• دوشنبه / ۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98090402387
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان:

طلای ایران با وجود کاهش اونس کوتاه نیامد

طلای ایران با وجود کاهش اونس کوتاه نیامد

ایسنا/اصفهان رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: با وجود کاهش بهای اونس جهانی، نرخ طلا و سکه در بازار داخلی ایران افزایش یافته است.

هوشنگ شیشه بران در گفت‌وگو با ایسنا، با تحلیل وضعیت بازار جهانی طلا، اظهار کرد: در آغاز مبادلات امروز دوشنبه  قیمت طلا در بازارهای جهانی به روند نزولی خود ادامه داد و به پایین ترین سطح خود در یک هفته اخیر رسید.

وی افزود: علت اصلی روند نزولی طلا، تحولات مثبت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین و تقویت ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان اضافه کرد: جنگ تجاری میان چین و آمریکا نیز بر روی اقتصاد جهانی و نوسانات طلا تاثیر زیادی گذاشته است و از طرفی موضوع برگزیت و سیاست های انبساطی بانک های مرکزی دنیا بر این موضوع اثر گذاشته است.  

وی تصریح کرد: امیدواری سرمایه گذاران بین المللی نسبت به حل و فصل اختلافات تجاری آمریکا و چین موجب شد تا شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز با افزایش روبرو شود.

شیشه بران یادآور شد: خوش‌بینی نسبت به توافق تجاری میان آمریکا و چین کمک کرد تا بازارهای سهام آسیایی روند صعودی پیدا کنند و دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ صعود کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد، همچنین رهبران آمریکا و چین روز جمعه بر تمایل و عزم خود برای دستیابی به توافق تجاری موقت تاکید کرده‌اند.

وی افزود: بهای طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳ درصد رشد یافته که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان همچنین با اشاره به بازار ایران، گفت: صرافی‌ بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۱ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام کرده‌اند، این درحالیست که دلار را با قیمت ۱۱ هزار و ۸۵۰ تومان از مردم خریداری می‌کنند.

وی افزود: برهمین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌ بانک‌ها ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده و قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان است.

شیشه بران یادآور شد: نرخ دلار هفته گذشته، پس از افزایش نرخ بنزین با رشد قابل توجهی روبرو شد و هر دلار آمریکا تا قیمت ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان در صرافی‌های بانکی پیشروی کرد که نوسان نرخ دلار بر بازار داخلی طلا و سکه نیز اثرگذار بود و موجب افزایش قیمت این بازار شد.

وی افزود: در بازار آزاد نیز برخی از دلار ۱۳ هزار تومانی سخن می گفتند، اما از میانه هفته گذشته، عطش بازار فروکش کرد و قیمت ها در بازار روندی کاهشی را طی کرد و دلار در نخستین روز این هفته به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان همچنین با بیان اینکه قیمت هر اونس طلا امروز به ۱۴۵۹ دلار رسیده که پایین ترین رقم از ۱۸ نوامبر است، گفت: در ساعت ۱۲:۵۳ امروز قیمت طلا آب شده در اصفهان یک میلیون و ۸۵۷ هزار تومان، هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۸۵۲ هزار تومان، سکه امامی ۴ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان و سکه گرمی ۸۷۰ هزار تومان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha