• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98082919167
  • خبرنگار : 50177

تعمیر و احداث ۴۷۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد لرستان

تعمیر و احداث ۴۷۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: ثمره سیل ویرانگر تعمیر ۲۶۰۰ واحد مسکونی و احداث ۲۱۰۰ واحد مسکونی مددجویان امداد بوده است.

جاسم محمدی فارسانی در آیین افتتاح ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان آسیب‌دیده در سیل ۹۸، اظهار کرد:  بعد از سیل امسال شاهد سیل محبت و همدلی مردم ایران زمین به لرستان بودیم و براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید تمام خسارات سیل جبران شود و خانواده مددجویان آسیب دیده نباید نگران وسایل زندگی، مسکن و اشتغال باشند.

وی ادامه داد: در ابتدا کمیته امداد به ۲۰ هزار و ۷۰۰ خانوار سیل زده دو ماه مستمری پرداخت کرد که مبلغی معادل ۱۱.۴ میلیارد تومان شد.

محمدی فارسانی اضافه کرد: در سیل مهمترین و اولویت کار ما برای مددجویان آسیب‌دیده مسکن آنها بود که پس از بررسی‌های انجام‌شده ۲۵۸۳ واحد نیازمند تعمیرات بودند که برای این مهم دو میلیون تومان بلاعوض و پنج میلیون تومان وام کارگشایی پرداخت کردیم.

وی گفت: تا پایان مردادماه امسال تمام تعمیرات مربوط به ۲۵۳۸ واحد انجام و ۲۱۰۷ واحد نیازمند احداث بودند که تا امروز ۵۰۱ واحد از آنها احداث شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان بیان کرد: همچنین ۱۶۵۰ زمین در اختیار امداد و مددجویان برای احداث مسکن قرار گرفته است و یکی از دغدغه هایی که داریم این است که برای ۴۰۰ تا ۴۵۰ واحد مسکونی که زمین نداریم تکلیفشان مشخص نیست.

محمدی فارسانی اضافه کرد: تاکنون خیرین ۷.۲ میلیارد تومان برای ساخت مسکن مددجویان هزینه شده است.

وی گفت: این رقم به‌جز تفاهم‌نامه‌ای است که با دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت داریم و پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۱۱میلیارد تومان برسد.

این مسئول با بیان اینکه ثمره این سیل ویرانگر تعمیر ۲۶۰۰ واحد مسکونی و احداث ۲۱۰۰ واحد مسکونی مددجویان امداد بوده، بیان کرد: تا دهه فجر ۱۶۵۰ واحد در استان احداث خواهد شد و چنانچه زمین در اختیارمان قرار دهند ساخت ۴۵۰ واحد بلاتکلیف را به انجام خواهیم رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha