• دوشنبه / ۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98090402207
  • منبع : نمایندگی قزوین

در استان‌ها؛

نمی‌توان آمار دقیقی از مشمولان کمک معیشتی ارائه کرد

نمی‌توان آمار دقیقی از مشمولان کمک معیشتی ارائه کرد

ایسنا/قزوین مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین در پاسخ به این سؤال که تعداد مشمولان طرح کمک معیشتی دولت در قزوین چند نفر است، گفت: نمی‌توان آمار دقیقی از مشمولان استان‌ها ارائه کرد ولی می‌توان بر اساس برخی از جامعه هدف مانند کمیته امداد و بهزیستی برآورد نسبی از مشمولان داشت.

مسعود بابایی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بانک‌ اطلاعاتی خانوارها برای اعطای یارانه کمک معیشتی از ۲۰ نهاد دریافت و تجمیع شده است.

وی ادامه داد: افرادی که کمک معیشتی به حساب آن‌ها واریز نشده است می توانند کد #۶۳۶۹* را شماره‌گیری کنند، بعد از شماره‌گیری باید کد ملی و شماره تلفن همراه سرپرست خانوار وارد شود، تأکید می‌کنیم که سیم‌کارت باید به نام سرپرست خانوار باشد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: بعد از واردکردن اطلاعات، پیامکی مبنی بر شمول و یا عدم شمول ارسال می‌گردد اگر خانوارها شامل طرح کمک معیشتی شده باشند ماه آینده دو ماه به‌صورت یکجا واریز می‌شود.

وی عنوان کرد: درصورتی‌که خانوارها مشمول این طرح نشده باشند می‌توانند به سامانه «حمایت» واردشده و طی ۲۴ ساعت کد رهگیری دریافت کنند؛ سرپرستان خانوار می‌توانند توسط کد ملی، کد رهگیری و یا شماره‌ حساب یارانه از فردا وارد سامانه شده و شکایت خود را ثبت کنند؛ لازم به ذکر است که این سامانه تا ۱۰ روز فعال خواهد بود و افراد برای ورود عجله نداشته باشند.

بابایی خاطرنشان کرد: بعد از ثبت شکایت، نتیجه بررسی تا ۲۰ روز بعدازآن اعلام خواهد شد و اگر مشخص شود که مشمول طرح هستند ماه آینده هزینه دو ماه به‌صورت یکجا واریز خواهد شد.

وی اشاره کرد: سامانه‌های www.yaraneh۱۰.ir و www.refahi.ir از ابتدای دی‌ماه برای جامانده‌ها و یا افرادی که یارانه آن‌ها حذف شده بازگشایی خواهد شد؛ افرادی که یارانه آن‌ها در سال جاری حذف شده به سامانه یارانه و افرادی که یارانه آن‌ها در سال‌های گذشته حذف شده به سامانه رفاهی مراجعه کنند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: جامعه هدف طرح کمک معیشتی با جامعه هدف یارانه متفاوت بوده و ممکن است افرادی که شامل یارانه نشده باشند مشمول طرح کمک معیشتی شوند.

بابایی در پاسخ به تعداد مشمولان این طرح در قزوین گفت: نمی‌توان آمار دقیقی از مشمولان استان‌ها ارائه کرد ولی می‌توان بر اساس برخی از جامعه هدف مانند کمیته امداد و بهزیستی برآورد نسبی از تعداد این افراد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha