• چهارشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 98090603795
  • خبرنگار : 50155

"تنها زیر باران" نمایی دقیق از زندگی شهید زین‌الدین

"تنها زیر باران" نمایی دقیق از زندگی شهید زین‌الدین

ایسنا/قم نویسنده کتاب تنها زیر باران گفت: در کتاب‌های پیشین تنها به شخصیت نظامی و فرماندهی شهید زین‌الدین پرداخته شده و چهره‌ای منظم و نسبتا سختگیر در نظر مردم به وجود آورده‌است ولی در کتاب "تنها زیر باران یک معرفی کامل از زندگی شخصی و نظامی این شهید انجام گرفته است.

مهدی قربانی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: خصوصیت اخلاقی شهید زین الدین و اعمالی که در کردار او وجود داشت یکی از علت‌هایی بود که سبب علاقمندی رزمندگان لشکر 17 علی‌بن‌ابی‌طالب نسبت به این فرمانده شد، رزمندگان این لشکر صرفا از رزمندگان استان قم نبودند و از بیست‌وپنج استان دیگر نیز نیروهایی دراین لشکر خدمت می‌کردند.

وی افزود: یکی از علل برگزیدن زندگی شهید زین الدین برای نوشتن کتاب تنها زیر باران، چهره شناخته شده شهید زین‌الدین در میان اکثرمردم جامعه و موفقیت و نبوغ این شهید بزرگوار، در ابتدای جوانی، درامور نظامی بود.

نویسنده کتاب تنها زیر باران ادامه داد: علت عمده  انتخاب زندگی این شهید برای تالیف کتاب با وجود این که بسیاری از نویسندگان دیگر به آن پرداخته‌اند این بود که در کتاب‌های پیشین با تمام نقاط قوتی که در متن کتاب‌ها بود تنها به شخصیت نظامی و فرمانده بودن این شهید پرداخته شده و چهره‌ای منظم و نسبتا سختگیر در نظر مردم به وجود آورده‌است و زندگی شخصی این شهید تاکنون ذکر نشده بود.

قربانی اضافه کرد: علت دیگری که وجود دارد با حفظ احترام نسبت به نویسندگان کتاب‌های پیشین، چون تمام برهه زندگانی این شهید گرامی در این کتب ذکر نشده بود، برآن شدیم تا کتابی مفصل‌تر گردآوری و تولید کنیم.

وی ادامه داد: تفاوتی که متن این کتاب با کتاب‌هایی که در حوزه زندگانی شهید زین‌الدین نوشته شده در این امر است که خاطرات این کتاب به صورت سلسله وار بیان شده و هر واقعه ای که گفته  می‌شد در زمان خود بیان شده است، همین امر باعث شده که توصیفات به زندگی نظامی ایشان محدود نشود و زندگی شخصی این بزرگوار را از کودکی تا زمان شهادت در بر بگیرد.

نویسنده کتاب تنها زیر باران توضیح داد: یکی دیگر از نکته‌های مهم این اثر این است که در این کتاب به فعالیت‌های انقلابی انجام شده توسط این شهید والامقام در جهاد سازندگی، اطلاعات سپاه استان قم، اطلاعات سپاه سوسنگرد و مدتی هم اطلاعات سپاه دزفول، پرداخته شده است.

قربانی بیان کرد: نحوه‌ی آغاز فعالیت ایشان در جنگ به این صورت بوده که ایشان قبل از آغاز جنگ ابتدا برای آموزش به اطلاعات سپاه تهران رفته و پس از اتمام دوره آموزشی قم به اطلاعات قم بازمی‌گردد و پس از استقرار مدت کوتاهی در قم، از نواحی جنوب کشور همزمان با آغاز جنگ تحمیلی فراخوانده می‌شود.

وی اظهار کرد: کل این کتاب به صورت واقعه روایت شده است اما در بخش‌هایی از آن به دلیل حفظ سیر زندگی شهید، اطلاعات بیشتر در خصوص زندگی شهید در اثنای کتاب ذکر شده است، به همین دلیل بوده که خاطرات قبل و بعد از ایشان در کتاب آورده نشده است.

قربانی درادامه افزود: نکته حائز اهمیت دیگر در این کتاب این است که علاوه بر روایت زندگی شهید از قول دوستان، همسر شهید نیز خاطرات زندگی شخصی خود و شهید زین الدین را روایت کرده است و تمامی این خاطرات نشان دهنده اهمیت والایی بوده که شهید زین الدین برای همسر و خانواده قائل بوده است.

نویسنده کتاب تنها زیر باران در پایان گفت: نام این اثر بر اساس خاطره‌ای که از همسر شهید زین‌الدین روایت شد مبنی بر این که مهدی در کوهستان تنها زیر باران شهید شد انتخاب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha