• سه‌شنبه / ۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98090502927
  • خبرنگار : 71593

چین مرکز مدیریت بحران برای هنگ‌کنگ تشکیل داده است

چین مرکز مدیریت بحران برای هنگ‌کنگ تشکیل داده است
اعتراضات هنگ کنگ

رهبری چین به منظور مدیریت ناآرامی‌های هنگ‌کنگ، مرکز فرماندهی بحران در مرز با هنگ‌کنگ ایجاد کرده و در حال بررسی گزینه‌های جانشینی فرستاده ویژه دولت چین به هنگ‌کنگ است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داده با بروز ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ، رهبران ارشد چین در ماه‌های اخیر واکنش خود نسبت به این اعتراضات را از ویلایی در حومه "شنژن" مدیریت کرده و بروکراسی‌های رسمی را دور زده‌اند.

دو منبع آگاه اظهار کردند که پکن به نشانه نارضایتی از مدیریت ناآرامی‌های هنگ‌کنگ، در حال بررسی گزینه‌های احتمالی جانشینی وانگ ژیمین، فرستاده دولت چین به هنگ‌کنگ است. وانگ عالی‌ترین مقام سیاسی چین در هنگ‌کنگ است.

برقراری ارتباط میان چین و هنگ‌کنگ از طریق دفتر فرستاده دولت مرکزی چین در هنگ‌کنگ صورت می‌گیرد. این دفتر از سوی هنگ‌کنگ و چین بر سر قضاوت اشتباه در خصوص وضعیت هنگ‌کنگ مورد انتقاد قرار گرفته است.

یک مقام چینی اظهار کرد:  این دفتر با ثروتمندان و نخبگان این شهر سر و کار داشته و خود را از مردم جدا کرده است. این مساله باید تغییر کند.

این دفتر حالا با پیروزی قاطع نامزدهای هوادار دموکراسی در انتخابات محلی هنگ‌کنگ احتمالا با فشار فزاینده‌ای روبه‌رو خواهد شد.

به گفته منابع آگاه و رسانه‌های رسمی، مرکزی که برای مدیریت بحران هنگ‌کنگ ایجاد شده در "ویلای بائوهینیا" قرار دارد که متعلق به دفتر فرستاده هنگ‌کنگ است. این ویلا دقیقا در مرز هنگ‌کنگ با خاک اصلی چین قرار گرفته است و پیش از این نیز در جریان اعتراضات ۲۰۱۴ به اقامتگاهی برای مقامات ارشد چین تبدیل شده بود.

به گفته شش فرد آگاه، مقامات ارشد چین در این محل گردهم آمدند تا برای خنثی کردن این بحران طرح‌ریزی کرده و استراتژی‌هایی را اتخاذ کنند.

به گفته این منابع، مسئولان پکن همچنین طی پنج ماه اعتراضات هنگ‌کنگ مقامات اصلی این شهر را به این محل احضار کرده‌اند تا با آنان دیدار کنند.

دو تن از این منابع گفته‌اند، کری لام، مدیر اجرایی هنگ‌کنگ یکی از افرادی بوده که به این محل احضار شده است. آنان همچنین اظهار کردند که شی جینپینگ، رییس جمهور چین به طور روزانه از ویلای بائوهینیا گزارش کتبی دریافت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha