• سه‌شنبه / ۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98090503054
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان مطرح کرد:

ضرورت پرهیز از تکمیل سبد رای با دامن‌زدن به اختلافات

ضرورت پرهیز از تکمیل سبد رای با دامن‌زدن به اختلافات

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی ضمن برحذرداشتن نامزدهای احتمالی از تکمیل سبد رای خود با دامن‌زدن به اخلافات خواستار نظارت دقیق هیات‌های نظارت و اجرایی در این بخش شد.

به گزارش ایسنا-علیرضا آشناگر در آیین افتتاح رسمی ستاد انتخابات استان از زمینه‌سازی و آمادگی این استان برای برپایی انتخاباتی پرشور خبر داد و اظهار کرد: آنچه در بحث انتخابات بیش از هر چیز برای دولت مهم است، برگزاری انتخاباتی پر شور و با حضور چشمگیر مردم است از همین رو همه مسوولان موظفند بستر مناسب برای برگزاری انتخاباتی حماسی را فراهم کند.

وی با اشاره به افتتاح رسمی ستاد انتخابات استان ادامه داد: اگرچه این ستاد امروز به طور رسمی افتتاح می‌شود اما این ستاد از ماه‌ها پیش فعالیت خود را با هدف زمینه‌سازی برای برپایی انتخاباتی باشکوه آغاز کرده است.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان به توانمندی فرمانداران این استان و سوابق اجرایی آنها پرداخت و گفت: خوشبختانه تمامی فرمانداران استان، فرماندارانی مجرب و با سابقه هستند که هر کدام تجربه برپایی چند دوره انتخابات را در کارنامه خود دارند.

وی بروزسازی آموزشی مسوولان انتخابات را امری ضروری خواند و ادامه داد: با توجه به پیچیدگی برگزاری انتخابات و رشد مداوم علم و تکنولوژی‌های فنی لازم است برای افزایش سطح مهارت برگزار کنندگان انتخابات دوره‌های آموزشی را به‌طور مداوم برگزار کرد.

آشناگر حضور گسترده مردم در انتخابات را نمودی از دلبستگی مردم به نظام و ارزش‌های آن ارزیابی کرد و افزود: هرچه حضور مردم در انتخابات پیش رو پرشور تر باشد،به تقویت بیش از پیش نظام کمک خواهد شد.

این مقام ارشد اجرایی به راهپیمایی‌های اخیر مردم در حمایت از نظان اشاره و خاطرنشان کرد: حضور مردم در صحنه‌های مختلف و خصوصا در راهپیمایی‌های پرشور اخیر، برای دوستداران و دلدادگان به نظام روحیه بخش و برای آنها که در آرزوی سرافکندگی مردم در برابر فشارهای دشمنان هستند،مایوس کننده است.

دولت در پی تحمیل اراده خود به مردم نیست

استاندار سمنان از مردم ایران به عنوان مردمی مقاوم و انقلابی نام برد و با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات در این برهه زمانی اظهار کرد: انتخابات یکی از جلوه‌های مشارکت مردم است و لذا با توجه به اهمیت این حضور از همه صاحبان نفوذ و قلم، انتظار می‌رود که آحاد مردم را به حضور در پای صندوق‌های رای و مشارکت در تعیین سرنوشت خود، ترغیب کنند.

وی با بیان اینکه هیئت های نظارت و اجرایی و همه ی افرادی که می توانند این حضور را پررنگ کنند، نباید از اقدامات ویژه در این خصوص دریغ کنند اضافه کرد: هیئت‌های اجرایی و ستاد انتخابات باید این باور را در مردم ایجاد کنند که دولت و برگزار کنندگان انتخابات تحت هیچ شرایطی به دنبال تحمیل اراده خود به مردم نیستند.

آشناگر با اذعان به اینکه مردم باید باور داشته باشند صاحب حق و رای بوده و در تصمیم سازی مشارکت جدی دارند افزود: مردم باید به این باور برسند که می‌توانند با حضور در پای صندوق‌های رای، سرنوشت خود را تعیین کنند.

وی صیانت از آراء مردم را یک وظیفه دینی و ملی دانست و گفت: مقام معظم رهبری نیز همواره بر این خصوص تاکید کردند که رای مردم حق الناس است و هیچکس حق ندارد کوچکترین اراده ای بر تغییر رای مردم داشته باشد.

استاندار سمنان نقش هیت‌های نظارت در به میدان آوردن مردم را تعیین‌کننده دانست و گفت: هیئت‌های نظارت باید نظارت های خود را برای برگزاری سالم انتخابات افزایش دهند و باور مردم را تقویت کنند.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت همه آحاد مردم و گروه‌ها و ذائقه‌های مختلف در انتخابات اسفندماه خاطرنشان کرد: هرچه تعداد کاندیداها و برنامه‌های ارائه شده آنها بیشتر باشد، مردم در انتخاب افراد صالح، کار راحت‌تری در انتخاب اصلح خواهند داشت. ضمن اینکه تعدد نامزدها جدا از افزایش گزینه‌های انتخاب رای‌دهندگان، موجب حضور افراد و سلایق و برنامه های‌ مختلف خواهد شد.

آشناگر به پیشینه انتخابات در کشور و استان پرداخت و گفت: همواره حضور مردم در پای صندوق های رای پر شور و گسترده بوده است و به خصوص در استان سمنان که همواره این‌ میزان جزو نُرم های بالای کشور بوده است.

وی به مشارکت مردم استان در انتخابات دوره‌های گذشته اشاره کرد و گفت: نرخ مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات به صورت متوسط ۱۰ درصد از نُرم کشوری بیشتر بوده و انشالله این شاخص در انتخابات پیش رو بهبود بیشتری می‌یابد.

استاندار سمنان به نقش مهم نامزدها در انتخابات و فضای حاکم برآن پرداخت و ضمن لزوم پرهیز از وعده‌های غیرواقعی به مردم افزود: ممکن است برخی از کاندیداها با برخی وعده‌ها، سطح انتظارات و مطالبات را افزایش دهند البته بدیهی است که اگر این افزایش سطح انتظارات، باعث تقویت قدرت تصمیم گیری مجلس و سطح آن و سبب ارتقاء مطالبات مردم و تقویت روحیه مطالبه‌گری باشد، قطعا اتفاق مبارکی است.

وی ادامه داد: در برخی مناطق بعضی افراد ممکن است برای تکمیل سبد رای خود به اختلافات در حوزه‌های گوناگون روی بیاورند که باید در این خصوص به صورت جدی توجه و نظارت شود.

آشناگر افزود: یکی از برنامه های جدی دشمن امروز ایجاد شکاف در بین اقوام و مناطق است و هرجا کوچکترین زمینه ای برای این موضوع باشد، فرصت پیدا می کنند تا این گسست را به قصد فشار بر مردم تقویت کنند.

الهام حزب الله، حشد الشعبی، انصارالله و تشکل‌های مردمی سوریه از تفکر بسیجی

استاندار سمنان همچنین ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج یک عامل تعیین کننده در دوران دفاع مقدس بوده و پس از جنگ نیز در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و...نقشی تعیین کننده داشته است.

وی با بیان اینکه امروز نیز در این فضای فرهنگی نقش بی‌بدیل بسیج به هیچ عنوان قابل انکار نیست ادامه داد: نقش بسیج نقش پر رنگی است و تفکر بسیجی نه تنها در جامعه ما بلکه کاملا در منطقه نیز به حفظ امنیت مردم مسلمان کمک کرده است.

این مقام ارشد اجرایی به گسترش فرهنگ بسیجی در کشورهای منطقه و محور مقاومت پرداخت و افزود: حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق، انصارالله یمن و تشکل های مردمی در سوریه برگرفته از تفکر بسیجی است. این تفکر عامل رهایی و نجات مردم منطقه است و به تداوم ارزش‌های انقلاب اسلامی کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha