• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98082919106
  • منبع : بوشهر

مدیر کل فنی و حرفه‌ای بوشهر:

بسیاری از جوانان نگاه به پشت میزنشینی دارند

بسیاری از جوانان نگاه به پشت میزنشینی دارند

ایسنا/بوشهر مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر می گوید بسیاری از جوانان نگاه به پشت میزنشینی و مدرک گرایی دارند، در حالی که اگر قرار است شاهد توسعه باشیم، باید تدارک لازم در نیروی انسانی و مهارت‌های مورد نیاز در این نیروها دیده شود.

عبدالمجید دراهکی در شورای اداری آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه توسعه عدالت اجتماعی در حوزه مهارت آموزی از ضرورت های جامعه امروز است، اظهار کرد: با توجه به تمرکز مراکز آموزشی و سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای بر روی مراکز ثابت و سیار شهری عملکرد در این بخش معادل ۱۰۴ درصد محقق گردیده است.

وی افزود: در ۷ ماهه نخست سال جاری با برگزاری ۱۲۵۴ دوره آموزشی در بخش دولتی و بر اساس ظرفیت مناطق آموزش های مهارتی به بیش از ۱۷ هزار نفر ارائه شده که ۴۵ درصد از آموزش ها مهارتی و در خوشه صنعت، ۳۲ درصد خوشه خدمات، ۱۴ درصد فرهنگ و هنر، ۵ درصد در حوزه کشاورزی و ۴ درصد در حوزه مهارت آموزی ویژه بوده است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه سیاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مدیریت محلی آموزش‌ها و برنامه‌ریزی متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه است، عنوان کرد: روسای مراکز و کارشناسان مشاوره و هدایت شغلی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید با نیازسنجی در بازار کار شهرستان‌های خود ظرفیت‌های ترویج مهارت‌آموزی را شناسایی و دوره‌های آموزشی هم‌راستا با آن نیازها برگزار شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه پتانسیل‌های خوبی برای اشتغال‌زایی در استان بوشهر وجود دارد، تصریح کرد: اگر قرار است در استان بوشهر شاهد توسعه باشیم، مادامی که تدارک لازم در نیروی انسانی و مهارت‌های مورد نیاز در این نیروها نباشد، توفیق حاصل نخواهد شد.

دراهکی با انتقاد از اینکه بسیاری از جوانان نگاه به پشت میزنشینی و مدرک گرایی دارند، اظهار کرد: باید حذف رویکرد پشت میزنشینی و مدرک گرایی در جامعه فرهنگ سازی شود چرا که مهارت افزایی بسیاری از مشکلات اجتماعی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha