• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98082919007
  • خبرنگار : 30054

 آیا برای بالابردن کیفیت چاپ عکس این موارد را رعایت می‌کنید؟

 آیا برای بالابردن کیفیت چاپ عکس این موارد را رعایت می‌کنید؟

 آیا عکس‌هایی که در دوربین دیجیتال یا گوشی هوشمند خود داشته‌اید را با پرینتر چاپ کرده‌اید اما کیفیت پایین عکس شما را ناامید کرده است؟ 

به گزارش ایسنا، بنابراعلام پرینت فید، در این شرایط نمی‌دانید مشکل از کجاست؛ زیرا عکس‌ها در صفحه نمایش گوشی یا دوربین هوشمند شما بسیار با کیفیت به نظر می‌آمدند. با تصور اینکه دوربین یا پرینتر خراب شده، آن را به دست تعمیرکار می‌سپارید و یا تنظیمات دستگاه را تغییر می‌دهید. اما گاهی اوقات این روش‌ها نه تنها مشکل را حل نکرده بلکه آن را بدتر نیز می‌کند. با استفاده از راهکارهایی آسان می‌توان این مشکل را به سرعت رفع کرد. کافیست با اصلاح کردن نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، کیفیت چاپ عکس خود را افزایش دهید. 

بهترین کاغذ را برای چاپ عکس انتخاب کنید

کاغذهای معمولی که برای چاپ متون از آن‌ها استفاده می‌کنید برای چاپ عکس مناسب نیستند، این کاغذها بسیار نازک بوده و کیفیت و رنگ واقعی تصاویر شما را نشان نخواهند داد. هر چه یک کاغذ ضخیم‌تر باشد وضوح و کیفیت تصویر بالاتر رفته و البته آسیب‌پذیری عکس را نیز کاهش خواهد داد.

 کاغذهای براق و نیمه براق رنگ تصاویر را بهتر نشان داده و از ضخامت خوبی برخوردار هستند. به همین دلیل انتخاب اول بیشتر عکاسان تازه‌کار به حساب می‌آیند اما این انتخاب درستی نیست زیرا کاغذهای براق و نیمه براق نور را منعکس کرده و دید واضحی از عکس به شما نشان نمی‌دهند.

 اگر کیفیت برای شما اهمیت دارد و می‌خواهید جزئیات را در داخل عکس ببینید از کاغذ مات استفاده کنید. کاغذ مات کیفیت چاپ شما را ارتقا بخشیده و هیچ درخشش و نوری را بر آن نمی‌تاباند. برندهای زیادی برای کاغذ مات در بازار وجود دارد و شما می‌توانید بسته به نوع پرینتر خود بهترین برند کاغذ را انتخاب کنید.

 پرینتر مناسب برای چاپ عکس انتخاب کنید

اگر می‌خواهید عکس‌هایی با کیفیت بالا چاپ کنید، پرینترهای جوهرافشان رنگی که قابلیت چاپ عکس دارند را انتخاب کنید. اما اگر فقط می‌خواهید عکس‌ها کیفیت قابل قبولی داشته باشند، می‌توانید از پرینترهای جوهرافشان چند منظوره استفاده کنید. پرینترهای دارای صفحه نمایش، تصویری که قصد چاپ آن را دارید را به شما نشان خواهند داد و باعث استفاده بی‌رویه از کاغذ و جوهر نخواهند شد. 

کارتریج‌های پیگمنت پرینترهای جوهرافشان دوام بالایی در برابر نور و رطوبت داشته و ماندگاری بالایی دارند. استفاده از این کارتریج برای چاپ عکس‌ها عمر و دوام بیشتری به عکس چاپ شده می‌بخشد. برای داشتن عکس‌های با کیفیت، باید از کارتریج‌های با کیفیت هم استفاده کنید.

یکی از کاربردی‌ترین پرینترها در دنیا، پرینترهای اچ پی هستند که از کیفیت بالایی برای چاپ هم برخوردارند. با استفاده از کارتریج‌های با کیفیت برای این پرینترها، از کیفیت بالای عکس‌های چاپ شده‌تان لذت می برید. کارتریج اچ پی مدل ۸۵a، کارتریج اچ پی مدل ۰۵a، کارتریج طرح و اصل اچ پی مدل ۷۹a از کارتریج‌های پرکاربرد و پرفروش این پرینترها هستند.

می‌توانید از چاپگرهای لیزری نیز استفاده کنید، این چاپگرها به خوبی چاپگرهای جوهر افشان نیستند و فاقد درخشش و وضوح‌اند اما کارکرد قابل قبولی دارند. 

کیفیت تصویر در کیفیت چاپ موثر است

عکس‌های با کیفیت را برای چاپ انتخاب کنید. هیچ پرینتری نمی‌تواند یک عکس تار را واضح و با جزئیات چاپ کند. از دوربین‌هایی، با کیفیت خوب و وضوح بالا استفاده کنید. دوربین‌های بالاتر از ۵ مگاپیکسل برای گرفتن عکس با کیفیت ایده‌ال هستند. اما اگر قصد دارید عکس‌های خود را در ابعاد بزرگ چاپ کنید از دوربین‌های بالای ۱۰ مگاپیکسل استفاده کنید، تا تصاویرتان با وضوح بیشتری چاپ و دیده شود. 

تنظیمات دوربین خود را چک کنید تا اطمینان حاصل کنید که دوربین در بهترین و بالاترین کیفیت خود قرار دارد، رزولوشن عکس خود را بالا ببرید تا بهترین نتیجه را بگیرید. فراموش نکنید که قبل از چاپ عکس، تصاویر خود را ویرایش کرده و اگر ایرادی در عکس می‌بینید آن را رفع کنید.

تنظیمات صحیح چاپگر برای کیفیت بالای عکس

چاپگر خود را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که روی حداکثر کیفیت چاپ تنظیم شده است. برای رسیدن به این هدف به سراغ دفترچه راهنمای پرینتر بروید و تنظیماتی که برای چاپ عکس باید بدانید را بخوانید.

اگر جوهر در تصاویر چاپ شده شما پخش شده و رنگ‌ها با هم ترکیب شده‌اند، این یعنی سرعت چاپ پرینتر شما بسیار کند است و باید تنظیماتش را تغییر دهید. سرعت را بالا برده و دوباره پرینت بگیرید تا مطمئن شوید دیگر خبری از ترکیب و اشباع رنگ‌ها نیست.

اگر عکس چاپ شده بسیار محو است و بعضی از نقاط آن قابل دید نیست، حاکی از سرعت بالای چاپ پرینتر شماست.

در تنظیمات پیش فرض نرم‌افزار پرینتر، چاپ عکس در حالت معمولی قرار دارد. تنظیمات نرم‌افزاری پرینتر خود را که شامل تنظیمات رنگ، نوع کاغذ و کیفیت چاپ است را برای رسیدن به کیفیت مطلوب چاپ عکس تغییر دهید. درایور پرینتر خود را همیشه به‌روز کنید تا کیفیت چاپ عکس را ارتقا ببخشید.

برای اینکه کارایی و راندمان پرینتر خود را حفظ کرده و کیفیت آن را در بالاترین حد نگه دارید، زمانی خاص برای  بازدید و سرویس دوره‌ای از پرینتر خود در نظر بگیرید. سامانه درخواست ارائه خدمات آچارباز، خدمت سرویس و تعمیر پرینتر در تهران را ارائه می‌کند و بهترین سرویسکاران را برای شما می‌فرستد. 

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha