شما صحیحه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۰۱

در ایران، بهترین راه، راحت ترین راهه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۲۹

اونا بلد نیستن خخخخخخ

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۱۷

قدرت شیرینه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۵۱

اونا اینترنت ملی ندارن 😎

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۵۶

لابد برای اون کشور ها مهم نبوده و نخواهد بود ما کلا همیشه تو حاشیه هستیم و خواهیم بود از فوتبالش بگیر تا این اینترنت 🙄🙄🙄

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۱:۰۶

ما در پایگاه بهداشت قم هستیم سامانه کاری ما سیب است وبرخلاف گفته سما قطع میباشد وثبت خدمات ارایه شده به مراجعین ودسترسی به پرونده الکترونیک آنها امکان پذیر نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۳۶

ولله سامانه سیب در همه مراکز درمانی قطع شده! مسخره کردین ملت رو؟ کدوم اینترنت داخلی؟ سامانه سیب که داخلیه چرا قطعه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۱:۰۸

دوست عزیز آدم هیچ وقت پیش غذارو با غذای اصلی مقایسه نمیکنه... شاید پیش غذا بتونه یکم از گشنگی کم کنه ولیاون غذای اصلیه که آدمو سیر میکنه...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۴۳

در حد پیش غذا هم نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۴

فوقش در حد آب تصفیه شهریه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۱:۱۶

الان دقیقا چرا اینترنت ۶ روزه که قطعه؟ مگه چخبره؟؟ بالا غیرتا ما رو هم در جریان بذارید!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۱:۲۳

کی اینترنت وصل میشه😔دیگه خسته شدیم .

avatar

والا ما یه آزمون ept خواستیم ثبت نام کنیم متاسفانه به درگاه بانک وصل نشد. الان برای ثبت پروپزالم ماده و تبصره هست که ایمیلی از دانشگاه میاد که استاد و دانشجو باید تایید کنن !! نمیتونم هیچ‌مقاله بخونم هیچ کار علمی! یه محقق بیارید تو ایران ببینم چقدر دوام میاره با اینترنت ملی کار کنه!الان کدام خدماتم انجام شده!! خواهرم آزمون GRE داذه میخاد ازمونش را جابجا کنه به سایت etsدسترسی نداره واقعا اندازه نوک دماغتون را نگاه میکنید!! ما چه گناهی کردیم!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۰۴

دقیقا ما چه گناهی کردیم که پا سوز این موضوع ها باشیم واقعا الان 6 روزه قطع کردن کلا مگن کار بانکی رو میشه انجام داد هرجا که میریم نت قطع شده نمیشه و غیره...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۱:۳۸

اینترنتو درست کنید لطفاً

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۱:۴۳

این الان یعنی چی ؟ یعنی اینکه میخواین همین روال رو ادامه بدین ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۲۶

علي القاعده

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۵:۲۸

شما با همون محدودیت برقرار کنید ، تمام اعتبار چندین سالم به باد رفت

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۸:۰۵

با سلام.در شرایط فعلی که دسترسی به جستجوگرهایی مانند گوگل و یاهو امکانپذیر نیست، چگونه میتوانیم جستجوگرهای بومی را پیدا و از آنها استفاده کنیم؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۸:۱۲

الان ینی دیگه وصل نمیشه؟تکلیف چیه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۸:۱۳

شبکه ملی اطلاعات فقط برای راه افتادن کار ادارات و سازمانها و ارگانهای حکومتی است و اصلا قابلیت رفع نیاز کسب و کارهای اینترنتی را ندارد و در شبکه ملی اطلاعات، مردم فراموش شده اند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۸:۱۵

چه کسی میخواد برای مردم عادی، شرکت‌ها و کسب و کارهایی که تو این چند روز‌ متضرر شدن جبران خسارت کنه؟ آدم نمیدونه دردشو به کی بگه امروز اینترنت مختل شده شاید دفعه بعد بخوان آب و برق رو قطع کنن، به هیچکس هم پاسخگو نیستن

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۸:۳۳

واقعا خسته نباشین با این طرز فکرتون. مشخصه که درک و اطلاعات و نیاز شما از اینترنت در حد همین مختصر سوادیه که دارین. به همین مقدار راضی باشین. کار شما قطعا با همین مقدار اینترنت راه میفته.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۸:۳۶

اینرنت داخلی برای کسب و کارهای استارتاپی عملا کارایی نداره چون مثلا ما اساس جذب مشتری مون از جستجوی گوگل هست و هزاران کسب وکار مثل ما هستند که الان نابود شدند

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۸:۴۷

ایسنا بیا و مارو از این بی خبری از دنیا در بیار 🤦🏻‍♀️ چه خبره دیگه😥چرا هیچ خبری نمی دین که کی وصل می کنین😒 خسته شدیم دیگه...چقد باید تحمل کنیم این وضعیتو زندانیمون کردین والا

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۸:۴۹

یعنی دیگه اینترنت نداریم اگه همینطوری بمونه که باید بریم روستا زندگی کنیم نه خبری از اینستاگرام نه شبکه پلی استیشن نه گوگل ... اونوقت حتما انتظار دارید بسته اینترنتی هم بخریم؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۸:۵۰

کی میخواد وصل بشه؟ تاریخ ساعت به خدا لنگ چندین ایمیلم ولی این چند روز کلی بهم ضرر خورده فقط ی تاریخ بگین

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۸:۵۲

مگه فقط اداره های دولتی و بانک ها باید بتونن فعالیت کنن که اینترنت ملی با کیفیت محسوب بشه؟! موتور های جستجوی داخلی هم درست فعالیت نمیکنن ...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۸:۵۳

لطفا یک خبر درست منتشر کنید که چه زمانی اینترنت وصل میشه ! چرا ما باید جواب این اتفاقات رو پس بدیم ؟؟ واقعا از کار و زندگی افتادیم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۸:۵۶

باشه آفرین همه اینا درست..ولی حالا ک نه اینترنت از خارج قطع شده نه شبکه داخلی اونقدر جوابگوئه چرا اینترنتمونو وصل نمیکنین؟ دانشجوها و اونایی ک با اینترنت کار میکنن چه گناهی کردن؟۶ روز شد..همه چیزم ک آرومه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۰۱

ما خسته شديم زندگيمون مختل شده

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۱۰

آخه 90 درصد مردم وثلا وقتی میخوان به سایت بانک وصل بشن تو گوگل اسم بانک رو سرچ می کنن، حالا با این وضعیت فعلی باید دقیقا آدرس سایت رو تایپ کنی. این ینی سختی تو انجام کار. مثل اینکه مسئولین اصلا مردم رو درک نمیکنن.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۱۱

خب اینترنت ملی قطعا فواید امنیتی داره، ولی مثل این هستش که در خونه رو قفل کنی و نگذاری نه کسی بیاد داخل و نه کسی از خونه بره بیرون. من مخالف این کار هستم و البته نمیدونم به کی، کجا و چجوری باید اعتراض کنم. اصلا بیان VPN داخلی بفروشن. که کنترل همه رفت و آمدها رو دوستان بدونند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۱۱

اینترنت جهانی رو وصل کنین لطفا #world_wide_web

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۱۸

آقا جواب داوری مقالم رو آماده کرده بودم، باید می‌فرستادم این هفته به ژورنال اما نت قطع هست، کارام مونده خیلی ها بخاطر قطع نت کارشون مختل شده. یکم فکر کنید که اینترنت واقعا چه کاربردهایی داره توی زندگی روزمره مردم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۱۸

انچه پرواضح است اپ های داخلی و سایتهای جستجوی داخلی بسیار ضعیف و فاقد ظرفیت لازم برای پاسخگویی به نیاز مردم هستند. این اپ ها و سایتها زمانی می توانند نظر مثبت مردم را جلب کنند که به حد کافی قوی و قادر به رقابت باشند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۱۹

من یک معلول و نویسنده هستم. از طریق اینترنت جهانی از هموطنان سراسر کشور حمایتهایی در راه نویسندگی کسب کردم که این ملی شما جوابگوی آن نیست. با محدود شدن شبکه مجازی انگیزه‌ای برای خرید نت ندارم.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۲۱

چه تایید کنید چه نکنید این سومین نظر بنده می باشد ، به مسوولین بگویید حداقل یکصد هزار جوان در شرف از دست دادن کارشان هستند ، من مدیر وب سایت برندی هستم که 78 نیرو دارم ، قطعا مجبور به اخراج 75 نفر خواهم شد

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۲۱

اما سایت بیمه تامین اجتماعی با اینکه خودش باز میشه اما امکان ارسال لیست بیمه وجود ندارد

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۵:۴۶

پارسی جو کلا ارجاع میده به ویکی پدیا. تو اپارات سرچ کنی اینستاگرام ، نتیجه جستجو رو صفر نشون میده

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۲۲

"با محدودیتهایی مواجه بوده" یعنی به کلی قطع بوده. پارسی جو برای جستجوی هر موردی ابتدا به مقاله های ویکیپیدیا ارجاع می دهد که مسدود است.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۲۲

خدا شما رو به راه راست هدایت کنه کار ما دیگه نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۲۳

شبکه ملی اطلاعات برای نقاط حساس خوبه نه برای عموم مردم که اطلاعات حساسی ندارند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۱

کی گفته برای نقاط حساس خوبه مردم نقاط حساس آدم نیستن؟ کار و زندگی ندارن؟ شغل ندارن؟ خودخواهی رو بذارید کنار، اینترنت آزاد باید برای همه باشه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۲۳

شبکه ملی اطلاعات فقط برای راه افتادن کار ادارات و سازمانها و ارگانهای حکومتی است و اصلا قابلیت رفع نیاز کسب و کارهای اینترنتی را ندارد و در شبکه ملی اطلاعات، مردم فراموش شده اند.

avatar

برای دسترسی و پیدا کردن همین سایت های داخلی نیاز به یک موتور جستوجوگر قوی هست که به لطف آقایان از دسترس خارج شد. اینترنت بدون دسترسی به سرورهای خارج از ایران اصلا معنی نداره.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۲۶

نه میشه چیزی گوگل کرد نه میشه به قصد کتابخونه از خونه زد بیرون چون ویزو گوگل مپ کار نمیکنه اینجا تنها چیزی‌که اهمیت نداره تحصیل علمه .مگه دانشجوها و محصل ها چه گناهی کردن این عدالت نیست بخدا این عین ظلمه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۲۷

دوست عزیز لطفا اینترنت رو وصل کن.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۲۷

ایسنا ... تبلیغ شبکه ملی اطلاعات رو می کنی ؟ والا به خدا ما که کلی مشکل داشتیم با این شبکه ، این شبکه ظرفیت میزبانی از همه کاربران را ندارد و در بسیاری از موارد با قعطی مواجه بوده ولی اگر اینترنت جهانی وصل نشه قطعا بسیاری از کسب و کارها از کار خواهد افتاد ...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۲۷

فعلن که شبکه ملی اطلاعات رضایت مردم عادی رو نتونسته جلب کنه و فقط تعریف و تمجید وزیر اطلاعات و یک عده از مسئولان باعث نمیشه نظر مردم عوض بشه. مشک آن است که ببویید نه آنکه....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۲۷

یعنی هیچ نهادی نیست بخواد توضیح واضح بده که اینرنت کی وصل میشه یا اصلا وصل میشه یا خیر؟ لطفا پاسخگو باشید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۲۸

اینترنتو داخلی کردن یا ابلفضل😶خدا خودت کمک کن😕

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۲۹

واقعا کار و زندگیمون به اینترنت جهانی بستگی داره خواهشا زودتر وصلش کنید رسما این قطعی اینترنت خیلی از مردم را بیکار کرده

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۲۹

لااقل یه موتور جستجوگر برای شبکه داخلی می ساختن

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۵۴

حالا جستجو گر هم بزارن چه دردی دوا میکنه وقتی فقط دو سه تا سایت باز میکنه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۴:۱۱

موتور جستجوی پارسی جو http://parsijoo.ir

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۳۰

خیلی از مشاغل کارشون ارتباط با شرکتهای خارج از ایران هست، خیلی از امرار معاش مردم از طریق شبکه های اجتماعی بود، نقشه های اسنپ و تپسی یا باز نمیشه یا درست لود نمیشه ، اینترنت داخلی بجز باز کردن چندسایت بیخود و داخلی چه کار مفیدی کرده؟ حتی نمیشه یه سرچ ساده کرد توی این جستجوگرهای داخلی! مردمو گول میزنید؟ دنبال بهونه بودند که فقط شبکه جهانی رو قطع کنن.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۳۲

در حال حاضر برای پیدا کردن سایت ها می توانید از صفحه ی peyvandha.ir استفاده کنید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۳۲

من با توجه به شغلی که دارم حدود ۱۵ ساله از اینترنت دارم استفاده میکنم تا حالا یکبار هم نشده از سایت های داخلی استفاده کنم چون منابع آموزشی در زمینه کاریم در حد صفر بوده الان هم یک هفته ست از کار و زندگی افتادم برای اقدام کاردن در زمینه کاریم نیاز به اینترنت بین الملل دارم باید با چندین  شرکت خارجی در ارتباط باشم، وب سایت شخصی دارم که باید مدیریت بشه و موارد زیاد دیگه، الان با این اینترنت داخلی کاملا قفل شدم، چطوری چنین حرف هایی رو به ملت دارید میزنید؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۳۴

لطفا اول بسترها و زیرساختها را اماده کنید بعد اینترنتی که مانند رودخانه ای که در خشکسالیست را قطع نمایید. و مردم سرگردان نکنید.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۳۵

چرا نمیفهمید ؟ ما به اینترنت متصل به شبکه جهانی نیاز داریم ...بیچاره شدیم بخدا...همه مقاله هامون بی سرانجام مونده..این همه شاغل اینترنتی سرمایشون بر باد رفته..الانم دیگه شهرها آرومن...چرا مردمو اذیت میکنید اونم به عمد

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۳۵

ازتون خواهش میکنم اینترنت جهانی رو به مردم برگردونید ماتمام زندگیمون با اینترنت میگذشت الان چندروزه هیچ کاری نتونستیم انجام بدیم اگرامرز وصل نشه من خودم ۱۰ میلیون ضرر کردم تروقران وصل کنید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۳۸

سلام خانم... یه درخواست ساده دارم. بعد از وصل شدن اینترنت سرچ کنید طریقه نصب فنر ساعتی ایربگ ببینید چی میاد چند تا سایت به درد نخور و بهترینشون نوشته ۰ هزار تومان بدید تا فنر ساعتی پراید رو یاد بگیرید.😉 حالا به انگلیسی سرچ کنید how to fix airbag spring hyundai genesis بعد ۱۰۰ تا کلیپ رایگان میتونید ببینید. به نظر شما با سامانه ملی میشه چنین کاری کرد؟ سامانه ملی فقط به درد بانکها و سیستمهایی میخوره که نباید هک بشوند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۴۰

این روزا حس آدمی رو داریم که ناخواسته وسط یه جزیره متروک گیر افتاده.....لطفا اینترنت رو وصل کنید جوونها و مخصوصا قشر دانشجو به کارشون برسند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۴۰

به جای اینکه صورت مسئله را پاک کنید به فکر حل مسئله باشید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۴۲

اقا من دانشجوعم رو کیت پرایمر سرطان کار میکنم. الان تو قطعی اینترنت، اینترنت داخلی برا من سایت ncbi, primer1, primer3, elsevier میشه؟امنیتاتون رفت بالا دوستان؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۴۵

سنخگو دولت از نت استفاده نکند از توییتر مگه چی می شه فقط ما نباید نت داشته باشیم؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۴۸

کار بلد نیس اینترنت رو هک کنه ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۵۴

دسترسی به اینترنت آزاد از اولین نیازهای اساسی و بدون قید شرط محسوب میشه متأسفم.....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۵۹

اینترنت رو برگردونید نه جستجو داریم نه ایمیل داریم نه شبکه اجتماعی داریم نه سایت داریم کلاهیچی نداریم مثل لقمه در گلو مانده هست این اینترنت ملی لقمه نجویده

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۳

دقیقا... همه خارج بستگانی دارن که ارتباطشون قطع شده... من خودم کسب و کارم وابسته به اینترنت خارجیه... کلن زندگیم مختل شده.. هیچکس هم جوابگو نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۰۱

من یک دوره درسی داشتم آنلائن از یه دانشگاه ، شما زحمتامون را به باد دادین یعنی چی؟؟؟؟ فامیل‌ داریم خارج در ارتباط نیستیم یه هفته اس ،مادرم تو کشور غریب مریضه این کارها چیه؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۳:۱۶

دقیقا

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۰۱

حالا لازم نیست تعریف تمجید شبکه ملی اطلاعات رو بکنید، یه کاری کنید اینترنت رو وصل کنن

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۰۴

تو اون ذهن درگیرتون یه کمی هم به ما دانشجو ها که تا دی مهلت دفاع داریم و با قطعی اینترنت عملا داریم در و دیوار و نگاه میکنیم بکنید. وصلش کنید این اینترنت ...رو...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۰۷

از شنبه نمیتونم کارهامو انجام بدم و واقعا بیکار موندم،این واقعا آزار و اذیت مردم هست لطفا سریع تر وصل کنید ، از کار و زندگی افتادم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۰۷

آخه این چه وضعشه الان وقت دفاع دانشجوهاست نه به مقالات دسترسی داریم نه به ایمیل...چرا به جای حل مسئله صورت مسئله رو دارین پاک میکنید واقعا تو این دوره که همه چی هوشمند شده و با اینترنت کار میکنه قطع کردن اینترنت واقعا منطقی نیست...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۰۹

اینترنت وصل کنین به قرآن کار داریم ، این چه وضعشه آخه ؟!؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۱۱

سامانه بام بانک ملی چرا باز نمیشه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۱۲

واقعا مایه تاسف هست. کلی ضرر و زیان به سایت هایی که فروشگاه انلاین داشتند وارد شده. کی خسارت ما رو جبران میکنه. کجا این اینترنت ملی شما سایت ها رو باز میکنه. اینقدر کنده که هیچکس منتظر باز شدن سایت نمیمونه.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۱۵

جان عزیراتون وصل کنین یعنی چی آخه گناه اونایی کارو بار و زندگیشون از راه فروش اینترنتیه چیه آخه؟ کل زندگی ام به باد رفته

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۱۵

شما یک برنامه نویس رو به من نشون بده که بتونه با اینترنت ملی کار کنه، چند روزه بیکاریم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۰۷

والا بخدا تمام پروژه هام رو هوا مونده

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۱۶

الان این چند روز که اینترنت قطع هست و معلومم نیست که کی وصل میشه و بسته ما الکی هدر داره میره خسارتشو کی میده؟ بابتش پول دادیما

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۲۵

تو سایت 195.cra.ir/ شکایت کردم از ایرانسل بابت قعطی و ضرری که این چند روز بهم وارد شد حتی به خودشون زحمت ندادن باهام تماس بگیرن و توضیحی بدن عین متن رو برات مینویسم مشترك گرامي؛ مشكل پيش آمده خارج از حيطه اختيارات ايرانسل بوده اما هم اكنون دسترسي به سايت ‌هاي داخلي با وارد نمودن آدرس كامل سايت مقدور مي باشد ( در حال حاضر امكان جستجو از طريق موتورهاي جستجو وجود ندارد ) .باتشكر

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۱۷

یه چیز واضحی بگین و این ابهامات را از بین ببرید،آخر تا کی نتوانیم از شبکه جهانی اینترنت استفاده کنیم،تر و خشک را دارید با هم میسوزونید.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۱۷

یعنی الان باید خدارو شکر کنیم که تو این شرایط سایت ایسنا در دسترس هستش؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۲۶

تورو خدا اینترنت رو وصل کنید. من همه ی زندگیم از اینتزنت تامین میشه. کلی زحمت کشیدم تا تونستم درآمدی از نت داشته باشم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۲۲

نصف درامدا از همیناست کجای کاری

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۲۶

بابا اینستا و واتس آپ و هرچی شبکه اجتماعی و پیام رسان هست قطع کنین ولی بقیشه باز بذارین بخدا از کار و زندگی موندیم هی هر روزم امروز و فردا میکنن مسئولین کاش حداقل بگن کی باز میشه ما تکلیفمون رو بدونیم اسیر شدیم بخدا

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۶

اینستا و فلان رو قطع کنن؟شما میدونی کلی آدم از همونا نون میخورن؟؟فقط شما مهمی و بقیه نیستن؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۲۶

لطفا اینترنت رو وصل کنید خسته شدیم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۲۷

کل پروژم رو هواست منابع کد و اسکریپت ندارم منبع داخلی هم نداره هزار جور فایل لازم دارم همش رو سایت هاای خارجیه.روش من تنها نیست تمام دنیا اینجوره اشتراک محدود خریدم تا کی باید بمونم و ضرر بدم.حق الناس کجا رفت؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۳۰

دوستانی که نگران اینترنت هستن سعی کنید عادت کنید چون این قضیه ادامه داره اگر الان هم وصل کنن سال بعد کلا میشه همین

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۳۱

ینی خداحافظ نت؟☹

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۳۵

شفاف سازی کنید اینترنت رو کی وصل میکنید! بخدا مشتریامون رو ازدست دادیم مسئولین دلسوز!!!!!!!!!!! دموکراسی میگه اینترنت رو وصل کنید ولی ...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۳۵

سلام واقعا این حق مردم نیست که تو زمانی که همه چی با اینترنت کار میکنه بخواید اینترنت رو قطع کنید ، برای دانشجو که نیاز به نت داره یا جزوه یا پروژه داره ، برای کارمندی که باید حتما با اینترنت کار کنه برای پدر و مادری که سرگرمی ندارن جز دیدن اینستا یا تماس تصویری با فرزنداشون... واقعا این حق مردم ایران نیست ...لطفا وصل کنید اینترنت رو به ولاه خسته شدیم ، کلا از همه چی داریم فلج میشیم ....لطفا اینترنت رو وصل کنید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۳۷

یعنی چی؟؟اینترنت رو وصل کنید لطفاً..من از کار و زندگیم افتادم..

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۳۷

بابا اینترنت رو وصل کنین،کامل فلج شدیم،هیچکدوم از سایت های ملی به درد این روزای من نمیخوره

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۴۱

من شرکت تبلیغات اینترنتی و سئو دارم با مشتریانم قرارداد یکساله دارم اگر ادامه پیدا کنه لغو میشه و من خودم بدهکارم و چک دست مردم دارم و اونا هم پاس نمیشه و میافتم زندان اون وقت کی جواب زن و بچه من رو میده؟ یک زن و یک دختر ۲ ساله چه گناهی کردن؟؟؟؟؟ ...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۴۱

سلام لطفا اینترنت رو وصل کنید من کارم نرم افزار گوشی کلا بیکار شدم چند روزه کی میخواد جواب اجاره مغازه خرج خونه درامد قسطارو بده هیمنجور میام مغازه میشینم تا شب هیچکار نمیتونم بکنم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۴۶

تر هرکی که بهش اعتقاد دارید وصلش کنید ما کارمون رو از دست دادیم دستمون خالیه جلو زن و بچه وصل کنید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۴۶

ایسنا نمیشه مصاحبه ای با شاک داشته باشین؟بالاخره اصلا برنامه ای واسه وصل دارن؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۴۷

دسترسی آزاد به اطلاعات حق همه است نه فقط اقشار خاص.اینترنت ملی عملا برای پژوهش های دانشجویی بی‌استفاده است‌ دغدغه مردم برای استفاده از اینترنت که فقط پیام‌رسان ها نیستند که مشابه!داخلی‌ش رو بسازید امیدوارم از این حق دیگه محروم نشیم.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۵۱

وصل کنین نتوووو

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۵۴

اینترنت وسیله‌ی کار بسیاری از آدم‌های فریلنسره، الان من چندین روزه که نتونستم کار کنم. خیلی از کسب و کار های اینترنتی خوابیده، واقعا ناراحت کننده است که مسئولین اصلا به این آدم‌ها که از قضا بخش زیادی از جامعه رو تشکیل می‌دهند فکر نکردند. من متوجه‌ی لزوم برقراری امنیت هستم ولی واقعا این تنها راهشه؟ من از شما به عنوان خبرنگار انتظار دارم که به جای تعریف و تمجید از اینترنت ملی، صدای این مردم باشید، و صداشون رو به گوش مردم برسونید.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۰:۵۹

کسب و کار من وابسته به اینستاگرام هست ، از نون خوردن افتادیم بابا وصل کنید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۰۷

سلام لطفا کسانی که اسیاتک دارن چک کنن ریز مصرفشونو. چرا؟؟؟؟؟؟ در زمانی که اینترنت بین الملل قطع بوده برای من 250 مگ اپلود زده و 1.5 گیگ دانلود. این حجم مصرف فکر کنم از مجموع یک شهر در این روز ها بیشتر بوده و شرکت هم جوابی نداشت.فکر کنم تنها یک دلیل میمونه.اونم سو استفاده ازغفلت مصرف کننده. سوالی هم دارم اینکه چطور میشه پیگیری کرد این سو استفاده فجیع رو.دیگه ینی به اوج رسوندن سو استفاده رو...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۰۰

دقیقا ایرانسل هم همینه ارتباط و پینگ شبکه جهانی نیست . نزدیک به دو ساعت تست کردم ولی داره اینترنت بین الملل مصرف میشه!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۰۵

برا منم همینطوره آسیاتک واقعا داره دزدی میکنه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۳:۱۰

وضعیت آپلود سرویس اینترنت من ( ای دی اس ال مخابرات ) هم مشکوک هست . چه قبل از قطع اینترنت چه الان . بعضی روزها تا یک گیگ آپلود نشون میده در صورتی که من آپلودی ندارم .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۱۰

اینترانت یا اینترنت ملی حتی یک مرورگر هم نداره.خداییش من فقط آدرس سایت خبری ایسنا و ایلنا و خبرگزاری فارس بلدم فقط تو این سه صفحه میرم مدام به امید اینکه بنویسند که اینترنت در دامنه .com وصل شده.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۱۲

اقا من دانشجو پیام نور ام بیشتر کلاسام اینترنتی و انلاین اون سایت میزبان روی سرور بین المللیه الان من باید چیکار کنم دانشگاه هم جواب نمیده الان یکی جواب بده

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۱۶

شما رو به خدا اینترنتو وصل کنید...نمیدونم چندمین باره که کامنت میذارم ولی از ناچاری و بلاتکلیفی فقط دستم به همینجا بنده...مقاله ای باید تحویل بدم ولی قطعی اینترنت مانعش شده..امثال من خیلی زیاده ....بدبختمون نکنید..توروخدا توروقران وصلش کنید...کار من فقط شده گریه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۳۱

فکر کردید اون برنامه نویس هایی که سایت و ابزار هاو سرویس های داخلی رو ساختن چطوری اونا رو ساختن ؟ با سرچ کردن توو دیجی کالا و آپارات ؟ پکیج های برنامه نویسی رو از کجا دانلود کردن ؟ اندرویود و ios و ویندوز رو شما ساختید ؟ همه چیز رو قطع کنید تا همون ۴ تا کشوری هم که از ما عقب ترن جلو بزنن . و

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۲۴

بنده برنامه نویس و توسعه دهنده نرم افزار هستم که کلیه خدمات و درآمد ما از این طریق بدست میاد ... 15 سال طول کشیده تا به این مرحله رسیدم و ... عاجزانه خواهش می کنم بستر اینترنت رو باز کرده و بجای آن شبکه های اجتماعی رو محدود کنید ... خواهش می کنم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۲۶

دهکده جهانی که میگفتن این بود؟! پس دیگه از این به بعد باید خرید از دیجی کالا کنیم، بلیط از علی بابا و با اسنپم بریم اینور و اونور، بقیه کسب و کارا هم که با گوگل و شبکه های اجتماعی بالا بودن جمع کنن!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۳۷

خدا از دهنت بشنوه من هی میگم کامنتم تایید نمیشه. فکر میکنن یه نسخه داخلی بدن حله دیگه! مشکل از بین رفتن کاسبی هاست.فکر میکنن هرچی یه جایگزین داخلی داشته باشه اکیه.هی روزگار

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۲۷

خداحافظ اینترنت

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۲۹

آقا اینترنت لازم داریم شبکه که هم شبکه خونمون وصله هم‌شرکت خیلی فرقی هم با شبکه ملی شما نمیکنه که واسش شادی میکنید تمام محتوا داخل اینترنته که قطع کردین لطفاً به فکر ۹۹.۹۹٪ مردم باشید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۳۰

ایسنا یه مصاحبه کنه با شاک حداقل بپرسه کی وصل میشه الان که خداروشکر فضای کشور اروم شده پس دیگه چه بهونه ای؟!!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۳۱

از مسولین می خوام فقط زمان اتصال صد در صد رو بگن ؛واین همه مردم رو آواره و بلا تکلیف نزارن .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۳۲

سلام به خبرگزاری محترم ایسنا ، تو رو خدا شما زنگ بزنید به شورای امنیت ملی و ازشون بخواهید که چه زمانی اینترنت وصل میشه .به خدا خسته شدیم . خواهش میکنیم از شما .ممنونم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۳۳

جالبه چند تا سایت رو باز کردند که باعث میشه این سایتا امتیازشون بالاتر بره بعد یه سری سایت دیگه که داشتن فعالیت می کردن و تازه کارشون رو شروع کرده بودن و سرمایه گذاری کرده بودن تو این چند روز نابود شدن کی پاسخگو هست ؟ آیا این حق الناس نیست؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۳۴

من از خبرگذاری ایسنا خواهش میکنم خواهش میکنم خواهش میکنم فقط یه جواب از‌شاک بگیرن ببینیم چی میشه اگه وصل نمیکنن تکلیفمون رو بدونم بخدا خسته شدیییییم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۳۵

وصلش کنید انصافا😔

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۳۷

متاسفانه این قطعی اینترنت دلالی کسانی که VPN میفروشن رو بهتر کرده . برای کسی که مثل من برنامه نویسی و دسترسی به سایت های خارجی از نون شب واجب تره و اینکه کلی برنامه هست که فقط بصورت آنلاین کار میکنند خود به خود باید وارد بازی نرخ های عجیب VPN شیم . طبق شنیده ها VPN ها دارن روی 170 تا 300 هزارتومان معامله میشن ، الان این درسته واقعا ؟ کسب و کار های کوچیک هم که کسی رو ندارن مثل سایت های دیگه براشون اینترنت برقرار کنن کلا از بین میرن .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۴۴

الان با این قطعی اینترنت مگه vpn کار میکنه ؟ لطفا بیشتر توضیح بدید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۱

دوست عزیز. وقتی ارتباط بطور کلی قطع باشه وی پی ان هم کار نمیکنه. هیچ راهی به بیرون نیست خیالت راحت.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۸

از کجا میشه خرید؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۹

دوست عزیز هیچ ربطی به vpn نداره تا وقتی گیتوی های خروجی باز نشن vpn ها کاربرد نخواهند داشت.vpn ها برای کار کردن نیاز به بستر ارتباطی اولیه دارند .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۳:۱۲

برادر من وی پی انها هم کار نمی کنه که؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۳:۲۱

کاملا موافم. متاسفانه هیچکس به مشکلات مشاغل اینترنتی اهمیت نمیده و در این چند روزه نابود شدن. هیچکس هم پاسخگو نیست. میگن اعتراض حق مردمه. الان برای مشکل اینترنت چطور باید اعتراض کنیم که اغتشاشگر محسوب نشیم؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۳:۵۶

چرت میگی چرا؟ آی پی‌ های خارج رو بستن. چطوری میخوای از وی پی ان استفاده کنی؟! :))

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۴:۲۰

اینای اینترنت خاصه عزیز، ربطی به قطعی کلی نداره

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۴:۳۰

تو واقعا برنامه نویس هستی ؟؟؟؟ عجیبه واقعا اصلا نت قفل هست چجور وی پی ان کار میکنه اخه وقتی برنامه نویس مملکت اگاهیش این باشه معلومه که همین میشه وضعمون

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۴۲

خداحافظ تلگرام و اینستا و شاید خداحافظ اینترنت!!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۴۵

شبکه ملی اطلاعات یه موتور جست و جو نمیخواد؟! برای مثال من دیروز یادم رفته بود خبرگزاری ایسنا با .ir هست یا با .com خلاصه که موتور جست و جویی هم نبود! خلاصه که از زندگی و کسب و کار افتادیم!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۴۵

شما مگه خبرگزاری دانشجویان ایران نیستین؟ یه زنگی پیگیری خبری چیزی من دانشجو که مقاله ام مونده ایمیلم باز نمیشه کلی کار دارم الان باید چکار کنم؟ انقدر وصل نکنین که ما هم اعصابمون داغون شه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۴۶

لطفا پيگيري كنيد كه چه موقعي اينترنت وصل ميشود؟؟ نميدونم سؤال به أين مهمي رو چرا كسي پيگيري نميكنه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۴۹

شرکت ما کارش تولید محتوا برای اینستاگرم و پیج های شرکت هاست. الان با این وضعیت ما تمام کارمون رفته رو هوا و صد و خورده ای نفر آدم شغلشون در خطره

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۵۵

دوستان کسی شماره شاک یاجای که بشود حرف مون بزنیم دارد؟ نه جوابی درست دارند نه چیزی بخدا همه زندگیم رو هواس تو رو خدا وصل کنید نت 😭

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۵۷

هر روز داريم ضرر ميكنيم وصل كنيد اينترنتو اين چه وضعيه بيكار نشستيم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۵۸

بس است بیشتر مردم را عصبی نکنید اینترنت را وصل کنید !

