• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98082919275
  • خبرنگار : 71132

مطالبه مجلس برای رفع محدودیت اینترنت

مطالبه مجلس برای رفع محدودیت اینترنت

قیمت بنزین اصلاح شد، عده‌ای اعتراض کردند، در برخی مناطق اعتراضات به خشونت کشیده شد و اینترنت قطع شد. مخاطبان ایسنا می‌پرسند، آیا با گذشت چند روز از ناآرامی‌ها و دستگیری اغتشاش‌گران، تداوم قطعی اینترنت همچنان توجیه پذیر است؟

به گزارش ایسنا، علی‌رغم اینکه آرامش به بسیاری از شهرهای کشور که پس از اعلام اصلاح نرخ بنزین با تنش و تشنج مواجه شده بودند بازگشته، اما همچنان در کل کشور دسترسی به اینترنت و خصوصا اپلیکیشن‌های پرطرفداری مثل واتس‌اپ و اینستاگرام با محدودیت مواجه است و حتی فیلترشکن‌هایی که دسترسی کاربران توییتر و تلگرام را ممکن می‌کرد نیز با اختلال مواجه شده است و حتی یک جستجوی ساده در اینترنت نیز امکان‌پذیر نیست.

در این میان اگرچه برخی اپلیکیشن‌های اینترنتی مثل اسنپ و تپسی و سایت‌های خرید بلیط سینما، تئاتر و کنسرت و همچنین خبرگزاری‌های داخلی با امکان دسترسی کاربران ایرانی به کار خود ادامه می‌دهند، اما بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی با مشکل مواجه شده و دانشجویان، مسافران خارج از کشور و آژانس‌های مسافرتی هم دچار مشکلات عدیده شده‌اند.

نمایندگان مجلس در گفت‌وگوهای جداگانه‌ای با ایسنا، عمدتا از رفع محدودیت‌ اینترنت حمایت کرده و خواستار برقراری هرچه سریعتر آن شدند.

اینترنت تا چند روز آینده وصل می‌شود

ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که معتقد است «اغتشاشگران از اینترنت برای پیشبرد کارهایشان استفاده می‌کردند»، می‌گوید که با توجه به این‌که مشکلات حل شده و تقریبا فروکش کرده و عناصر اصلی دستگیر شدند و همچنین مردم برای تامین امنیت‌شان به میدان آمدند ان‌شاءالله مجددا اینترنت تا چند روز آینده وصل خواهد شد.

او می‌افزاید: در تمام دنیا امنیت موضوع اصلی و مهم محسوب می‌شود و تامین آن وظیفه قطعی نظام است، لذا وقتی احساس شود ابزاری عامل اغتشاش و ناامنی است و امنیت را مخل می‌کند باید تا زمان تامین امنیت استفاده از آن ابزار را محدود کرد. تصمیم قطع اینترنت هم در شورای امنیت کشور گرفته شده که این شورا متشکل از مسئولان امنیتی، نظامی و انتظامی است.

حسن‌بیگی می‌افزاید: وقتی تعدادی از عناصر اغتشاشگر دستگیر شده‌اند از آنها پرسیده شده که چطور تمام نقاط تهران را بلد بودند یا این‌که وقتی از شهرستانی به کرج آمدند چطور از تمامی نقاط کرج اطلاع داشتند. پاسخ این بوده که آنها اطلاعاتشان را از اینترنت و نقشه‌های در دست‌شان برای رفت و آمد می‌گرفتند. براساس گزارش رسیده از وزارت اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی و امنیتی و قوه قضاییه این عناصر اقداماتشان را از طریق اینترنت پیش می‌بردند به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا اینترنت قطع شود.

 تدابیر لازم برای دسترسی به اینترنت اندیشیده شود

قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیسیون امو رداخلی کشور و شوراها نیز با بیان اینکه بخشی از جامعه برای کسب و کار خود به اینترنت و فضای مجازی نیاز دارند، می‌گوید: از نظر بنده باید قبل از قطع اینترنت تدابیر لازم اتخاذ می‌شد تا این بخش از جامعه با مشکل جدی روبه رو نشوند.

او می‌افزاید: حداقل باید مراکزی در نظر گرفته شود تا افراد بتوانند در این مراکز با دسترسی به اینترنت امور روزمره خود را انجام دهند. باید تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود. نباید اجازه داد تا برخی از مسائل که به راحتی قابل حل است بزرگ شود.

 نباید آزادی‌های مشروع مردم را نادیده گرفت

جلال میرزایی رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس نیز می‌گوید: اکنون آرامش در اکثر نقاط کشور برقرار شده و به نظر می‌رسد  به تدریج در برخی از استان‌ها اینترنت مجددا برقرار شود. درصد پایینی از کسب و کارها در داخل کشور با فضای اینترنت در ارتباط است اما در شرایط تحریم همین درصد پایین نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به آن توجه شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس می‌افزاید: تدابیری که دولت برای بازگشت امنیت به کشور انجام داده، حساب شده بود. در زمانی که کشور ناامن است و جان و مال مردم در خطر قرار گرفته نباید با سیاسی بازی به دنبال کسب محبوبیت برای خود باشیم؛ بلکه باید از محبوبیت خود برای تامین امنیت مردم خرج کنیم. از سوی دیگر تامین امنیت مردم نباید به گونه‌ای باشد که حقوق و آزادی‌های مشروع مردم را نادیده بگیریم.

به زودی درباره زمان برقراری اینترنت تصمیم گیری خواهد شد

محمد جواد کولیوند عضو شورای امنیت کشور نیز برقراری مجدد اینترنت را نیازمند تصمیم جمعی می‌داند و می‌گوید به زودی با توجه به گزارش های واصله از نقاط مختلف در شورای امنیت در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.

او با بیان اینکه «نباید اجازه داد تا هیچ چیزی مخل آرامش مردم در زندگی روزمره آنان شود» می‌افزاید: در جلسه شورای امنیت کشور تصمیم بر قطعی اینترنت گرفته شد. البته در این زمینه رتبه بندی انجام شده و شرکت ها و کسب و کار هایی که با اینترنت سر و کار دارند، برای دسترسی به اینترنت در اولویت هستند. زمانی اینترنت به طور سراسری برقرار می شود که آرامش به کشور بازگردد. شبکه ملی اطلاعات داخلی نیز اکنون برقرار است و بخشی از اپلیکیشن ها نظیر اسنپ با آن به کار خود ادامه می دهند.

مردم باید بتوانند از اینترنت برای کارهای اقتصادی، پژوهشی و آموزشی استفاده کنند

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در اظهاراتی درباره قطعی اینترنت می‌گوید: وقتی کشور با مقتضیات امنیت ملی مواجهه می‌شود طبیعتا باید اقداماتی صورت گیرد که یکی از آن قطعی اینترنت بود، اما لازم است در ادامه راه اجازه دسترسی به مردم برای انجام کارهایشان با اینترنت ملی داده شود؛ البته که یک سری دسترسی‌های داخلی داده شده است اما ضعف وجود دارد.

وی می‌افزاید: مردم باید بتوانند به صورت هوشمند از اینترنت استفاده کنند که این موضوع منوط به ایجاد شرایط و امکانات و ظرفیت‌های است که آنها کارهای اقتصادی مربوطه و مناسبات خاص با داخل و خارج انجام دهند. بعد از آشوب‌های یک سال و نیم پیش یک سری کارها صورت گرفت تا مدیریت در حوزه اینترنت صورت گیرد؛ با این اقدامات حداقل اثرگذاری منفی روی مولفه‌های امنیتی کشور ایجاد شود، ولی باز هم خلاءهایی وجود دارد که باید حل شود. مهمتر از همه دسترسی مردم به اینترنت با رعایت مقتضیات امنیتی است. مردم باید بتوانند دسترسی‌های خاص خود را داشته باشند.

فلاحت پیشه معتقد است که باید اجازه دسترسی هوشمند مردم به اینترنت داده شود و مردم باید بتوانند از اینترنت برای کارهای اقتصادی و پژوهشی و آموزشی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه قطع کامل اینترنت رفتار بهینه مدیریتی نیست، می‌افزاید: باید ضمن دیدن محتویات امنیتی امکان دسترسی مردم به اینترنت را فراهم کرد. این موضوع در کشورهایی همچون چین و روسیه انجام می‌شود و در ایران هم قابل انجام است. مشخصا در کشور چین درباره اپلیکشین وی چت این اقدام را انجام دادند و آن قدر در شبکه ملی ارتباطات برای کاربران امکان کارهای اقتصادی و روزمره را فراهم کردند که دیگر  مردم خود را نیازمند به دسترسی بیگانه و خارجی ندانستند.

حق دسترسی به اینترنت حق‌الناس است

فاطمه سعیدی سخنگوی فراکسیون امید مجلس هم با تاکید بر اینکه «حق دسترسی به اینترنت همچون حق الناس است»، می‌افزاید: شواهد و گزارش‌های امنیتی نشان می‌دهد از نقطه اوج این اتفاقات فاصله گرفته‌ایم و شرایط به سمت عادی شدن می‌رود به همین دلیل باید با برقراری دوباره دسترسی‌های مختلف به ویژه اینترنت، اختلال بزرگی که در زندگی میلیون‌ها نفر پدید آمده رفع شود.

او می‌افزاید: با توجه به اینکه رییس جمهور بارها ایجاد اشتغال در فضای مجازی را ثمره سیاست‌های دولت اعلام کرده است، باید برای صیانت از این دستاوردها و زندگی چند میلیون نفری که مستقیم و غیر مستقیم از این طریق امرار معاش می‌کنند، هرچه سریعتر رفع محدودیت‌های ایجاد شده را در دستور قرار دهند.

رفع محدودیت اینترنت در کنار حفظ امنیت مورد توجه قرار گیرد

حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز  ضمن درخواست از شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور برای توجه به رفع محدودیت اینترنت ضمن حفظ آرامش و امنیت، می‌افزاید: اگر حتی قطعی اینترنت برای برقراری امنیت در یک بازه زمانی کوتاه اتفاق افتاده، اینکه بخواهیم با قطعی اینترنت امنیت را برقرار کنیم به صورت مستمر شدنی نیست و به هر حال باید محدودیت‌های اعمال شده را برداریم.

او می‌افزاید: در چند روز گذشته خیلی از کسانی که کسب و کارشان در بستر اینترنت بوده کارشان مختل شده، کسانی که کارهای پژوهشی و دانشگاهی انجام می‌دادند هم کارشان با اختلال مواجه شده و حتی خیلی‌ها روال عادی زندگی‌شان دچار اشکال شده است.  کارکنان خیلی از ادارات در این چند روز در محل کار خود حضور می‌یابند اما بخشی از کارشان انجام نمی شود، همچنین مشکل قطعی اینترنت در حوزه خبرگزاری‌ها بیشتر خودش را نشان می‌دهد و با توجه به عدم دسترسی آنها به برخی منابع اشکالاتی در این زمینه نیز به وجود آمده است.

زرآبادی با بیان اینکه در برخی از نقاط کشور از ابتدا هم مشکل امنیتی وجود نداشته، قطعی اینترنت را موجب نارضایتی و ضرر به فعالان اقتصادی و همچنین انتقال اضطراب به جامعه می‌داند.

اینترنت را در شهرهایی که شرایط عادی است وصل کنند

طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است: شاک (شورای امنیت کشور) دستوری را ابلاغ کرده بود مبنی بر این‌که به دلیل مسائل امنیتی کشور تا ۲۴ ساعت اینترنت قطع باشد، اما اکنون فکر می‌کنم از آن ۲۴ ساعت ۷۲ ساعت هم گذشته است، اما هنوز اینترنت برقرار نشده است.

او می‌افزاید: حداقل اینترنت را در شهرهایی که آرامش به آنها بازگشته است برقرار کنند. من با فرماندار تهران صحبت کردم و وی در این باره گفت که شرایط تهران عادی است. پس باید در این شهر اینترنت را برقرار کنند. در واقع باید اینترنت را در این شهرهایی که شرایط عادی است وصل کنند تا این احساس در میان مردم ایجاد شود که شرایط کاملا عادی است. این قطع ارتباط یک ذهنیتی را برای مردم ایجاد می‌کند که اکنون چه وضعیت هولناکی در کشور برقرار است، اما وضعیت به این وحشتناکی نیست که اینگونه با قطع اینترنت برای مردم تصویرسازی می‌شود.

 تصمیم ایجاد محدودیت در شبکه اینترنت عاقلانه بود

یحیی کمالی‌پور نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز معتقد است: ممکن است که محدودیت دسترسی به اینترنت ضررهایی را برای کشور داشته باشد، اما استحضار داشته باشید اگر قرار بود تمام این اتفاقات اخیر مخابره شود و معاندان می‌توانستند از طریق اینترنت با هم ارتباط داشته باشند مطمئنا فضای کشور بدتر می‌شد.

