• یکشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 98090301369
  • خبرنگار : 71432

قرص‌های رژیمی عامل بروز اختلالات غذایی در زنان

اسید فولیک مکمل قرص دارو

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد مصرف قرص‌های رژیمی و ملین‌ها خطر ابتلا به اختلالات غذایی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده‌ است: زنان و دختران جوانی که برای کنترل وزن از قرص‌های رژیمی و ملین‌ها مصرف می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات غذایی هستند.

محققان آمریکایی به بررسی اطلاعات بیش از ۱۰ هزار زن و دختر جوان ۱۴ تا ۳۶ ساله در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ پرداختند.

این محققان بر اساس مشاهدات خود اظهار داشتند: در میان افرادی که به اختلالات غذایی دچار نبودند مصرف قرص‌های رژیمی موجب شد ۱.۸ درصد از آنان در مدت یک تا سه سال به این عارضه مبتلا شوند در حالی که این رقم در افرادی که این قرص‌ها را دریافت نکرده بودند یک درصد بوده‌است.

به گفته محققان آمریکایی همچنین ۴.۲ درصد از افرادی که برای کنترل وزن از ملین‌ها مصرف می‌کنند به اختلال غذایی دچار شدند در حالی که این رقم در افراد دیگر ۰.۸ درصد بوده‌است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، محققان با بیان اینکه مصرف قرص‌های رژیمی و ملین‌ها به منظور کنترل وزن می‌تواند ترکیبی مضر برای بدن باشد، اظهار داشتند: در این بررسی به دنبال این بودیم که مشخص شود آیا این محصولات می‌توانند به اختلالات غذایی منجر شوند که با توجه به نتایج بررسی‌هایمان پاسخ این سوال مثبت بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.