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۰۰

الان واسه تست شبکه ملی اطلاعات اینترنت رو قطع کردن و دارن مردم رو زجر میدن وصل کنید خسته شدیم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۰۱

این همه نظر در این صفحه دلیل اهمیت شبکه جهانیه. اگه اینترنت داخلی بشه میزان خرید از خدمات دهنده‌ها کمتر از نیم میشه. من که دیگه نت نمی‌خرم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۰۵

آقا راستی ماینر ها رو‌هم از نون خوردن انداختین حداقل یه رمز ارز بومی رو شبکتون ایجاد کنید این ماینرها هرز نرن :)

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۰۵

چرا از فعل بوده استفاده میکنید؟‌درحالی‌که هنوزم هست؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۰۸

آقایون شاک ، شمایی که به فکر امنیت ملی کشور هستین !! عزیز من خب تلگرام و واتساپ رو ببندین ... چیکار به اینترنت دارین !! این کج سلیقه ای ها کی تموم میشه ... بابا ما دهه شصتی ها نابود شدیم بخدا ... هیچکس توی این مملکت پاسخگو نیست !! این چه وضعشه ...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۰

آقا یه فکر دیگه به اداره برق بگید کسایی که تو این مدت قطع اینترنت مصرف برقشون افتاده همه ماینر داشتن به راحتی شناساییشون کنن برن بگیرن این کالاهای قاچاق رو :)

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۱

میگن اعتراض آرام کنید حالا اینم اعتراض آرام.کی جواب میده؟اصلا براشون مهمه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۲

کاش یه تیتر هم بود با موضوع حال این روزای مردم بدون اینترنت جهانی حال مردمی که خودشون دارن به هر دری میزنن برا یخ لقمه نون حال مردمی که از اینترنت درامد زایی میکردن و الان ۶ روزه زندگی ندارن کاش یکی ام بود صدای ما رومیشنید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۲

"خدمت" رو خوب اومد مثل خدمت های قبلی که دیدیم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۵

سخنی با ادمین سایت : تو این شرایط چرا باید از شبکه ملی اطلاعات تمجید کنید؟ مردم خودشون دارن میبینن. چرا میخواید همه چیزو عادی جلوه بدید؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۵

خسته شدیم به خدا تا حالا 50 میلیون ضرر کردم کی جواب خسارت ما رو ميده.هیچکس هم جوابگو نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۵

کار من سرمایه گذاری تو بورس خارجیه،ارز الکترونیکیه، ضرر کردم خیلی نمدونم سرمایم چی شده وارد هیچی نمیشه مردم رو عذاب ندین،اینجارو تبدیل به کره شمالی نکنین،مردم رو زندانی کردین از هیچ جاو هیچ چیز خبر نداریم،دانشجوها،محقق ها همه موندن خب تلگرام فیلتره اینستاروهم فیلتر کنین اینترنت رو وصل کنین خواهش میکنیم وصل کنین خواهشاااااا. بذارین ارامش داشته باشیم بنزین ده تومن کنین باز این ملت بنزین میزنن،اشوبگراروهم گرفتین خدا اونارو لعنت کنه ارامش مارو هم گرفتن

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۵

بدبختی برای ماها از در بره بیرون از پنجره میاد تو...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۶

آقایان دولتمردان یکسری مشاغل هست که کارشون با شبکه ملی راه نمیفته، من یه سایتی دارم که کلی آموزش از سایتهای خارجی پیدا میکنم ترجمه میکنم به فارسی و میذارم تو سایتم رایگان برد ملت، با شبکه ملی چه کنم؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۶

نیاز به داشتن شبکه مستقل ملی اطلاعات برای روزهای سخت و مبادا قابل درکه اما در یک چنین مواقعی موتورهای جستجوی داخلی خوب هم باید وجود داشته باشه. الان فقط yooz و parsijoo هستند که باید روی اونها بیشتر کار بشه (هم از نظر محتوا و و تعداد نتایج جستجو هم از نظر مرتبط بودن و نتایج جستجو) ضمنا بهتره نمایش سایت های داخلی هم به همین علت در اولویت نتایج قرار بگیره.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۶

هر روز چشمونو وا میکنیم اولین چیزی ک تو ذهنمون میاد اینه ک ببینیم نت وصل شده یا نه تا این حد از کار و زندگی افتادیم و عین خیال کسیم نیست...!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۸

سایت بیمه تامین اجتماعی قسمت لیست بیمه باز نمیشه چی کار کنیم، اینم از اینترنت ملیتون

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۹

اینترنت ملی برای پژوهش های دانشجویی بی‌استفاده است‌. من باید ریوایز مقالمو بفرستم. این هفته هم قرار بود مقاله دوممو سابمیت کنم که به لطف قطع اینترنت نتیجه 2سال زندگیم رو هواست. خسته شدیم دیگه... چرا تر و خشک باید باهم بسوزن!

avatar

منم ایرانسل دارم خواستم از بخش چت آنلاینشون از وضعیت اینترنت سوال کنم نمیدونم یا واقعا وصل نمیشه یا بستنش که زحمت پاسخگویی رو از سرشون وا کنن. وارد میشد، ولی کسی نمیومد جواب بده. زنگ هم نزدم گفتم قرار باشه همونو باز میزاشتن.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۲۵

من کارشناس امور اراضی هستم برای تمامی پرونده ها احتیاج به عکس گوگل ارث دارم اونم سالهای گذشته شما الان بگید من دقیقا چیکار کنم؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۲۷

حداقل کاش شماره‌ی دبیرخونه‌ی شورای امنیت ملی رو بذارین تماس بگیریم اعتراض کنیم. متاسفانه زمانی که اینترنت داشتیم غفلت کردیم و آدرس اینترنتیشو حفظ نکردیم.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۲۸

شنبه وصل میشه دوستان نگران نباشید.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۲۹

دسترسی به اینترنت جهانی حق همه است...کشورهایی هم که میبینید اینترنت ملی گسترده ای دارن زیر مجموعه اینترنت بین الملل هستن.......متاسفم واقعا

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۰

شبکه‌ی ملی برای وقتی بود که دسترسی به اینترنت بنا به دلایل مختلف من جمله بلایای طبیعی و حملات سایبری/نظامی قطع بشه، نه برای وقتی که خودتون عمدا اینترنت رو قطع کنید! این هم لابد زمینه‌سازیه برای قطع دائمی ارتباط جهانی...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۱

تو رو خدا اینترنت رو وصل کنید یا حداقل بگید کی وصل میشه همه کارای پایان نامه ما دانشجو ها مونده

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۱

این مورد یادم رفت بگم من ماهیانه 200 هزار تومان پول اینترنت میدم الان روی صحبتم با آقای آذری جهرمی هست میلیون ها نفر مثل من هستن که پولشون این ماه حرام شد آیا آقایان میان میگن که بجای این روزهایی که رفته اینترنت رایگان به مردم میدیم؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۶

دوستان خواهش نکنید .خواهش رو از کسی می کنن که احساس مسئولیت می کنه . اصلأ نمی خواهد اینترنت رو وصل کنند ...البته فکر نمی کنم این نظر من رو بردارید.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۶

سایت دانشگاه تهران که در دسترس نبود الان مابقی سایت های زیرمجموعه وزارت علوم هم از دسترس خارج شدن حالا وزارت علوم سایت نداره بنازم این شبکه ملی اطلاعات رو

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۹

آقا من دانشجو ام. باید مقاله بنویسم، نیاز به پایگاه های خارجی دارم مثل NCBI و.. . باید به استادای خارجی پیام بدم، باید براشون رزومه مو ایمیل کنم. بعد لطف بفرمایید بگید با شبکه ی ملی دقیقا میشه کدوم یک از اینکار هارو کرد؟!؛؛ فلجمون کردین اه. خسته شدیم‌. وصل کنید اینترنتو بینالملیی رو دیگه.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۹

سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت خبرگذاری ایسنا . خواهشمندم از شما که پیگیری کنید . این حق الناس هستش . خدا از حق خودش میگذره اما از حق مردم نه !! . ما تو این مدت خیلی اذیت شدیم و بی کار موندیم . تو تعمیرات بایوس باید وصل شد به سایت اصلی خودش . و تو بعضی موارد که مشتری مراجعه میکنه ما باید به اینترنت متصل باشیم . با این اینترنت ملی یا اینترانت نمیشه کاری انجام داد . مغازه ما اجاره ای هستش . ما چقدر باید ضرر بدیم ؟! . واقعا این انصاف نیست !! . ما شغلمون ایجاب میکنه که به اینترنت نیاز داشته باشیم . اینترنت ملی مشکلی از ما حل نمیکنه !! . به ولله و به امام حسین قسم این کار درست و قشنگی نیست !! . از شما درخواست میکنم پیگیری کنید . با تشکر از خبرگزاری ایسنا

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۹

اگر وصل نمیکنن اینترنتمو جمع آوری کنم.تازه بازار موبایلم کساد میشه دیگه به این گوشیا نیازی نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۴۰

حالا کی وصل میشه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۴۰

ملت پروژه دارن، پایان نامه دارن، کلی کلاس انلاین کنکور ارشد و دکترا بخاطر این کار لغو شده، کل کار و کاسبی ملت خوابیده خواهشن وصل کنید این نت رو

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۴۱

ایسنا گرامی خواهش میکنم شما پیگیری کنید کی و چه زمانی اینترنت وصل میشه؟ ما که صدامون به جایی نمیرسه. شما حداقل به ما دانشجو ها کمک کنید.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۴۱

فکر کردید اون برنامه نویس هایی که سایت و ابزار هاو سرویس های داخلی رو ساختن چطوری اونا رو ساختن ؟ با سرچ کردن توو دیجی کالا و آپارات ؟ پکیج های برنامه نویسی رو از کجا دانلود کردن ؟ اندرویود و ios و ویندوز رو شما ساختید ؟ همه چیز رو قطع کنید تا همون ۴ تا کشوری هم که از ما عقب ترن جلو بزنن . و در آخر دانیاسورها رفتند....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۴۱

وقتی همه زندگیت میشه اینترنت من میدونم اون منو نمیخواد ولی من دلم پر میکشه واس یه بار کانکت شدن روانی شدیم ب مولا

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۴۳

بی انصاف نباشید!تورو ب همون خدتیی ک میپرستید(اگ میپرستید)اینترنت رو وصل کنید بخدا راکت شدیم،کارم شده همش گریه!این واقعا درسته ما نت نداریم بعد شما از لوگوی تازه ی گوگل پست میذارین؟!ب

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۴۵

سلام ببخشید وقتی کلا اینترنت جهانی قطع باشه دیگه vpn معنی نداره ونمیشه استفاده کرده درسته؟ یا کلا من اشتباه میکنم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۴۶

هیچ کس تحت هیچ شرایطی حق نداره مانع انتقال آزاد اطلاعات بشه. این جز حقوق ابتدایی هر انسانیه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۴۶

حداقل یک تاریخی اعلام کنن برای وصل اینترنت،ما پولی که پرداخت کردیم برای خرید اینترنت برای اینرنت بین الملل هم بوده،واقعا از لحاظ اخلاقی صحیح نیست این وضع.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۴۸

می خواستم از مسئولین تشکر کنم که اینترنت رو قطع کردن.الان من نه تنها هر روز می تونم پدر و مادر ببینم بلکه پدر بزرگ و مادر بزرگ خدا بیامرزم رو هم می‌بینم و تقریبا روزی دوبار جلوی چشمام ظاهر میشن. اصلا از وقتی اینترنت ها قطع شده شور و نشاط در من و بقیه مردم زیاد تر شده. چند روز پیش روان پزشکم می گفت حجم شادی و نشاط تو زندگیت خیلی زیاده و باید کنترلش کنی. راس میگفت بنده خدا آخه چند روز پیش‌رفته بودم پل طبیعت و از اونقدر شوق داشتم که می خواستم از اون بالا پرواز کنم ولی متاسفانه مامورای پارک جلوم و گرفتن خلاصه براتون بگم ما حالمون خوبه اما ... )دکمه "ارسال" را می زند و دعا دعا میکند ایندفعه این نظر مورد عنایت ایسنا قرار گیرد و سانسور نشود)

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۵:۰۷

طنز تلخ........🥺

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۶:۰۶

هی روزگار😣😔

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۵۱

شبکه ملی اطلاعات به مسائل داخلی مربوطه مثل بانک و دولت و غیره. چه ربطی به اینترنت داره. ا...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۵۲

من مدیر یکی از استارتاپ های طراحی نرم افزار هستم، الان حدود 600 تا از نرم افزار های تحت وب ما دچار اختلال شدن، مثل سیستم های ویزیتوری یا سیستم های نوبت دهی آنلاین، تازه پشتیبانیشون هم نمیتونیم بکنیم چون اینترنت نداریم یه چیزی حدود 90 نفر از پرسنل استارتاپ خودمون و چیزی حدود 10 هزار نفر از پرسنل و ویزیتور های شرکت های کارفرمای ما بیکار هستن الان

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۲:۵۷

اینترنت رو وووووصل کنید ! آخه این چه کاریه ؟ کسب و کارمون چند روزه خوابیده ... این کار درستی نیست !! آخه مگه چی شده که اینطوری اینترنت رو بستین.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۱

بسم الله الرحمن الرحیم من این کامنت را به پیشنهاد یکی از دوستانم که از جانبازان سرافراز انقلاب اسلامی هستند ...می نویسم، برادران و خواهران، اینترنت ملی بسیار هم خوب است و از مفاسد عدیده ای جلوگیری می کند اما بدوا باید تمهیدات لازم اجرا می شدند و سپس اینترنت ملی اجرا می شد، الان سایت های پارس قرآن، المعانی، مهد قرآن و ..... که من هر روز به آنها سر می زدم، یادداشت برداری می کردم و چاپ می کردم از کار افتاده اند! سرور این سایت ها در درون ایران هستند، آیا این است آن اینترنت ملی؟ که حتی سایت های قرآنی و اسلامی هم برای محققان علوم دینی و قرآنی از کار افتاده اند؟ والسلام علی من اتبع الهدی - سیدرضا موسوی - طلبه ای از شهر تبریز

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۱

ولی خیلی افتضاحه . صدبار صبح تاحالا وارد سایت کارگزاری بورس شدم و باز خودبخود قطع میشه . ما اینترنت میخواییم با اینکارتون ماها راهم که بی طرف بودیم داریم عصبانی می کنید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۱

اینترنت و وصل کنید سایتها تون جوابگو نیست کندو محدود تمام اطلاعاتمون و سرچها مون انجام نمیشه بیشتر آموزشها وابسته به نت جهانی....اصلا نت داخلی جوابگو نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۳:۱۱

شبکه میلی ارتباطات

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۳:۳۰

در میان این نظرات یاداور میشوم که اگر اینترنت قطع شود، که با این تاخیر این جرقه درذهن مردم زده شده، شرکت هایی مثل ایرانسل همراه اول و شرکت هایی که نت به مردم میدهند به دلیل کاهش حجم مصرفی مردم(بسیار زیاد کم میشه) تعدیل نیروی زیادی رو خواهند داشت و یعنی بیکاری...... حالا کسب و کار های‌اینستاگرامی و کسب و کارهای یوتیوبی و جوانان واینر و اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی‌بماند که درامدشون از پنج میلیون تا پانصدو پنجاه میلیون به صفر تبدیل شده و بازهم بیکاری، یعنی تعداد بیزینس‌هایی که به اینترنت بین الملل وابسته است(و این وابستگی با پیام رسان داخلی حل نمیشود چون شبکه خارجی تجربه دارن درحالی که کسب و کارهای ما کلا دادن حمایت حمایت میکنن درحالی که اونها هیچکدومشون از کسی حمایت نگرفتن و روی پای خودشون با صفر صد ساختن) اینقدر زیاده که ادم نمیدونه چطوری تک تکشون رو نام ببره، ایسنا لطف کنید مستقیما به مسئولانی که مستقیما در قطع اینترنت دخالت داشتن هستن پیام بفرستن و این نظراتی که تایید میکنید و نظراتی که تایید نمیکنید رو به اونها اعلام کنید، چشمتون رو به روی ۹۹/۹۹درصد مردم نبندید، درضمن با وعده چیزی حل نمیشد با عمل است که حل میشود ما الان وعده دونمون پرشده الان عمل میخواهیم!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۳:۴۳

چجوری تو نظرات میگین که اینترنت رو وصل کنن انگار اینا با حرف ملت عمل میکنن

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۳:۵۱

مرزهای اینترنت و تکنولوژی رو جابجا کردید. دست مریزاد

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۴:۱۵

دوستان عزیز بی خیال بشید .این طوری اعصابتون حداقل اروم هست .اینترنت هم می خواهد وصل بشه ؛می خواد وصل نشه.من کار خیلی مهمی داشتم با اینترنت ولی الان نا امید شدم و بی خیال هستم .به قول معروف این نیز بگذرد

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۴:۴۰

من یه موتور کاوازاکی دارم مدتی میشه ازش استفاده نمیکنم دیدم دوستان راجب موتور جستجوگر صحبت میکنن گفتم من حاضرم موتورمو پیش کش کنم مشکل مملکت حل بشه چاکر همه 🙌

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۵:۲۰

اینکه من کامپیوتهای ساختمون خودمون رو به هم وصل کنم اسمش نمیشه اینترنت، همینطور کامپیوترهای کشور رو. اون چیزی که الان داریم اینترنت نیست.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۶:۳۳

بنظرم کار خوبی کردند که اینترنت را قطع کردن و گرنه هر روز و شب باید نحوه اتش زدن فلان بانک و بهمان فروشگاه را می دیدیم، شما هم فکر امنیت مردم باشید چند روزی صبر کنید درست میشه

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۰۷:۵۷

برای پیشرفت و علم آموزی نیاز به دسترسی به محتوای جهانی هست. اینترنت ملی مثل آینه که به بچه بگی تو خونه بشین از پدر مادر علم بیاموز نرو مدرسه!!!! خوب معلومه کشور 5 سال دیگه اندازه ی 500 سال عقب میمونه.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۰:۳۷

لطفا پیگیر وصل هرچه سریعتر نت بین المللی همراه باشید

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۷ ۰۲:۰۳

شبکه ملی اطلاعات جای خود، ولی محتوای تولید شده در داخل کشور به هیج عنوان قابل رقابت با اونچه که در کل دنیا تولید میشه نیست و نمیشه ادعا کرد که ما همه علوم رو به بهترین نحو داریم و اطلاعات ارائه میدیم. این ایده که کلا از شبکه ملی اطلاعات استفاده کنیم و اینترنت جهانی قطع باشه گویی که من از خونه بیرون نرم و انتظار داشته باشم همه چیز توی خونه برای من معجزه آسا فراهم بشه!!!!! قطع ارتباط با دنیا واقعا ایده غیرواقع بینانه و مسخره‌ای هست