او می‌افزاید:‌ اکنون ما شاهد آرامش کامل نیستیم، ما شاهد برخی تخریب‌ها بوده‌ایم. در حوزه انتخابیه من نیز مردم تجمعاتی داشتند که ما ضمن حضور در منطقه با مردم صحبت کردیم و موضوع به پایان رسید و خدا را شکر در آنجا شاهد تخریب و کشته‌ای نبودیم ولی در مناطق دیگر شاهد کشته شدن افراد و برخی تخریب‌ها بوده‌ایم که مخابره این مسائل خود می‌توانست به اتفاقات دامن بزند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۰۸

به به سلام نمایندگان خسته! تازه از خواب بیدار شدید؟ شما خودتون رو خیلی ناراحت نکنید

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۱:۲۸

بقیه آدم نیستنند فقط تو آدمی دکی

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۰۹

لطفا مجلس با فوریت مصوب کند که در هیچ شرایطی دسترسی اعضای هیات علمی و مراکز دانشگاهی به اینترنت قطع نشود ممنون

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۲۲

کاملا موافقم چه خوبه بعد از تمام شدن این قائله، از طرف جامعه دانشگاهیان یک درخواست به این مضمون نوشته شده و به مجلس برده شود.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۰

خسته نباشید . پس باقی مردم چی ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۰۹

اولین کامنت جون هرکی دوست دارین وصل کنید اون لامصبو

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۰

خیلی خنده داره ..

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۰

دغدغه ومشکل مردم اینترنت نیست ایسنای ... بلکه بیکاری و تورم وفساد و.....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۲۴

مشکل من اینترنته.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۳

درود بر شما.. ما اینترنت نمیخواییم ما شغل و درآمد و ثبات قیمت‌ها رو میخواییم.. ما اگه خوش بودیم نیاز به اینترنت نداشتیم..

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۲ ۱۵:۱۰

من بشخصه كل درامدم از اينترنت بود اين شغل نيست؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۰:۵۹

دوشواری نداری که خیلییم عالی یکه یک

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۱

تکلیف این چند روز قطع بودن اینترنت و پولی که بابتش دادیم چی میشه؟؟؟؟رفت تو جیب مخابرات و ..... #حق_الناس برسد به دست وزیر محترم آقای دکتر جهرمی

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۲۶

معتاد خخخخخ

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۱

چند روز دیگه؟؟؟؟ای بابا دیگه شورشو در اوردین بخدا مردیم از بی نتی همه الان ارومن که

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۱

آخه مگه شما نمايندگان اجازه نظر دادن هم داريد كه ميخواهيد مطالبه گري كنيد

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۵

نمایندگان مظلوم🤔

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۶ ۰۰:۱۹

ایول😂

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۱

دم خانوم طیبه سیاوشی گرم..مرسی مارو فهمیدین..گفتن 24 ساعت الان شده چهار روزززززز

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۱۹:۴۱

الان ۱۰ روزه😉

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۲

درود به شرف ایسنا و کارمندانش که تو این اوضاع پیگیر مساله اینترنت هستید تنها رسانه مردمی که تو این اوضاع برای مردم دلسوزی کرد شما بودید

avatar

جون عزيزاتون وصل كنيد اينترنت رو از كار و زندگي افتاديم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۲

خیلی جالبه چاقو هم میشه باهاش ادم کشت هم میشه باهاش عمل جراحی کرد حالا چون یکی با چاقو ادم کشته باید کلا چاقو ها رو به طور کلی از دسترس عموم خارج کرد :)

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۲

خدا خیرتون بده تورو خدا پیگیری کنید ممنونم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۳

همش حرف حرف حرف! یه ذره هم عمل کنید به خدا زندگیمون نابود شد

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۳

برا داوری مجدد مقاله تا جمعه فرصت ثبت دارمِ...تو رو جون عزیزانتون وصل کنین...دارم میمیرم از استرس...پیر شدم...اگه ثبت نشه بدبخت میشم...اخه چرا...این اگه ثبت نشه واقعا چیکاررکنم؟ایسنا ثبت کن لطفا

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۴

ای بابا جلسه نمیخواد دیگه .وصلش کنید خسته شدیم .اونجوری باز سرمون گرم بود توی اینترنت اینجوری بیکارتریم بیشتر به مشکلات فکر میکنیم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۴

این رو هم سانسور کن ایسنا....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۴

خب این دقیقا یعنی اینترنت ما کی وصل میشه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۵:۰۴

خدا میدونه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۵

خب آخرش چی شد؟ کی وصل میشه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۵

مجلسی که از ماجرای بنزین بی خبر بود درباره اینترنت هم کاره ای نیست.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۵

دمت گرم ایسنا

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۶

آفرین به این نماینده ها .. ان شاءالله فردا اینترنت وصل شه ما منتظریم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۶

اگر اونجوری که تلویزیون و بیست وسی میگه امنیت برقرار بود که الان اینترنت وصل بود.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۶

عصاره های ملت ممنون

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۶

حرف حق را نمیذارید واقعا تکلیف این چند روز قطعی اینترنت و پولی که بابت پرداخت کردیم چی میشه؟ #حق_الناس

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۶

وزارت ارتباطات باید شرکتهای اینترنتی را باید موظف کند که مدتیکه اینترنت قطع بود را به زمان مشترکین اضافه نمایند

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۰

میفهمم حال شما رو منم فقط امروز رو فرصت دارم و از استرس و نگرانی تب کردم...خدا لعنت کنه باعث و بانیش رو😔😔

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۷

من باید امروز به یک مرکز پژوهشی در سوییس مدراکمو ایمیل میکردم اما ....مهلتم تموم شد و زندگی حال و احتمالا آیندم نابود شد، واقعا متاسفم که .... دیگه اینترنت بین المللی که هیچ اینترنت روستایی هم بدردم نمیخوره .... ایسنا اگر بی طرف هستی این پیام منو منتشر کن بلکه شاید کسی ببینه درد مردم رو ..

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۴۴

بجاش اسنپ كار ميكنه

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۲ ۱۸:۲۸

حق داری کاملا 😔😔😔

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۳:۵۵

من هم خیلی وقت ندارم و قرار داد امضا زدم اگه تا نهایت ده روز دیگه طرحو نفرستم متحمل ضرر می شم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۷

مرسي كه پيگير هستيد. بقيه ي سايت هاي خبري فارسي اصلا اين موضوع اينترنت رو دنبال نميكنن

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۷

تا چند روز آینده ؟اوکی مردم با بوق فرقی ندارن.خدافظ

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۷

اره روزانه صدها میلیارد ضرر به اقتصاد عاقلانه بود

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۸

ممنون ایسنا که پیگیر بودی دمت گرم❤ولی مسوولین بدونید .....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۹

زندگیمون چند روز دیگه رو هوا بمونه؟؟

avatar

شهر ما شهر کوچیکیه هیچ اتفاقی نیفتاد ولی من چرا باید کار زندگیم بخاطر جاهای دیکه خراب شه ؟؟ چرا دولت برای خودش دشمن تراشی میکنه؟ّ همین که کامنت های منو نمیذارین نشون دهنده ازادی بیانه کشوره :-)

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۹

اینجا داره بارون میاد! برقم رفته! اینترنتم که نداریم خداروشکر! فقط ۱ گاز مونده! که احتمالا اونم میره!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۹

اقای محترم کامنت من داخلش فحش ناسزا بود؟؟؟؟؟؟؟؟//؟؟؟/

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۹

تورا من چشم در راهم....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۲۰

سلام لطفاً دکمه ی روشن اینترنت رو بزنین

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۲۱

نگران نباشید، اینترنت تا شنبه وصل میشه.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۲۲

شماره دانشجویی هر چی که میخواید نشونتون میدم به ولله من با اینترنت کار دارممممممممممممممم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۲۲

ساده حرف میزنیم چرا تایید نمیکنید؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۲۴

ما فردا ازمون تافل داریم و نت نیست. واقعا پی به سر ما میاد ؟ نتیجه این زحمت درس خوندمون و هزینه ای ک کردیم؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۲۴

خداوکیلی یه جا سیمشو با قیچی قطع کردین کردینش زیر خاک یادتون رفته کجا بوده.اعتراف کنین

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۲۸

چرا وصل نمیشه وقتی همه چیز عادیه؟؟خوب وقتی وصل نمیشه ما یه برداشت داریم اونم اینکه عادی نشده شرایط ولی خوب صدا وسیما چیز دیگه میگه....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۲۸

بابا وصللل کنیددد . دو سه روز چیهه، همین امشبب وصلش کنیددد تا الانم دیر موندینن، بخداا چهار روز کم نیستتت خسته شدیممم دیگهه ، وصلل کنیددد!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۲۹

تا کی قراره قطع باشه؟؟؟ این آینده نزدیک کیه؟؟؟؟ دقیقا اینا دارن چیکار میکن با ما مگه قرار نیست اینا مسئولیت کارای مارو داشته باشن....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۲۹

واقعاً چرا با اعصابِ ملت بازی میکنید. بدون اطلاع قبلی بنزین رو گرون میکنید . بدون اطلاع قبلی اینترنت رو قطع میکنید . این نوعی بی احترامیه . حقوق شهروندی کجاست؟!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۰

یعنی خدا وکیلی اگه ما گیمر ها یک درصد براتون اهمیت داشته باشیمو بهمون بها بدین.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۰

توروخدا زودتر وصلش کنید من هر یه روزی که میگذره کلی ضرر میکنم. هزاران نفر دیگه مث من. تهران که خبری نیس وصل کنید بذارید کارمونو بکنیم دیگه.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۱

فقط قسمت کوچکی از کسب و کارا با اینترنت سر و کار دارن؟؟ شما مثکه ما رو نمی‌بینییین کلا !! بسه دیگهههه وصل کنین بدبختمون کردین

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۲

این جریان بو داره....گویا میخوان اینترنت رو محدود کنند...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۲

زندگیم شده مثل اصحاب کهف. هر روز از خواب بیدار میشم میبینم یه چیزی تغییر کرده. منتها نه تغییر مثبت و رو به جلو. فقط برگشت به عقب.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۲

من اینترنتی کار میکنم تو کار لباس کودکم . بیکار شدیم والاکاربس کنید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۲

بابا وصل کنید ترو خدا دوست دخترام پریدن

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۳

یکم دیر یاد حق مردم میفتید یا کلا یاد مردم نیستید ایسنا هم که ماشالله یکمم طرف مردم نیستید به امید حق....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۶

از امروز طرفدار پر و پا قرص خبرگزاریتونم چون تنها خبرگزاریه که داره مشکل مردم رو بیان و پیگیری میکنه.خداقوت

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۶

از مجلس انتظار خاصی نداریم . شما راحت باشید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۸

این ضرر و زیان مردم که از قطعی اینترنت بوجود اومده رو هم جبران میکنید؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۸

ضرر هايى كه كرديم ! حق الناسه ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۹

به خدا راضی به زحمت انداختن نماینده های مجلس نیستیم. می دونم خسته اید و الانم زمستونه. ما خودمون یه کاریش می کنیم. انشالله بهار و ایام انتخابات می بینیمتون.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۴۰

انتخابات نزدیکه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۴۰

اینکه وزارت ارتباطات باید شرکتهای اینترنتی را باید موظف کند که مدتیکه اینترنت قطع بود را به زمان مشترکین اضافه نمایند وظیفشون هست ولی اون هایی که باید مدارکشون رو باید به خارج از کشور ارسال کنند چیکار کنند؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۴۱

اعضاء محترم مجلس درست میفرمایند اینترنت اینقدر شلوغ بازی نداره ؛ حالا در چند روز آینده وصل میشه برق هم چیز زیاد مهمی نیستش ؛ برق رو هم قطع کنند ؛ مثل قدیم بشیم ؛ مگه چه اشکالی داره؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۴۱

تشکر ایسنا خدا خیرتون بده خواهشا بازم پیگیری کنید. قطعی اینترنت باعث نابودی ما برنامه نویس ها و دانشجو ها و .... میشه.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۴۴

چند روز ديگه؟؟؟زمان بگيد خوب كلي كار و زندگى داريم ٤ روزه بى اينترنت نشستيم ميزنيم تو سر خودمون

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۴۴

یاد دبستان افتادم که معلم میگفت هرکی آروم باشه بهش جایزه میدم....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۴۴

جان کلام رو خانم سیاوشی گفت....

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۷:۴۴

انتخابات نزدیکه رای میخوایید دیگه باشه همچنان به قطع اینترنت مداومت ببخشید عین تلویزیون ماهواره ای،اینترنت ماهواره ای هم شایع میشه اون موقه متوجه تصمیمات خودتون خواهید بود :)

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۰۵:۳۴

من در عجبم که امنیت ما به یک تار موی باریک استفاده چند و چندین کاربر کلا در خطر می افتد.. وقتی که امنیت اینقدر به اینترنت وابسته است پس کل امنیت کشور در خطر است فکر بزرگتری به حال آن باید کرد...

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۲:۴۲

اینترنت برای ما مثل آفتاب برای درخته، وصل بشه خوشحال میشیم وصل نشه مهم نیست،ای کاش کمی هم وابستگی به کتاب داشتیم.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۶:۵۱

امشب وزیر کشور با صدا و سیما محاصبه داره لطفا همگی زنگ بزنین به باد انتقاد بگیرینش....

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۶ ۱۳:۲۱

سلام.الان بخواهیم ی مقاله برای کار و پژوهش پیدا کنیم .بدون اینترنت از کجا پیدا کنیم؟؟؟