• شنبه / ۲ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98090200886
  • منبع : نمایندگی سمنان

در جدیدترین رتبه‌بندی تایمز 2020 صورت گرفت؛

دانشگاه سمنان در جمع برترین دانشگاه‌های برتر علوم فیزیکی دنیا

دانشگاه سمنان در جمع برترین دانشگاه‌های برتر علوم فیزیکی دنیا

ایسنا/سمنان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از قرار گرفتن نام دانشگاه سمنان در جمع دانشگاه‌های برتر دنیا در حوزه علوم فیزیکی براساس جدیدترین رتبه‌بندی تایمز 2020 خبر داد.

به گزارش ایسنا- دکتر سیف الله سعدالدین در همین ارتباط اظهار کرد: تازه‌ترین نظام رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز نشان می‌دهد ۳۱ دانشگاه ایرانی در چهار شاخه علمی علوم زیستی، علوم فیزیکی، روانشناسی و علوم بالینی و سلامت در جمع برترین‌های جهان قرار دارند.

وی افزود: بر اساس این رتب‌ بندی دانشگاه سمنان با کسب رتبه جهانی 601-800 در حوزه علوم فیزیکی در جمع برترین‌های این رشته در دنیا قرار گرفت .

دکتر سعدالدین با بیان اینکه بر اساس این رتبه‌بندی دانشگاه سمنان در این رشته در بین 31 دانشگاه ایرانی رتبه دوازدهم را کسب کرد خاطرنشان کرد: دانشگاه سمنان در این رتبه‌بندی جهانی حتی بالاتر از دانشگاه‌های شهید بهشتی ، صنعتی شریف و تهران قرار گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود: در حوزه علوم فیزیکی ۱۳ شاخص عملکردی از جمله شیمی، فیزیک و نجوم، علوم زمین و دریا، ریاضیات و آمار، زمین شناسی و نجوم مورد ارزیابی قرار گرفته است .

دکتر سعدالدین خاطر نشان کرد: دانشگاه پرینستون از آمریکا، موسسه فناوری کالیفرنیا از آمریکا، دانشگاه کمبریج از انگلستان، دانشگاه استانفورد از آمریکا، دانشگاه هاروارد از آمریکا، موسسه فناوری ماساچوست MIT از آمریکا، دانشگاه آکسفورد از انگلستان، موسسه فناوری زوریخ سوئیس، دانشگاه کالیفرنیا برکلی از آمریکا، دانشگاه شیکاگو از آمریکا جزء، 10 دانشگاه برتر دنیا در رده‌بندی تایمز ۲۰۲۰ حوزه علوم فیزیکی قرار گرفته اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان تصریح کرد:این رتبه بندی شامل یک هزار و ۵۴ دانشگاه است و سال گذشته تعداد ۹۶۳ دانشگاه از سوی این موسسه معبر بین‌المللی مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha