• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 98082918860
  • خبرنگار : 71498

ابطال کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده

ابطال کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده

سخنگوی شرکت ملی نفت فرآورده‌های نفتی گفت: براساس مصوبه هیات دولت خودروهای بالای ۲۵ سال و موتورسیکلت‌های بالای ۱۰ سال کارت سوخت به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

 فاطمه کاهی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که براساس آیین‌نامه هیات دولت خودروهای دارای شرایط فرسودگی نه تنها کارت سوخت‌شان ابطال می‌شود، اظهار کرد: برای این مساله کارگروهی تشکیل شده بود که در نهایت هیات دولت در مورد آن تصمیم‌گیری کرد.

به گزارش ایسنا، براساس آیین‌نامه هیات دولت خودروهای سواری شخصی با عمر ۲۵ سال، سواری دولتی با عمر ۱۵ سال، تاکسی با عمر ۱۰ سال، مینی‌بوس با عمر ۱۵ سال، اتوبوس درون شهری با عمر ۱۰ سال، اتوبوس برون‌شهری با ۱۵ سال، کامیون و کشنده با ۱۵ سال عمر، وانت با ۱۵ سال، موتورسیکلت با ۱۰ سال و سایر وسائل نقلیه با گذشت ۲۵ سال از تاریخ ساخت به عنوان خودروی فرسوده و از رده خارج محسوب می‌شوند.

براساس این تصمیم که از سال ۱۳۸۸ تاکنون جاری است تمام وسائل نقلیه‌ای که شامل این قانون می‌شوند امکان برخورداری از کارت سوخت را ندارند و باید از سهمیه آزاد بنزین استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۳:۲۵

من یک سوال دارم ببخشید خودروهای فرسوده و ارزان قیمت دست قشر مرفه جامعه است یا فقیر اگر فقیر است پس چگونه بنزین 3000 تومانی بزند تو را به خدا یه کم فکر کنید ناتوانی خود را در برخورد با سوء استفاده کنندگان با فشار بر قشر کم درامد و فقیر جبران نکنید . اگر دارا بودند مریض نبودند که خودروهای قراضه و فرسوده سوار بشند تو را به خدا درک کنید که چه ضربه هایی بر پیکره فقرا دارید می زنید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۴:۰۲

کسی که همچین حرفی زده حتما از خودروسازی خبر نداره! تاکسیرانی خودش برای تبدیل تاکسی اجبار نکرده چون نه ماشین هست نه تسهیلات میدن فقط فروش ماشین برای تاکسی نقدیه که تاکسیرانی اجبار نکرده و راهنمایی رانندگی هم در جریان !

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۴:۰۸

الان ینی موتور سیکلت سال 87 کارت سوخت تعلق نمیگیره؟ 125 cc که همجا هست قیمتش الان 9 تومنه پول از کجا بیاریم موتور بگیریم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۴:۱۳

ظلم تا کی آخه اگه پول داشتیم که ماشین مدل پائین سوار نمیشدیم!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۴:۲۰

چقدر بی انصاف! حداقل طرح جایگزین کردن رو فعال کنید، بخدا خودروهای فرسوده و از رده خارج دست قشر کم درآمد و فقیره.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۴:۴۰

خودروی من با ۳۰ سال عمر معاینه فنی برتر گرفته این انصاف نیست باید شرط دریافت کارت سوخت معاینه فنی باشد

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۴:۴۰

پس باید برای جایگزینی خودرو تسهیلات خوبی بدهند، که خبری نیست!!

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۰۲:۴۳

یعنی چه بخدا اصلا مردمو در نظر نمیگیرن من نیسان دارم مدل ۸۲ اصلا باهاش کارم نمیکنم هر از گاهی میرم زنبور ها رو نگاه میکنم الان با این وضع یعنی کارت سوخت باطل میشه بخدا ... یه ماشین می خریم چهل تومان اونم کارت سوخت نداشته باشه بی انصافها

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۸ ۱۴:۴۹

یه مصوبه کاملا غلط ،بدون کارشناسی و درجهت فشار و ظلم به قشر ضعیف که توان خرید وسیله نو رو ازش گرفتید. درضمن فرسوده بودن یه وسیله رو باید معاینه فنی مشخص کنه نه این عددای روند و مسخره. اینم اعتراض مسالمت آمیز. اقای دولت لطفا رسیدگی کنید.