• جمعه / ۱ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98090100051
  • منبع : نمایندگی لرستان

/یادداشت/

دوومیدانی معلولان، شماره یک ورزش لرستان

دوومیدانی معلولان، شماره یک ورزش لرستان

ایسنا/لرستان سال ۱۹۴۸ میلادی شخصی به اسم گاتمن با حضور ۱۶ نفر رقابتی در انگلستان برای معلولان برگزار کرد و ‌سال ۱۹۶۰ نخستین دوره پارالمپیک به‌طور رسمی در رم برگزار شد.

کاروان ایران سال ۱۹۸۸ در سئول برای نخستین بار در پارالمپیک شرکت کرد و همان دوره مرحوم جهانبخش پاخیرزن در رشته اسلالوم به‌عنوان اولین لرستانی در این رقابت‌ها حضور یافت.

 یک سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، فدراسیون جانبازان و معلولین در کشورمان تشکیل شد و اوایل دهه ۶۰ هیات لرستان نیز فعالیت خودش را آغاز کرد. در یک دهه اخیر ورزشکاران این هیات افتخارات زیادی در رقابت‌های جهانی، پارالمپیک و پاراآسیایی کسب کرده‌اند.

 در پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی محمدرضا رحیمی و رضا پیدایش به عنوان نخستین لرستانی به همراه تیم ملی والیبال نشسته صاحب مدال طلا شدند و در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در بخش انفرادی؛ محسن کاییدی با یک طلا و نقره، کامران شکری سالاری با عنوان نایب‌قهرمانی و فرزاد سپهوند با نشان برنز به‌عنوان اولین لرستانی‌ها در مواد پرتابی دوومیدانی مدال کسب کردند و ۲۳ درصد مدال‌های کاروان کشورمان سهم لرستان بود.

در دو دوره اخیر پارالمپیک، دوومیدانی‌کاران لرستانی‌ بخش اعظمی از مدال‌های کاروان ایران را به دست آورده و در بازی‌های پاراآسیایی با رنگ مدال‌های بهتر این روند ادامه داشته است.

 تیم دوومیدانی معلولان لرستان به لطف مواد پرتابی در ۸ دوره اخیر رقابت‌های قهرمانی کشور با اقتدار در جایگاه نخست ایستاده و همین نشان‌دهنده قدرت بی‌مثال لرستان در این رشته است.

مصطفی بهرامی به‌عنوان مربی نقش زیادی در این افتخارات داشته و علاوه بر استعدادیابی؛ همواره، همراه ورزشکاران بوده است.

 کمتر از یک‌سال دیگر پارالمپیک ۲۰۲۰ برگزار می‌شود و با توجه به شرایط، خوشبینیم که بازهم دلاورمردان لرستانی افتخارآفرینی کنند و همچنان شماره یک، ورزش لرستان و بیشترین سهم "مدالی" را در کاروان کشورمان داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha