• سه‌شنبه / ۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98090503100
  • خبرنگار : 71282

شریعتمداری اعلام کرد

دارندگان ملک ۹۰۰ میلیونی به بالا کمک معیشتی نمی‌گیرند

دارندگان ملک ۹۰۰ میلیونی به بالا کمک معیشتی نمی‌گیرند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: به آن دسته از کسانی که ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان ملک یا دارایی دیگری داشته باشند، کمک معیشتی تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی گفت: ۶۰ میلیون نفری که کمک معیشتی به آنها پرداخت شده بدون بررسی اطلاعات مالی نبوده و کسانی که دارای ملک بیشتر از ۹۰۰ میلیون و یک میلیارد تومان یا درآمدهای دیگری هستند یا خودروی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان دارند یا سه سفر خارجی غیر زیارتی در سال داشته‌اند، جزو افراد با تمکن مالی به شمار رفته و مشمول دریافت بسته معیشتی نشده‌اند.

وی درباره گلایه برخی از مردم نسبت به عدم دریافت کمک معیشتی دولت، اظهار کرد: دولت برای حمایت از طبقات متوسط و کم‌درآمد جامعه در گام اول ۱۸ میلیون خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر را مشمول سبد معیشتی قرار داد و در سه نوبت این کمک معیشتی را پرداخت کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این مبلغ ۵۵ هزار تومان برای خانوارهای تک نفره تا ۲۰۵ هزار تومان برای خانوارهای پنج نفره و بیشتر است و بدون بررسی وسع مالی افراد نمی‌توان سبد معیشتی پرداخت کرد.

شریعتمداری اضافه کرد: ما شرایطی فراهم کردیم که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* افرادی که خود را مستحق کمک معیشتی می‌دانند تقاضای خود را ثبت و کد رهگیری دریافت ‌کنند که با برقراری اینترنت می‌توانند به راحتی به سامانه‌ مذکور متصل شوند.

حساب بانکی متقاضیان دریافت کمک معیشتی بررسی می‌شود

وی ادامه داد: کسانی که تقاضای خود را از طریق کد دستوری مذکور ثبت کنند، در واقع به دولت اجازه بررسی حساب‌های بانکی خود را می‌دهند و اگر شرایط لازم را داشتند و جزو طبقات متوسط و کم‌درآمد بودند از زمان شروع طرح حمایتی این مبلغ را دریافت می‌کنند و چنانچه مشمول نشوند به آنها تعلق نمی‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: کسانی که توان مالی مناسب دارند و با معیارهای موجود مشمول نمی‌شوند از طریق پیامک واجد شرایط نبودن آنها اعلام می‌شود و بعد از آزمون وسع مالی حذف می‌شوند.

شریعتمداری درباره اختلال کد دستوری هم گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری خوبی با ما داشته و سه اپراتور تلفن همراه مشکلی نداشتند. تنها در مورد یک اپراتور با مشکل فنی مواجه شدیم که خوشبختانه برطرف شده است.

ارسال مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو به دولت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به رشد ۱۳ پله‌ای شاخص کارآفرینی در ایران در بین ۱۳۷ کشور جهان از ارسال طرح حمایت از کارآفرینان پیش‌رو به دولت خبر داد.

شریعتمداری در مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی اظهار کرد: این مصوبه یکی از اقدامات مهم دولت در راستای حمایت از کارآفرینان به شمار می‌رود که امروز به دولت تقدیم کردیم و امیدواریم از این طریق کارآفرینان بتوانند با استفاده از تصمیمات دولت از شأن و جایگاه اجتماعی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در این مصوبه پیش‌بینی شده سقف ۱۵۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای فعالیت‌های اقتصادی کوچک و متوسط صادر شود و علاوه بر این در جهت تسهیل رفت و آمد به کشورهای دیگر و همچنین ایجاد تسهیلاتی برای خروج از گمرکات و ایجاد خط سبز گمرکی برای کارآفرینان پیش‌بینی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد:این‌که در سال ۲۰۱۸ رتبه ایران در شاخص جهانی کارآفرینی بهبود یافته و با افزایش ۱۳ پله‌ای در میان ۱۳۷ کشور جهان در رتبه ۷۲ قرار گرفتیم جای بسی امیدواری است. خوشبختانه در منطقه منا هم روند رو به رشدی را در حوزه افزایش کارآفرینی در جایگاه خود داشتیم.

شریعتمداری از ثبت نام ۳۰۷۰ کارآفرین در سامانه کارآفرینان برتر خبر داد و گفت: ۱۰۸۱ طرح نیز واجد شاخص‌های نوآوری بودند که به مرحله‌ی داوری رسیده و ۵۳۷ طرح نیز از میان آنها بررسی میدانی شد.

تشکیل ۲۶ کافه کارآفرینی در سال ۹۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از تشکیل ۲۶ کافه کارآفرینی توسط کانون‌های کارآفرینی در سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت:‌در همین راستا ۳۰۹ مرکز مشاوره نیز در حوزه کارآفرینی در حال فعالیت هستند که بیش از ۴۳۳۵ کسب و کار در کشور از طریق این مراکز مشاوره دیده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که باید کارآفرینی از دوران کودکی به افراد آموزش داده شود، اظهار کرد: باشگاه کارآفرینی نوجوانان با مشارکت بخش خصوصی در وزارت کار تشکیل شده و در حال تقویت نگرش نوجوانان به سمت فعالیت‌های کارآفرینانه است.

به گفته شریعتمداری، اصلاح اکوسیستم کارآفرینی، شناسایی موانع تولید و کسب‌وکار و راه‌های کاهش این موانع از جمله اقداماتی است که وزارت کار بر آنها نظارت دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارآفرینان و فعالان اقتصادی، گفت: در این دیدار ایشان در دوره به ما تذکر دادند که تلاش می‌کنیم در این جهت گام‌های موثری برداریم. ما معتقدیم توسعه کارآفرینی نوین با شعار به دست نمی‌آید و باید در عمل گام‌های موثری برداریم و از خرد جمعی برای انجام کارهای بزرگ با تکیه بر توان و مهارت استفاده کنیم.

شریعتمداری تاکید کرد: کارآفرینان از حمایت مالی یا دارایی یا وثیقه بانکی برخوردار نیستند ولی ایده‌های بزرگ و خلاقانه‌ای دارند که اگر مورد حمایت قرار گیرد می‌تواند بخشی از نیازمندی‌های زنجیره‌ای را برطرف کند؛ لذا با تحولاتی که در حوزه‌های علمی و تکنولوژی در جهان اتفاق افتاده لازم است همه مقدمات و تحولات را متناسب با آن فراهم کنیم.

به گفته وی، تکیه بر دانش یکی از ویژگی‌های کارآفرینی نوین در جهان است که کشور را به توسعه پایدار می‌رساند و در اینت مسیر باید توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی نوین با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۲:۲۴

نداریم آقا نه از مسئولانیم نه از مشمولان :))

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۳:۰۰

خونه که ندارم بماند. ماشینمم به ۵۰۰ میلیون ریال هم نمیرسه.موجودی بانکم هم قابل گفتن نیست بس که درآمد سرشاااار داشتم😂 با چه اطلاعاتی برای من مبلغ موردنظر واریز نشده نمیدونم

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۳:۴۰

با سلام باید عرض کنم بنده یک ملک با قیمت 70 میلیون در پایینترین بخش شهر ،بدون خودرو، سفر داخلی نمیتونم برم آخرین سفر داخلی یادم نیست کی رفتم چه برسه به سفر خارجی آن هم 3 بار در سال !!! با این حال دولت بنده را جزو افراد با تمکن مالی به شمار برده و مشمول دریافت بسته معیشتی ندانسته اند

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۴:۰۲

یک کارگر معمولی تو شهرستان ۳۰ پیش۲۰۰متر زمین شهری گرفته اونم با قسط وام حالا تو این تورم گرونی شما قیمت خونش رسیده به ۹۰۰م تومان اونوقت این طرح شاملش نمیشه ولی گرونی شاملش میشه این چه منطقیه؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۴:۰۵

سلام،من کل دارایم ،800هزارتومنه،مستاجرم هستم، حال اچرا مشمول نیستم

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۴:۰۸

سلام کل دارایی ما یک آپاتمان که۵۰۰ میلیون هم نمی شودو آن هم وام دار. وسیله نقلیه و حساب بانکی نداریم. ۱۵ سال است از تهران خارج نشدیم. شوهرم کارگر و هر دو بیمار هستیم که پول دارو ودرمان نداریم.پس چرا بسته حمایتی تعلق نگرفت.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۴:۰۸

بررسی تمکن مالی مشمولان در طی چند روز غیر ممکن بود فقط برای یک عده خاص و عده ای از کارمندان... واریز شد هرکس هم قبول نداره برای 60 میلیون نفر واریز شده بره بشماره

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۴:۱۰

خخخخ... یه وضع تورمی درست کردین که هرکی یه واحد آپارتمان داشته باشه 900 میلیون پولشه دیگه... اونوقت این آدم پولدار حساب میشه؟؟؟ شب آجرای خونشو بکنه بخوره؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۴:۳۰

واقعا

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۴:۱۲

عزیز جان حساب بانکی دار و ندار منو جد اباد من 200 میلیون نمیشه پس چرا به من ندادند.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۴:۱۴

اقای وزیر! بنده که خودم در زیر مجموعه خودتان بازنشسته تامین اجتماعی هستم و خودت باید خبر داشته باشی که اکثریت مستمری بگیران سازمان خودت حداقل مستمری را میگیرند، چرا مشمول نشدند، پس آن 60 میلیون نفر کجا پیدا شدند که بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان خودتان را هم پوشش کامل نداده!؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۴:۲۶

ولله بخدا به دین به پیغمبر من نه خونه ۹۰۰میلیونی ک هیچ یک چهارمش رو هم ندارم اما باز هم یارانمو قطع کردن الکی گفتن انصراف دادین. الانم این کمک معیشتی رو هم نمیدن چون اسمم تو یارانه بگیران نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۴:۲۸

مجرد، بیکار و تحت سرپرستی مادرم؛ که مستمری بگیرن و خونه و ماشینی ندارن هستم. چرااااا برامون واریز نشده؟کد دستوری هم زدیم انگار نه انگار.کی رسیدگی میکنه به امثال من؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۴:۲۹

سلام.من یه مستاجرم،ماشین ندارم،یه موتورمزایده دارم،همیشه میترسم پلیس بگیرمنو،کله حساب بانکیم،یه ملیون نمیشه،تازه پنج تومن واسه اول بهاربدهکارم،یعنی من ثروتمندم که مشمول نشدم

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۴:۳۰

سرپرست هایی که سال 89 ثبت نام کرده اند و قبلا خانه شان و مثلا در شمال تهران میباشد و ماشینشان را به نام همسرش کرده چگونه شناسایی میشوند ؟ یعنی باید کسانی که از این موردها خبر دارند به دولت اعلام کنند ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۴:۳۵

یعنی ۱۸ میلیون خانه زیر ۹۰۰ میلیون در کشور هست؟ گرفتی ما رو ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۴:۳۸

الان تو تهران و سایر کلانشهرهای کشور آیا ملکی هم پیدا میشه که کمتر از ۹۰۰ میلیون قیمت داشته باشه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۴:۵۷

اقای وزیر اگر سند خانه ببرم نانوایی ونشان بدهم یک قرص نان به من بازنشسته می دهند ./.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۵:۰۱

پس این کد رهگیری که قرار یود ظرف ۲۴ساعت بفرستن چی شد بخدا خودشونم نمیدونن چکار کنن ازاین همه بی برنامگی و ضعف مدیریتشون .

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۵:۰۵

لطفا یه نظر سنجی بذارید مشخص میشه چند درصد مردم کمک هزینه گرفتن

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۵:۰۸

سلام مادوروز پیش کدملی روفرستادیم پس چرا کدرهگیری دریافت نمیکنیم؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۵:۲۸

سوالی دارم امیدوارم به دست وزیر محترم برسه که واقعا این معیارهایی که فرمودند از کجا اوردن؟! و بر اساس کدوم استاندارد و تورم؟! اینم بگم نه تهران زندگی میکنم نه خونه 900 میلیونی دارم و نه سرمایه دار اما باز تعلق نگرفت با تشکر

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۵:۴۲

بعد 24ساعت واسه ما پیام اومده که خبری بود به همین شماره اطلاع میدیم...ولی کد رهگیری نیومده باید چکار کنیم؟کسی هست کد رهگیری اومده باشه واسش؟

avatar

والله من کارمند با مدرک دکتری هستم و نه تنها این دوره کمک معیشتی نگرفته ام، بلکه از سال 86 وقتی دانشجوی دکتری بودم یارانه ام را قطع کردند و فقط و فقط به خاطر این که دانشجوی دکتری بودم گفتند یارانه به مدرک تحصیلی شما تعلق نمی گیرد حال آن که من متاهل و مستاجر بودم و نه حقوق داشتم نه ماشین داشتم و نه ملک داشتم و در همان سال ها صاحبخانه من که من مستأجرش بودم و سه عدد ملک وکلی زمین در شمال ایران داشت و نمایشگاه اتومبیل هم داشت و اتفاقا یک خودرو مگان هم از بانک ملی برنده شده بود یارانه می گرفت و هنوز هم می گیرد، فقط توجیه شان این بود که مدرک تحصیلی وی دیپلم بود.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۵:۵۶

آخه این چه معیاریه؟! من یک زن تنها هستم با حقوق ۲ میلیون. یک خونه ۲ میلیاردی به ناممه که اجازه فروش و استفاده ندارم. یعنی من پولدارم؟!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۶:۲۲

ملک و ماشین که دارایی نی اینا امکانات رفاهی هس رو چه حسابی اینا اینطوری محاسبه میکنن

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۹:۲۴

دروغ پشت دروغ .ملک که کلا نداریم اجاره نشینیم. قیمت ماشینمون هم به زور به ۵۰ میلیون میرسه .سفر شاه عبدالعظیم هم اونورتر نرفتیم. ولی خدا رو شکر جزو ۲۰ درصد ثروتمند کشور هستیم. تا کی آخه می خوایین ملت رو به بازی بگیرین.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۹:۳۱

ماخونه نداریم فقط ی ماشین دارم ک باوضع تورم الان یهوشد۴۰تومن کله زندگیمون وام قسطه دوتابچه مریض دارم چرابه ماتعلق نگرفت الان ماثروتمندیم؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۹ ۱۲:۰۳

خونه ک نداریم ی پراید ک قسطی خریدیم و طرف کلاهبردار بود و فرار کرده هنوز ب نام نزده صبحها همسرم باهاش کار میکنه عصر پسرم ک ی دانشجو هست اطراف تهران مستاجر هستم چرا ب ما تعلق نگرفته چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