• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98082919127
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۹ آبان بخوانید؛

مصادیق جرم و تخلف انتخاباتی/توصیه هایی به دولت و ملت/اعتراف آمریکا به افزایش توان نظامی ایران

مصادیق جرم و تخلف انتخاباتی/توصیه هایی به دولت و ملت/اعتراف آمریکا به افزایش توان نظامی ایران

اعلام مصادیق تخلفات و جرایم انتخاباتی/ برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید مرتضی ابراهیمی/ تکمیل فرآیند بررسی لایحه اصلاح قانون ارتقای سلامت نظام اداری/ دستور معاون اول رییس جمهور بر تامین اعتبار پروژه رصدخانه ملی ایران/ اعزام ۶۴ ناوگروه به آب‌های آزاد/ تصویب دو میلیارد یورو فاینانس برای تعدادی طرح نیروگاهی و ریلی/ اذعان سفیر آمریکا در آلمان به مداخله کشورش در ایران و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، بیست و نهم آبان ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، در پی درخواست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از جهانگیری مبنی بر «تخصیص اعتبار مورد نیاز در ردیف بودجه سال ۱۳۹۹ به منظور اتمام پروژه رصد خانه ملی ایران»، معاون اول رییس جمهور از نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه خواست نسبت به تامین اعتبار رصد خانه مذکور در سال ۹۹ اقدام لازم را بنماید.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین تصویب‌نامه مربوط به تخصیص مبلغ دو میلیارد یورو فاینانس به چهار طرح بزرگ نیروگاهی و ریلی را برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ کرد.

در جلسه اصلی کمیسیون لوایح که به ریاست وزیر دادگستری برگزار شد، مواد باقیمانده از لایحه «اصلاح قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» بررسی و با اصلاحاتی تصویب شد.

ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «اغتشاشگران از اینترنت برای پیشبرد کارهایشان استفاده می‌کردند»، گفت: با توجه به دستگیری عناصر اصلی اغتشاشات ان‌شاءالله در چند روز آینده مجددا اینترنت وصل خواهد شد.

در همین رابطه قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیسیون امورداخلی و شوراها با اشاره به تاثیر قطعی اینترنت بر فضای کسب و کار و امور روزمره مردم، تاکید کرد که باید تدابیر لازم برای دسترسی مردم به اینترنت به منظور انجام امور روزمره خود اتخاذ شود.

فرمانده کل سپاه در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان، از امریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان دشمنان مشترک جهان اسلام یاد کرد و بر ضرورت وحدت و همگرایی هرچه بیشتر امت اسلام برای مقابله با توطئه های شوم دشمنان تاکید کرد.

همچنین فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تاکنون ۶۴ ناوگروه را برای دفاع از منافع کشور به آب‌های آزاد اعزام کرده ایم، گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حافظ تمامیت ارضی کشور و دفاع از منافع کشور در حوزه دریا است.

مراسم تشییع پیکر یکی از شهدای حوادث اخیر (شهید مرتضی ابراهیمی) با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در شهرستان شهریار برگزار شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به اینکه از پیشرفته ترین وسایل برای اکتشاف میدان نفتی جدید استفاده شده است، گفت: این میدان یک ثروت ملی محسوب می شود و دولت باید هرچه زودتر برای بهره برداری مناسب از این میدان برنامه ریزی کند. وی افزود: میدان نفتی کشف شده یک برند برای نظام جمهوری اسلامی است.

وزرای امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان امروز در بروکسل، در حاشیه نشست وزیران امور خارجه ناتو دیدار و درباره مسائل سیاست خارجی گفت‌وگو خواهند کرد که به گفته منابع آگاه، موضوع ایران و هنگ کنگ از موارد اصلی این گفت‌وگوها خواهند بود.

همچنین سفیر آمریکا در آلمان در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه مقامات کشورش در امور داخلی ایران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ما صدای مردم ایران را می‌شنویم. ما مشکلات را درک می‌کنیم اما در حال حاضر نمی‌توانیم جزئیات بیشتری از آنچه تا کنون انجام داده‌ایم، منتشر کنیم.

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا هم گزارشی درباره قابلیت‌های نظامی ایران، اهداف و ساختار آن ارائه و اذعان کرده که توان نظامی ایران افزایش چشمگیری داشته است.

آیت‌الله احمد جنتی در جلسه امروز شورای نگهبان با اشاره به ناآرامی‌های اخیر گفت: حمایت مقامات آمریکایی، خاندان منحوس پهلوی و منافقین جنایتکار از آشوب‌ها و شدت و گستره خشونت و تخریب انجام شده توسط اشرار، نشان می‌دهد که دشمن از قبل، طراحی چنین اقدامی را کرده بود.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور: امروز اتحاد همه ارکان برای مقابله با فتنه امری ضروری است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق: حکومت ایران دموکراتیک است و ملت حق اعتراض دارند/ در کنار سوریه می‌مانیم

۱۰ توصیه جامعه روحانیت مبارز به دولت و ملت در پی اصلاح قیمت بنزین

نماینده ساوه: ساوه در ۳ روز گذشته آرام بود/بررسی پیامدهای اصلاح قیمت بنزین تا ۳ ماه‌ آینده

مدیر کل اداره پیشگیری‌های مردمی قوه قضاییه مهمترین مصادیق تخلفات و جرایم انتخاباتی تعیین شده برای دادگستری‌های کل کشور را اعلام کرد.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha