• یکشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98090301681
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۳ آذر بخوانید؛

عفو ۷ دانشجو/یازدهمین دادگاه دیواندری/پاسخ وزارت خارجه به یاوه گویی‌ها در اجلاس منامه و...

عفو ۷ دانشجو/یازدهمین دادگاه دیواندری/پاسخ وزارت خارجه به یاوه گویی‌ها در اجلاس منامه و...

دشمنان به دنبال نسل کشی ایرانیان/ دستگیری یکی از عوامل اصلی اغتشاش در شهریار و ملارد و ضارب شهید ابراهیمی/ ۷ دانشجو در بین مشمولان عفو اخیر/ تلاش مجلس برای کاهش آثار سوء اصلاح قیمت بنزین بر مردم/ گفت‌وگوی معاون سیاسی وزارت دفاع آمریکا با عادل الجبیر درباره ایران و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، سوم آذر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا،فرمانده عملیات سازمان بسیج مستضعفین در مراسمی که به مناسبت هفته بسیج در سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد، با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال برچیده شدن  نسل ایرانیان هستند، گفت: صد سال پیش ما هیچ خطری برای دنیا نبودیم و هیچ برنامه ای برای مقابله با آنها نداشتیم فقط جرم ما این بوده در کشور ما نفت کشف شده؛ به این دلیل آنها ما را مستحق برچیده شدن نسل می‌دانستند. آنها همچنین بعد از پایان قحطی از مردن نصف مردم ایران ناراحت نیستند، بلکه از زنده ماندن نصف دیگر مردم ناراحت هستند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران هم در همایش بسیج خواهران با انتقاد از وجود دو فرزند برای خانواده‌ها ، گفت: خانواده‌های سپاه و بسیج حداقل ۵ فرزند داشته باشند، من ۵ فرزند و ۱۳ نوه دارم. سردار فدوی همچنین با اشاره به ناآرامی‌های چند روز اخیر تصریح کرد:‌ اغتشاش‌گران با استفاده از کلت‌های خفیف به شکم بسیاری از مردم از فاصله یک متری یا نیم متری شلیک کرده و مردم را کشتند. ما اطلاعات کاملی داریم که چه توطئه‌ی بزرگی ایجاد شد که در ۴۸ ساعت جمع شد و دشمن نمی‌تواند تصور کند که چگونه جمهوری اسلامی این توطئه‌  را خنثی کرد.

همچنین رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن از قطع اینترنت عزا گرفت، گفت:دشمنان از طریق اینترنت درحال انجام هماهنگی با نیروهای داخلی خود جهت انجام عملیات‌هایی علیه کشور بودند،بنابراین باید امروز به نیروهای نظامی اعم از انتظامی، بسیج، سپاه و ارتش که قاطعانه در مقابل این اراذل ایستادند تبریک بگوییم.

در ادامه فعالیت شبانه روزی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور برای شناسایی و بازداشت عناصر اصلی اغتشاش، غارت و حمله مسلحانه به مردم و نیروهای انتظامی در نا آرامی‌های اخیر،ضارب شهید مرتضی ابراهیمی از کارکنان سپاه شهرستان شهریار دستگیر شد.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه هم اعلام کرد، از بین‌ ۳۲ محکوم امنیتی که مشمول عفو شدند، ۷ نفر دانشجو بوده‌اند.

همچنین سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از جلسه امروز اعضای این کمیسیون با رئیس قوه قضائیه خبر داد و گفت که در این جلسه موضوع اتفاقات اخیر و وضعیت بازداشتی‌ها بعد از اعتراضات و افزایش قیمت بنزین مطرح خواهد شد.

عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه هم‌اندیشی برگزاری مراسم یوم‌الله نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، که به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: حتی کسانی که در راهپیمایی ۲۵ خرداد شرکت کردند نیز در راهپیمایی ۹ دی برای تغییر مسیرشان حضور پیدا کردند. نهم دی کاملا خود جوش بود.

در همین مراسم قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بابیان اینکه شاید بعضی‌ها هنوز به واقعیت آنچه که رهبری از آن دفاع کردند، پی نبردند گفت: دفاع ایشان دفاع از یک قوه و یک مصوبه نبود، بلکه دفاع از کیان نظام بود.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه «نمایندگان نقش نظارتی خود را در جریان گران شدن بنزین افزایش می‌دهند»، گفت که نمایندگان تلاش می‌کنند آثار سوء و خسارت ناشی از اصلاح قیمت بنزین برای مردم به حداقل برسد.

محمود صادقی هم در صفحه رسمی توییتر خود با استناد به اصل شفافیت آراء خواستار انتشار مشروح مذاکرات جلسات دبیرخانه‌ شورای هماهنگی سران قوا مربوط به مصوبه اصلاح قیمت بنزین شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات بی اساس و اتهامات واهی مطرح شده از سوی برخی شرکت کنندگان در اجلاس گفت‌وگوی منامه در بحرین، ضمن بی ارزش خواندن این اظهارات، اتهامات وارده به کشورمان را مردود خواند و گفت :کشورهای مولّد و مروّج تروریسم مشکلات خودساخته را به ایران نسبت ندهند

جان سی رود، معاون سیاسی وزارت دفاع آمریکا با عادل الجبیر وزیر مشاور عربستان در امور خارجه در حاشیه نشست منامه در بحرین دیدار و درباره ایران گفت‌وگو کردند.

هممچنین معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری از تحویل ده تن از محکومان زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان به مقامات کشورمان خبر داد.

رییس قوه قضاییه در پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی-اسلامی گفت: کارهای خوبی در این چهل سال شده است اما جامع ترین نسخه در گام دوم است که رهبری آن را فرمودند و تحولی که در بستر گام دوم باید صورت گیرد. سیدابراهیم رییسی همچنین تاکید کرد: باید علوم انسانی اسلامی به دو مسئله عدالت و مبارزه با فساد ورود پیدا کند. چه کنیم که در جامعه جرم و جنایت کاهش پیدا کند؟ این مسئله را باید علم و دانش به کمک اجرا آمده و حل کند. چه کنیم که دیگر انگیزه و اندیشه جرم به وجود نیاید؟

یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و سایر متهمان در شعبه اول ویژه دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی دادگاه انقلاب اسلامی تهران و به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی موحد برگزار شد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یکشنبه) سوم آذر ماه ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha