• یکشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 98090301795
  • خبرنگار : 71424

ادامه اختلال در کددستوری بسته معیشتی و چند نکته

بسته حمایتی دولت

علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های قبلی مسئولان وزارت رفاه، تا لحظه مخابره این خبر همچنان کددستوری #۶۳۶۹* جهت ثبت درخواست جاماندگان بسته حمایتی معیشتی در برخی اپراتورها که قرار بود تا ساعت ۱۵ امروز فعال شود، در دسترس نیست.

به گزارش ایسنا، مرحله سوم بسته حمایتی شب گذشته به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز شد و بدین ترتیب وبه گفته مسئولان وزارت رفاه، تعداد دریافت کنندگان این بسته به ۶۰ میلیون ایرانی افزایش یافت.

اما از همان روزهای اول که گروه‌های مشمول اعلام می‌شد، بحث جاماندگان و نحوه ثبت درخواست‌شان نیز مطرح بود که وزارت رفاه از شب گذشته برای این مهم شماره کددستوری #۶۳۶۹* را اعلام کرد تا افراد از صبح روز یکشنبه از طریق آن نسبت به ثبت کددملی و درخواست خود اقدام کنند.

هرچند بروز اختلالاتی در اپراتورهای تلفن همراه موجب شد از ساعات اولیه صبح امروز برخی مردم به صورت حضوری به وزارت رفاه مراجعه کنند. علی‌رغم اطلاع رسانی‌های این وزارتخانه تماس شهروندان با ایسنا همچنان حاکی از ادامه اختلال‌ها در اپراتورها بالاخص همراه اول است.

در حالیکه همانند طرح هدفمندی یارانه‌ها، سیل مراجعان و متقاضیانی که خود را مشمول دریافت بسته حمایتی دولت می‌دانند قابل پیش‌بینی بود و انتظار می‌رفت زیرساخت‌های لازم باید پیش از این پیش بینی و آماده می‌شد اما می‌بینیم که این کد برای تمامی اپراتورها فعال نیست و  موجب سردرگمی مردم شده است، موضوعی که پیش‌بینی آن سخت نبود.

در عین حال این پرسش هم مطرح است که آیا صرف اختصاص یک کانال برای ثبت درخواست در برابر حجم درخواست‌ها و اعتراض‌ها کافی و بسنده بود و نمی‌شد برای تسهیل امور مردم و تسریع ثبت‌درخواست، روشهای دیگری نیز به موازات کددستوری در نظر گرفت؟ 

از سوی دیگر اگر چه طبق اعلام دولت مشمولان کمک حمایتی شامل مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان، مستمری بگیران، معلمان، روستاییان و عشایر، کارگران، کارمندان و اقشار کم درآمد هستند اما انتظار می‌رود که  ملاک‌های انتخاب و شاخص‌های آزمون وسع برای شهروندان بیشتر تشریح شود.

لازم به ذکر است؛ واریز بسته حمایت معیشتی دولت در سه نوبت و در روزهای ۲۷ آبان، ۲۹ آبان و دوم آذر ماه برای ۶۰ میلیون ایرانی بر حسب بعد خانوار واریز شد و شب گذشته وزارت رفاه اعلام کرد جاماندگان می‌توانند از ساعت ۸ صبح امروز (۳ آذر) درخواست خود را در کددستوری #۶۳۶۹* ثبت کنند؛ با این وجود بروز اختلالاتی در یکی از اپراتورهای تلفن همراه موجب شد از ساعات اولیه صبح امروز برخی مردم به صورت حضوری به وزارت رفاه مراجعه کنند.

در خبرهای قبلی اعلام شد که طبق بیانیه وزارت ارتباطات اختلالات پیش آمده تا ساعت ۱۵ امروز برطرف می‌شود. وزارت رفاه نیز در ​اطلاعیه شماره (۲) ستاد شناسایی مشمولین بسته حمایت معیشتی دولت، مستقردر وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی پیرامون اختلال شماره گیری کد #۶۳۶۹* در اپراتور همراه اول اعلام کرد که «از صبح امروز به دلیل بروز مشکل فنی در شماره گیری کد #۶۳۶۹* در اپراتور همراه اول اختلالاتی پیش آمده است که با هماهنگی‌های انجام شده این اختلال به زودی رفع می‌شود. گفتنی است در بازه زمانی ۸ تا ۱۰ صبح امروز بیش از ۶۰ هزار کد ملی ثبت شده است و حجم زیاد ثبت کدهای ملی دلیل این اختلال است. ثبت کد ملی در اپراتورهای ایرانسل و رایتل هیچ گونه مشکلی ندارد. 

تمامی سرپرست خانوارهایی که در آخرین پرداخت مشمول سبد حمایتی نشده‌اند و خود را واجد شرایط می دانند می‌توانند بعداز ظهر یکشنبه سوم آذرماه درخواست شماره ملی سرپرست خانوار خود را  به کد دستوری #۶۳۶۹* ارسال کنند».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۸:۰۳

چرا کد دستوری رو میزنیم میگه شماره موبایل برای این کد ملی نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۸:۱۸

از ۸ صبح این کد دستوری برای همراه اول مشکل داشته تا الان که ۷ شبه هنوزم مشکل داره. دوم اینکه چرا الزاما باید شماره همراه برای سرپرست باشه؟من و خواهرم مجرد و بیکاریم و تحت سرپرستی مادرم هستیم مادرم‌هم موبایل ندارن حالا چجور باید اعتراضمون رو ثبت کنیم؟اول یه خط به نام مادرم بخرم و بعد پیگیری کنم؟واقعا خنده داره

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۹:۲۲

باسلام خداوکیلی خداروخوش میاد تمام همکاران بنده که حتی دو یا سه تا ماشین اونم خارجی دارن ولی براشون بسته حمایتی واریز شده واسه بنده که حتی یک دوچرخه هم ندارم هیچی واریز نشده است واقعا دستتون دردنکنه با این دهک بندیتون قربون خدا برم راست گفتن از قدیم هرچی سنگه پیش پای لنگه از صبح هم هرکاری میکنم اصلا ثبت نمیشه باز حداقل صبح تا ظهر تا مرحله ثبت تلفن پیش میرفت که بعد از اون مرحله هیچ جوابی دریافت نمیشد ولی از ظهر به بعد اصلا وارد نمیشه

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۹:۲۳

وضعیت اون سرپرستی که خط موبایل به نامش نیست قراره چطور بشه؟ وقعا دمتون گرم با این طرحتون

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۲۰:۱۱

چرا دولت نسبت به واریز مالتفاوت قیمت بنزین رابه حساب همه یارانه بگیران سراسر کشور اقدام نمی کند کدددستوری برای چی!؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۲۰:۵۷

رفع شد امیدوارم صوری نباشه

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۲۱:۱۱

بما کی پرداخت میکنن پس؟! از استرس مُردیم

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۲۲:۰۷

من یک سوال دارم می خواهم مادرم را ثبت نام کنم ولی ایشان موبایل ندارند . چگونه ثبت نام کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۲۲:۲۸

با سلام ، پدر من فاقد تلفن همراه است وقتی کدملی را توسط خط دیگر می فرستم ، اعلام می کند این خط تعلق به کد ملی ندارد، لطفا اعلام بفرمایید امثال پدر من چگونه می توانند پیگیر عدم پرداخت باشند. با تشکر.

avatar

سلام تو رو خدا پیگیری کنید سرپرست خانواده ای که به علت بیماری زمین گیره و شماره تلفن به اسم خودش نداره. و حقوق بازنشستگیش یک و شیشصد هست چجوری میتونه ثبت نام کنه

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۰۸:۱۴

شاملم نشدم مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۲۰:۳۲

سلام واسه من پول نریختن ولی کد ملی رو فرستادم میگن دادیم کجا دادن ما خبر دار نشدیم